BEDACHTE STRAAT IN BEDACHTE STAD

Soms slaat je fantasie een beetje op hol. Dat was ook het geval met de afbeelding die je hierboven ziet. Tagrijn zette wat rode, gele, groene en blauwe kleurvakken op het doek en had nog geen idee wat hij er mee aan moest. Zo begon hij er maar wat huizenblokken van te maken. En zo groeide het uit tot een straat ergens in de wereld, joost mag weten waar, in de avond, in het neonlicht en in de regen. Lichtje hier, lichtje daar, nog wat figuurtjes erin en een verkeerslicht.
Het wijkt totaal af van het werk dat Tagrijn meestal penseelt, maar het is best leuk om eens een keertje van het pad te gaan, niet iets te schilderen naar de werkelijkheid, maar gewoon dat wat je op dat moment bedenkt. Misschien moet hij dat maar eens vaker doen, want hij had er wel lol in!

(olieverf op papier)

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

42 reacties op BEDACHTE STRAAT IN BEDACHTE STAD

  1. Jaco zegt:

    Hmm, dit doet me denken aan de Onzichtbare Steden van Calvino. Mooi werk, Tagrijn!

  2. Morgaine zegt:

    Dit moet je zeker vaker doen Tagrijn, helemaal super, en ja het is erg fijn om even af te wijken van wat je normaal doet, doe ik heel erg vaak eigenlijk, hahahaha
    Telkens weer anders, wie weet kan ik met een week ook weer eens tijd besteden aan…
    XXX

  3. henny zegt:

    wat leuk! dat is nog eens creatief. Je zegt, dat je dit moeilijk vindt, maar je bewijst het tegendeel. Mooi, hoor. Henny

  4. Herman zegt:

    Ik wist niet dat je nu ook al stadsontwerpen maakte. Lijkt me het nieuwe Stationsplein van Leiden, wordt lekker stemmig zo.

  5. JantjeDee zegt:

    helemaal leuk!!
    heerlijk he, als zoiets onstaat onder je handen… dat vind ik dus echt creëren…
    @ dat van die LHbeestjes, vertel je me ieder jaar en dan denk o ja…Tagrijn heeft ze in de gordijnen..
    blijft toch een apart verhaal….
    hahahahahahah

  6. Geertje zegt:

    Moet je zeker vaker doen!
    Echt heel erg mooi.
    Prachtige compositie en kleuren.
    Petje af!

  7. Elmar zegt:

    Dit is prachtig Tagrijn, dus ik hoop dat je nog vaak lol hebt en wij er van mee mogen genieten! 😉
    groetjes,
    Elmar

  8. Brimstone zegt:

    Een zeer geslaagde stijlbreuk. Het spreekt me erg aan.

  9. Ik denk zeker dat je dit vaker moet doen Tagrijn, ziet er echt heel mooi uit.

  10. rietepietz zegt:

    Beetje New York zou ik me zómaar voor kunnen stellen …. en het zou zéker niet misstaan in een galerij !

  11. bespiegelaar zegt:

    Tagrijn, een verrassend mooie kompositiemet heel veel sfeer… Dat vraagt gewoon naar méér !!!! Succes…

  12. boomkruiper zegt:

    Ja en dan helemaal zo doen waar je zin aan hebt. Heerlijk! En een mooi resultaat!

  13. Plato zegt:

    Het heeft iets warms en toch iets eenzaams. Een stad in de avond, groots maar met weinig mensen. Het trottoir lijkt een beetje op een hindernisbaan. Maar die sfeertekening is heel apart.

  14. paco zegt:

    Ja, vind het ook erg mooi

  15. Thérèse zegt:

    Ja, is een heel blij en vrolijk schilderij geworden. Maar vaker eens gaan fantaseren.
    Succes!!

  16. Pasula zegt:

    Ik vind het prachtig, dit schilderij zou het héél goed doen in m’n huiskamer….

  17. Louise zegt:

    heel mooi vind ik dit, bedacht maar net echt en universeel

  18. ‘Wat voor geniale kunstenaar zet Tagrijn nu weer in de spots?’ dacht ik bij het zien van dit schilderij. Ben je het zelf! Fenomenaal werk!

  19. eva zegt:

    Ik vind het prachtig.
    Mooie vlakverdeling en kleuren!
    Zou willen dat ik zelf zoiets kon maken!
    gr eva

  20. Hanny zegt:

    Door alle kleuren dacht ik eerst dat je geïnspireerd was door het ‘geluid en beeldcentrum’. Je heb een mooie stad en straat bedacht. Lekker kleurrijk. Daar is het plezierig vertoeven. Beter dan in veel grauwe grijze straten.

  21. Renesmurf zegt:

    Nou, ik vind het best erg mooi!
    Het maakt mijn stemming wel opperbest.

  22. Di Mario zegt:

    Lijkt niet op H´wijk… dus daar hoef je niet te zoeken qua richting.
    Love As always
    Di Mario

  23. dit valt mij heel erg in de smaak, tagrijn!
    de kleuren, het lijnenspel, de weerspiegelingen, de figuren, ..
    tedoeme wat kan dit mij boeien!!!

  24. Bewondering wat mooi. Dat perspectief en de kleuren. Welke maat heeft het papier? Ik hou er van!

  25. Dwarsbongel zegt:

    Heee, ik had direct het idee dat ik daar al eens een keer geweest was, daar gelopen heb…

  26. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  27. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  28. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  29. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  30. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  31. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  32. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  33. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  34. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  35. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  36. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  37. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  38. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  39. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  40. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  41. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

  42. ♥ klaproos zegt:

    die bedachte stad heeft vast wel plek voor een bedachte figuur, en dat wil ik best wel zijn:-)
    ik denk dat m’n rode blaadjes daar wel passen tagrijn,
    consider me de nieuwe inwoner van beachtcity:-)
    erg mooi gedaan, mijn complimenten

Je kunt hier reageren

