OPEN DAGEN BIJ ARS

Deze dame heet u van harte welkom op de open dagen van het Leids Schilder- en tekengenootschap Ars Aemula Naturae ( een mond vol, dus zeg maar Ars) die het afgelopen weekend werden gehouden. Iedere cursist kon een werk tentoonstellen waardoor bezoekers op het idee konden worden gebracht volgend seizoen ook een van de vele cursussen te gaan volgen. Uit de honderden werken maakte Tagrijn een kleine selectie.

Er worden ook teken- en schildercursussen voor kinderen gegeven en ook die mochten natuurlijk hun mooiste werk laten ophangen:

Op de zolder werd het werk van de cursus Etsen en lithografie tentoongesteld:

Hieronder zijn cursisten van de cursus Beeldhouwend boetseren aan de slag op een demonstratieles. En daaronder zie je twee van de resultaten.

Hieronder de cursussen Aquarel en Gouache en Portrettekenen

Dan nog twee sterk uiteenlopende schilderijen van de cursussen Schilderen (olieverf en acryl)

Tot slot nog even terug naar de zolder

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

38 reacties op OPEN DAGEN BIJ ARS

  1. zakina zegt:

    Altijd leuk zo’n opendag en helemaal omdat je foto’s mocht maken. En geweldig dat de kinderen hun werk ook mochten laten zien.

  2. beuzeblaadje zegt:

    Leuk en informatief deze open dagen
    Tagrijn. Volgens mij kan ik ze me ook nog
    herinneren van vorig jaar op jouw log.
    Er zitten trouwens mooie kunstwerken tussen zeg en dan te bedenken dat dit van amateurs is? Petje af!!
    Doeiii,
    beuzeblaadje

  3. eva zegt:

    Mooie collectie.
    Altijd leuk om te zien.
    Wat een variatie.
    Is hier nu ook iets van jou bij?
    gr eva

  4. Elmar zegt:

    Wat een prachtige reslutaten zou iedereen dat kunnen leren? Die kop en die dame die een ijsje eet, ik wou dat ik zo iets kon maken!
    groetjes,
    Elmar

  5. Plato zegt:

    Ik vind dat schilderijtje, vierde van onder, wel mooi. Kerktoren, schuurtje, boompjes, water… daar houd ik van.

  6. Thérèse zegt:

    Een mooi verzorgde tentoonstelling en zo kun je inderdaad goed zien, wat je op dat gebied het liefst zou willen doen.
    Ik vroeg mij ook al af: “Waar hang jij?”, maar intuseen weet ik het waarom.
    Een enthousiast gebeuren bij jouw club.

  7. Morgaine zegt:

    Ik word hier helemaal vrolijk van, het geeft energie om zelf ook eens door te gaan met werken 😀
    Prachtig en wat leuk dat er zoveel verschillende cursussen zijn ook.
    XXX

  8. Martine zegt:

    Ha! Als ik dat zie, al die creativiteit, dan gaan mijn handen jeuken!Misschien dat het toch eens tijd wordt om me bij mijn plaatselijke club aan te sluiten..

  9. tagrijn zegt:

    @Allen: Er was inderdaad ook wat van Tagrijn te zien, maar dat werk wordt zo af en toe hier op weblog getoond, dus liet ik het hier achterwege.

  10. Pasula zegt:

    Wat een geweldige kunstwerken, maar de reactie van Glibber gaf een “oh ja” gevoel, heb je nog wat moois gemaakt de laatste tijd Tagrijn? Benn erg benieuwd.

  11. Renesmurf zegt:

    Wat een variatie toch allemaal, en creatief.

  12. Ghita zegt:

    Wat een mooie tekeningen, schilderijen en andere kunstwerken. Ik wist niet eens van het bestaan van ARS.
    Zit er ook wat van jouzelf bij?

  13. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  14. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  15. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  16. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  17. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  18. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  19. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  20. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  21. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  22. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  23. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  24. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  25. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  26. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  27. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  28. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  29. ♥ klaproos zegt:

    wauw tagrijn,
    een feest om naar te kijken,
    héél erg mooi

  30. rietepietz zegt:

    Ik zie eerlijk gezegd géén verschil met tentoonstellingen van duur aangekochte “kunstwerken ” , wát een kunstwerkjes zitten erbij , zélfs bij de kinderen is al te zien dat er “talent “bij zit !

  31. paco zegt:

    Zitten erg mooie dingen bij

  32. Geertje zegt:

    Sluit me heel erg aan bij Boomkruiper; je moet er toch niet aan denken dat er bezuinigd gaat worden op kunst en cultuur?
    Natuurlijk mag dat niet onterecht gegeven worden; enig toezicht mag wel, maar zonder zou wel erg saai worden!
    Wat een prachtige werken.
    En leuk dat ook kinderkunst werd opgehangen!

  33. Petronella zegt:

    Interessante tentoonstelling! Heel veel diversiteit en er is voor iedereen wel wat om van te genieten, lijkt me.

  34. daar zitten ongelooflijk knappe kunstwerken tussen, tagrijn!
    maar wat ik mij afvraag;
    welk werk is van jou? :-))

  35. boomkruiper zegt:

    Hoop toch dat dit soort centra nooit gekort worden met subsidies want ze zijn onmisbaar in de samenleving. Wat een liefde zit er in ieder werk(je)

  36. Annemarie zegt:

    Ik ben weg van die eerste schilderijen. Zoveel kleuren en die stijl. ja die bevalt me wel. 🙂
    Als je maar goed zoekt dan is er ook kunst in mijn smaak, haha.

  37. Di Mario zegt:

    Er zitten mooie plaatjes tussen zeg.
    Love As always
    Di Mario

  38. Er worden echt in alle verschillende diciplines mooie stukken gemaakt bij Ars.
    Ik mis alleen een Tagrijn bij je foto’s.

Je kunt hier reageren

