TJA…

Ooit presenteerde Leiden zich als ‘Stad van Vluchtelingen’. Dat de tolerantie ook vandaag de dag nog groot is, blijkt wel uit deze kop in het Leidsch Dagblad:

Er zijn daarentegen weer plekken waar andere dieren niet worden gedoogd. Maar daar trekt deze zich niet veel van aan:

We blijven nog even in de dierenhoek. Het is opnieuw Leidsch Dagblad dat opzienbarend nieuws heeft. Vraag is alleen of die kat in de gracht dat knopje weet te vinden.

Met ware doodsverachting stort een skischansspringer zich in de diepte tijdens de O.S. in Vancouver. Altijd spectaculair. Maar zijn sprong mislukt. Reactie van de NOS-verslaggever: ‘Nou, dat is ook geen hoogvlieger’…

Een trieste gebeurtenis in Dordrecht. Hanny maakte me opmerkzaam op de vooruitziende blik van een briefschrijfster:

Dit is toch wel een erg harde maatregel. Je doet je werk bij Arma niet goed en je ziet wat de gevolgen zijn.

Tot slot dit kerkraam. Met ‘de kennis van nu’ komt dat toch in een heel ander licht te staan.

Kom je ook iets tegen voor deze rubriek? Je bijdrage is welkom!
En wie het leuk vindt alle Tjaatjes vanaf januari 2008 te bekijken, kan hier klikken.

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

38 reacties op TJA…

  1. zakina zegt:

    Oh wat erg… bestaat dat raam echt? Waar? En die vogel met het verboden bord is ook heel goed. Leuke tja’s weer 🙂

  2. boomkruiper zegt:

    Geweldig de meeuw op het verbodsbord 🙂

  3. Petronella zegt:

    Oei! dat is een opmerkelijke serie.

  4. beuzeblaadje zegt:

    Een schitterende rubriek Tagrijn!
    Ik zal eens nadenken over een Tjaatje
    van hier uit de buurt…..
    Doeii,
    beuzeblaadje

  5. Annemarie zegt:

    Oei die laatste…
    Au die is wel heel pijnlijk, hahaha.
    En die brief van Hanny, oeps, oeps en nog meer oeps.
    Tja dus….

  6. Min zegt:

    Die laatste kom ik vandaag al voor de 2e maal tegen. Over opmerkelijk gesproken.

  7. eva zegt:

    Wat een prachtige dingen heb je weer gevonden.
    Vooral die vogel op dat bord is leuk.
    Heb ook iets leuks met een vogel maar die gebruik ik zelf als je het niet erg vindt.
    OT ik denk dat ik weet wat er aan de hand was. Het vertaalknopje was aangevinkt en dat moet niet.
    Daardoor werden er woorden omgezet, bijv
    “die” werd “sterven” en wet werd nat!
    Nog vreemd dat dan slechts een deel vertaalt werd en niet bij iedereen.
    Ik hoop in elk geval dat het nu is opgelost.
    Jou tekst, ook bij Bastin, lees ik nu weer normaal!.
    gr eva

  8. rietepietz zegt:

    Tja ….bij de eerste drie blijkt al meteen dat het een beestenboel is daar in Leiden …

  9. Elmar zegt:

    Je hebt weer een mooie serie tjatjes samengesteld Tagrijn!
    Ik zal hier in Deventer ook eens proberen om een digitaal meldpunt voor in de IJssel gevallen katten van de grond te krijgen! 😉
    groetjes,
    Elmar

  10. Thérèse zegt:

    Leuk, Tagrijn. Zo is alles toch maar relatief.

  11. prachtige… en vooral dat laatste… zie mijn loggie vandaag ook maar… nicht gewusst…

  12. Mijn God, die laatste is wel heel erg, zegt Plato. Ach, de jongen is niet veel gewend. Persoonlijk ben ik meer voor die meeuw. Doorzetters worden altijd beloond.

  13. Morgaine zegt:

    whahahaha die eerste drie zijn helemaal TOP, daar kom je bijna niet meer overheen inlcuis de kat dan ook 😉 Een volgende keer dan pas weer eventueel 😀
    XXX

  14. paco zegt:

    Heerlijke serie, deze tja

  15. Ze zijn weer geweldig Tagrijn.
    Toch fijn dat wij vissen gedogen in Leiden hahahah.

  16. tja ..
    die laatste is een voltreffer (??) .. ;-)))))))))))))))
    dit is weer ten volle genieten, tagrijn! ;-))

  17. Renesmurf zegt:

    Ik vind het weer een schitterende verzameling! Je let erg goed op!

  18. lenie zegt:

    ik lig plat van de lach ..
    zal eens zoeken voor de rubriek want
    kom zat tegen , maar vergeet helaas veel !
    maar nu ……onthou Leen onthou !!!
    die vogel ….dat bord …..
    helemaal toppie voor mij natuurlijk ..
    en de rest ???
    whahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    jah kan er alleen maar om lachen , tsja
    werd wel erg tshahahahahahahahahahahahahaha

  19. Di Mario zegt:

    Die van het verlof is bijna hilarisch.. als het niet zo ernstig was.
    Love As Always
    Di Mario

  20. Hanny zegt:

    Je hebt weer een mooie verzameling bij elkaar. Het kerkraam springt eruit!

  21. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  22. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  23. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  24. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  25. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  26. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  27. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  28. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  29. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  30. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  31. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  32. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  33. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  34. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  35. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  36. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  37. ♥ klaproos zegt:

    wahahahah
    jemig tagrijn, wat een rake tjaaaaaaaaa.
    vandaag ….
    ik zi ehet licht niet meer zo goed:-)
    omdat mijn knikkers dichtvallen,
    waarom…..
    ehhhhh tja…. dáárom 🙂
    wat een dag tja tja
    slaap lekker
    en droom een mooie tja bij elkaar van vissende meeuwen 🙂

  38. Ciel zegt:

    Hahaha, vooral die laatste is geweldig!!!!

Je kunt hier reageren

