TJA…

Het is weer hoog tijd voor wat verzamelde Tjaatjes. Misschien ligt het aan de onoplettendheid van Tagrijn, maar de media heeft dit keer weinig spectaculairs opgeleverd. Maar alles bijelkaar toch net genoeg om weer wat te plaatsen.
In de Vlietlanden trof Tagrijn dit waarschuwingsbord aan. Gewoon doorgelopen en het dier gelukkig niet aangetroffen… Overigens wel zeer zeldzaam in deze contreien.

Met pasen had Staart een aardig logje over een kippenorkest. De meezingtekst stond eronder:

Tok Tok Tok Tok Tok Tok Tok Tooook Tooook tok tok tok tok Tooook Toooook tok tok tok tok Toooooooook Toooook tok tok
Boven de site stond een mededeling van Google: Deze pagina is in het Noors. Vertalen met Google Toolbar?

Ach, waarom niet? Dus klikte Tagrijn op Uitvoeren. Waarop de volgende tekst verscheen:

Wist Wist Wist Wist Wist Wist Wist Tooook Tooook nam nam nam nam Tooook

Toooook nam nam nam nam nam nam Toooooooook Toooook

Het op Zondag had een stukje over de Leidse Mon… eh… hoe heten ze nou eigenlijk?

Tagrijn durft een voorspelling aan. In het volgende nationaal dictee zal het woord:  Eyjafjallajökull zijn opgenomen…

Opzienbarend nieuws in het AD. Wat wetenschappers tot dusver niet is gelukt, lukt blijkbaar zeer intelligente fossielen wel:

Drie weken achtereen kwamen twee brandweerauto’s weliswaar geen water naar de zee dragen, maar wel grote slokken water in het Rijn-Schiekanaal spuiten. Dat lijkt toch ook een zinloze bezigheid. Dus ging Tagrijn eindelijk maar eens vragen aan een van de brandweerlieden wat hier de bedoeling van was. Antwoord: ‘We doen dit in opdracht.’ En dat is toch wel een beetje een vreemd antwoord.

Zonder commentaar uit NRC:

Vanaf een terrasje in Ouderkerk aan de Amstel zag Tagrijn dit bord, wat bij hem toch bepaalde associaties opriep. Of is dat gewoon een dirty mind?

Mocht iemand iets tegenkomen wat geschikt zou zijn voor deze rubriek, dan houdt Tagrijn zich aanbevolen.
En wie het leuk vindt om oudere Tjaatjes te lezen die kan hier klikken.

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

24 reacties op TJA…

  1. zakina zegt:

    hahahah mooie afsluiting

  2. Plato zegt:

    Een mooie, bonte verzameling met voor mij de fossielen op 1. Want ik geef het je te doen, als fossiel. Ik ga ook uitkijken naar tjaatjes voor je.

  3. Min zegt:

    Whahaha gossie die vertaling is leuk.

  4. kamira zegt:

    leuk hoor, jij hebt daar oog voor he

  5. Haaaaaaahahahahahahaha wat leuk!!!!
    @OT: Feeman gaat de laatste 305 km lopen. Net zoals ik dat 2 jaar geleden heb gedaan. 😉

  6. Elmar zegt:

    Voor die gevaarlijke ever ga ik maar een blokje om, alhoewel men er toch ook weer niet zeker van is dat hij gevaarlijk is want er staat ook niet op dat bord.
    Een dirty mind is een joy voor ever toch?! 😉
    groetjes,
    Elmar

  7. rietepietz zegt:

    Het zal toch niet wáár zijn dat men beter op gaat letten uit angst om in de rubriek “Tja” van Tagrijn terecht te komen …., je zou het bijna denken als je moeite hebt om er genoeg te vinden 😉

  8. Thérèse zegt:

    OT: Had jij bij gereageerd (zonder naam n.l.) op mijn logje over de Kunstvlaai?

  9. En toch zijn ze weer heel goed gevonden.

  10. Renesmurf zegt:

    Ik vind ze weer geniaal gevonden, dit keer.
    ( soms een beetje vergezocht, nu niet)
    En ik denk inderdaad dat de liefhebbers van het dictee dat woord alvast uit hun hoofd kunnen leren!

  11. de ene kip is duidelijk de andere niet? :-))
    net zoals de ene sport .. ;-)))

  12. Thérèse zegt:

    “We doen dit in opdracht”, hahaha, wel een mooie om te onthouden, als je even om een antwoord verlegen zit.

  13. lenie zegt:

    nou je hebt niet veel kondig
    je al aan , maar wát je hebt is kostelijk !!
    de vertaling vind ik er wel uitspringen 😉
    zal mijn oogjes eens de kost geven zal niet de eerste keer zijn dat er een vreselijke tja te vinden is hier , was eens een Naamplaatsbord bij één van de pekela’s geplaatst hier …je raad het al …met spelfout ! ;)))))

  14. Zoals altijd heb ik me weer kostelijk vermaakt.

  15. paco zegt:

    Ik ben gek op dit soort tjatjes

  16. Di Mario zegt:

    Dat zijn jouw dirty minds… dat jij dat een sport noemt. 😉
    Love As always
    Di Mario

  17. Morgaine zegt:

    whahahahaaaaaaaa oh geweldig die laatste foto! Ja een dirty mind is forever!
    XXX

  18. Pasula zegt:

    Haha nou weet ik niet waar ik het eerste op moet reageren! Nou ja die vertaling van Google is natuurlijk helemaal bizar en de schrijfwaijze van het woord dat met “mon” begint is een echte tja, kwestie van 3 versies neerzetten zodat je altijd een keer raak geschoten hebt, LOL.

  19. Brimstone zegt:

    A dirty mind is a joy for ever!

  20. boomkruiper zegt:

    Eyjafjallajökullaswolk gok ik op :))

  21. Hanny zegt:

    Je hebt weer een aantal mooie bij elkaar gesprokkeld.
    Ik zal mijn ogen open houden.

  22. ♥klaproos zegt:

    hihi ik denk inderdaad tagrijn dat je dirty mind aan het opspelen is:-)
    maar never mind, je hebt tenminste nog een mind:-)
    een leuke tja, en tja, ík hou m’n oogjes open tagrijn:-)
    slaap lekker

Je kunt hier reageren

