STORMS, SPAGHETTI EN SJOELEN

Als het even kan zit Tagrijn vijf dagen per week om 23.00 uur naar Nederland 1 te kijken. Pauw & Witteman. Vrijdagavond vier gasten. En omdat de helft van de gasten erin slaagde zichzelf volkomen buitenspel te zetten, vandaag maar eens een stukje over deze onvergetelijke uitzending.

Kasper van Kooten praatte over zijn nieuwe voorstelling. Het lijkt me een heel sympathieke man. Tot zover Van Kooten. Want de meeste aandacht ging uit naar de aanval op het boek waarin de daden van Nina Brink waren vastgelegd en naar de plotselinge ommedraai van het CDA over de kilometerheffing. Twee zaken die, om het in ingezonden brievenstijl te zeggen, ‘met stijgende verbazing’ door Tagrijn werden gevolgd.

‘Vierhonderd pagina’s bagger’, was de bondige synopsis van Storms, vroeger bekend als meneer Breekijzer. Op de vraag waarom Nina er zelf niet was, antwoordde Pieter: ‘Nina zit in Monaco’. Ach gos, helemaal aan de grond natuurlijk. Kan geen huis in ons land meer betalen; berooid door het fiasco met Worldonline zit ze nu in een armetierig strandtentje weg te kwijnen, denkend aan betere tijden die nooit meer zullen komen. Zouden er wel voedselbanken zijn in Monaco?
Het hele gesprek hield Pieter het op ‘bagger’ en een journalist die hij het werk onmogelijk zou maken. Op geen enkele manier zag de eens zo strijdbare Storms kans ook maar één feitje uit het boek te weerleggen. Zwak optreden van de vroegere schreeuwerd.

Spaghetti

De tweede ster was Ger Koopmans van het Christelijk Draaikonten Appel. Eerst een fel voorstander en voorvechter van de kilometerheffing, maar met de verkiezingen in zicht omgedraaid als het spreekwoordelijke blad aan een boom. Want met in zijn achterhoofd de woorden van zijn voorman: ‘met de kennis van nu’ was hij er plotseling helemaal op tegen…

Na bij het CDA een cursus ‘politieke vorming voor dummies’ te hebben gevolgd, stortte hij zich in de politiek. Hij paste de beginselen van die partij uitstekend toe. Als die man kilometerheffing zou moeten betalen voor eindeloos draaien en lang lullen, zou de vaderlandse staatsschuld in een klap zijn afbetaald. Als aanbetaling gooide hij alvast zijn portemonnaie op tafel.
Zijn opponent was Ineke van Gent van Groen Links. Ze kon door zijn eindeloos gewauwel en in de rede vallen niet veel zeggen, maar dat was ook helemaal niet nodig. Als een verdachte die beschuldigd wordt van seriemoord, kletste en draaide hij zich volledig vast. Zijn voortschrijdend inzicht vormde onontwarbare slierten spaghetti. En probeer daar dan ook nog maar eens een touw aan vast te knopen.

Man, ga een potje sjoelen met Balkenende. Met jouw doeltreffendheid en met de krachtige hand van Jan Peter kunnen jullie daar samen een mooi potje van maken. Doe waar je goed in bent.

Dit bericht werd geplaatst in De media. Bookmark de permalink .

37 reacties op STORMS, SPAGHETTI EN SJOELEN

  1. zakina zegt:

    Om je kapot te ergeren grrr

  2. rietepietz zegt:

    Ik heb nooit zin om dat soort programma’s te bekijken ,teveel voorspelbaar geleuter !
    En een discussie is pas leuk als je jezelf er in kunt mengen wat mij betreft , anders wordt ik er gek van 😉

  3. Helemaal mee eens. Programma gaat met toch wat tegenstaan. Die Jeroen die toch iedere keer weer wat zegt om grappig te zijn.

  4. Marcel zegt:

    Hahahaha, ik vind dit een geweldig verhaal van jou. Jammer, dat ik die uitzending gemist heb, anders zou ik nog harder kunnen lachen om jouw log.

  5. Off topic, Zal waarschijnlijk Kees Ouwejan and friends zijn geweest.

  6. Niklas zegt:

    Ik viel ergens in de uitzending, terwijl Pieter “Nina’s Nagelvijl” Breekijzer aan het woord was. Ik vraag me af waarom die man nog niet opgepakt is wegens het openlijk bedreigen van een collega. Mijn braakneigingen heb ik onderdrukt door met iets zinvols verder te gaan.

  7. eva zegt:

    Zie je wel:
    Het woordje “DAT” en “overgrote”
    heb ik niet getikt.

  8. eva zegt:

    “Kasper van Kooten praatte over zijn nieuwe voorstelling. Het lijkt me een hak Sympathieke man. Tot zover Van Kooten. Wil je de Meeste aandacht ging uit naar de Aanval op het boek waarin de daden van Nina Brink waren vastgelegd”
    Ik heb maar weer eens een stukje gekopieerd.
    Je ziet dat er weer rare verhaspelingen in staan die je vast niet zelf getikt hebt.
    Ben benieuwd hoe mijn reactie eruit ziet.
    Toch vreemd!
    Weet niet waar het aan ligt!
    gr eva

  9. Plato zegt:

    Gelukkig heb ik de uitzending ook gezien. En dus kan ik je betoog volledig onderschrijven. Storms was verschrikkelijk.
    Koopmans was inderdaad de vleesgeworden vazal van de CDA-ers die echt wat in de melk te brokkelen hebben. Draaikont is nog te mooi gezegd.
    Ik vond trouwens dat P en W vooral bij Storms nog wel eens wat steviger hadden mogen doorvragen. De feiten lagen er tenslotte. Maar Pieter kwam weg met spierballentaal. Jammer. De P en W die er echt toe doen, die drukken door. Gemiste kans.

  10. kamira zegt:

    ik heb nog een oude botte sjoelbak

  11. Terrebel zegt:

    Ik vraag mij wel eens af wat Nina allemal met haar mannen uitspookt. Als ze zelfs van Pieter een watje kan maken…Politiek is af en toe hilarisch. Zelfs Wilders zei ooit dat de Islam een godsdienst is die respect verdient en vond dat Fortuyn indertijd veel te ver ging in zijn uitlatingen. Uiteraard ontkent Geert dat nu gezegd te hebben maar de omroepen hebben de TV-uitzendingen waarin hij zijn beweringen doet mooi op archief staan! Balkenende dan: “Meneer Balkenende, U heeft gewoon glashard gelogen!”-“Ach, dat is maar een mening”. Heerlijk!

  12. Elmar zegt:

    Ik heb die uitzending ook gezien, ook ik kijk elke avond, en wat Pieter Storms betreft het helemaal met je eens!
    Wat betreft de kilometerheffing ben ik het niet helemaal met je eens. Het CDA is nog steeds voor een kilometer beprijzing maar wil dat niet doen op de manier waarop het nu is voorgesteld, van een draai is dus geen sprake, een draai kun je het ook al niet noemen omdat de voorstellen die er lagen, een compromis was tussen 3 partijen. Het kabinet is inmiddels gevallen en dus gaat elke partij weer terug naar zijn eigen (onverdunde) inzichten. Grappig is ook dat ik juist het idee had dat Ineke van Gent steeds door Koopmans woorden heen aan het tetteren was, zo zie je maar weer hoe iedereen met zijn eigen gekleurde bril ergens naar kijkt.
    groetjes,
    Elmar

  13. Thérèse zegt:

    Ik heb er stukjes van gezien. Fijn dat je het zo mooi en scherp samenvat.

  14. paco zegt:

    Ja, die Koopmans! Wat een Draaiorgel, die kerel

  15. Morgaine zegt:

    Die heb ik dus niet gezien, vanmiddag herhaling, wie weet als ik eraan denk ga ik alsnog even kijken/luisteren
    XXX

  16. boomkruiper zegt:

    Mmmmm denk dat ik de uitzending nog maar eens ga bekijken. Dus die Meneer Breekijzer vecht nu voor de Brinknaam 😉

  17. Di Mario zegt:

    Klein stukje van gezien. En toen had ik al zoiets van. Sprookjes zijn mooier als je erzelf in geloofd. En dat deed hij zelf niet eens.
    Love As Always
    Di Mario

  18. Renesmurf zegt:

    Ik heb er online wat van gezien, met name die draaidende CDA meneer.
    Te gek voor woorden.
    Het programma zelf vind ik niks, altijd alleen maar bekende nederlanders die je altijd al overal op ziet duiken, erg jammer.

  19. Hanny zegt:

    Jammer dat ik die uitzending gemist heb vrijdag. Ga zo meteen kijken via ‘uitzending gemist’.

  20. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  21. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  22. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  23. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  24. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  25. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  26. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  27. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  28. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  29. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  30. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  31. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  32. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  33. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  34. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  35. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  36. ♥ klaproos zegt:

    de allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst…
    zo zal dat met storms ook wel zijn
    tagrijn:-)
    och arm nina…’k heb erg ( nee dus )met haar te doen…

  37. Was inderdaad een mooie uitzending.
    Vond het al belachelijk dat mevrouw Brink niet zelf kwam en haar mannetje het liet oplossen.
    Hij kwam inderdaad totaal niet uit de verf.

Je kunt hier reageren

