KUNSTSCHOUW

Toen Tagrijn in Zeeland was viel hij meteen met zijn neus in de boter. Die boter vond hij op Schouwen-Duiveland waar ieder jaar de Kunstschouw wordt gehouden. Honderden kunstenaars lieten op 43 locaties over het hele eiland hun werk zien. En zo kom je in gehuchten waarvan je nooit had vermoed dat ze bestonden. Want zeg nou zelf: wie is er wel eens in Ellemeet geweest, in Noordwelle, Brijdorpe of Kerkwerve?
Het was prachtig weer, veel lokaties waren in oude boerderijen of in prachtige tuinen, zodat het vaak wel even zoeken was om de juiste plek te vinden. Al met al een heerlijke, verrassende en afwisselende tocht over het eiland over smalle weggetjes die je weer naar een nieuwe lusthof of paardenstal voerden.
Hieronder een greep uit het getoonde werk. De namen van de kunstenaars zijn niet vermeld, maar voor het meest in het oog en oor springende werk wordt een uitzondering gemaakt. Midden in het veld staan vier bibberende torens, die dansen op de speciaal voor hen geschreven muziek en choreografie. De installatie werd ontworpen door Michiel van Overbeek, niet te verwarren met de Haarlemse kunstenaar Michiel van Overbeeke. En dat ontdekte Tagrijn ook pas toen hij weer thuis was…

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

19 reacties op KUNSTSCHOUW

  1. Mincka zegt:

    Moooooooooooi! Dank voor het delen.
    Prachtig werk staat daar!
    groetjes, Mincka

  2. Herman zegt:

    Ik vind alle kunst, die je laat zijn, eigenlijk mooi. Bij sommige lijkt er wel een ‘rode draad’ in te zitten.
    En Ellemeet is mij bekend. Zeeland is natuurlijk een heerlijke provincie, misschien wel veuls te onbekend bij velen.

  3. Martine zegt:

    Grappig om te lezen hoe iedereen zijn/haar favorieten heeft. Vooruit; ik vind die drie duikers bij het water errug spannend. Tenminste, zo zie ik ze, als duikers..
    Dank voor weer een mooie impressie, bofferd!

  4. rietepietz zegt:

    Het is aan jou wel besteed ,echt een toegift bij deze vakantie .Wat mij het meest aanspeektis de eerste,maar ook de twee laatste kunstwerken!

  5. Elmar zegt:

    Zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat, leuk idee!
    Het laatste kunstwerk spreekt me nog het meest aan!
    groetjes,
    Elmar

  6. Thérèse zegt:

    Nou bofte jij even. Een prachtige tentoonstelling. Het ene vind ik natuurlijk interessanter dan het andere, maar dat is altijd zo.
    PS Michel Overbeeke is toch die etser van oorsprong??

  7. Plato zegt:

    Mooie stukken zitten erbij. Bij foto 1 vroeg ik me net af hoe dat nou zat met die boom toen ik het stopcontact zag. 🙂
    Maar tpch ga ik het meest voor die bronzen figuur bij de vijver.

  8. Tis zo fijn om hier in Zeeland te zijn……

  9. zakina zegt:

    Dat mensenbeeld bij het water, maar vooral het schilderij van die vrouw met die blote rug… mooooiiii.. De rest houdt ik niet van… al hoewel, van die flessen had ik vast ook wel foto’s gemaakt

  10. Morgaine zegt:

    Natuurlijk ga ik voor het vrouwelijk schoon in brons en op canvas, wauw hoe prachtig!
    En nee die plaatsjes heb ik nog nooit van gehoord, zo zijn er nog vele plaatsen te ontdekken in ons eigen kleine kikkerlandje 😀
    XXX

  11. Renesmurf zegt:

    Altijd leuk, kunst, vooral als het openbaar is, als het mooi weer is en als het op fraaie lokatie`s is.
    Dat neem je dan toch maar even mee.

  12. Wieneke zegt:

    Geweldige initiatieven vind ik dat altijd. Je ziet zulke verrassende kunst op prachtige plekken. Die flessen zijn leuk, zeg. Ik verheug me nu al heel erg op de Open Stal in Oldeberkoop (half juli-half augustus).

  13. Hanny zegt:

    Wat een leuke manier om én het eiland te ontdekken én mooie kunst te zien. Er zijn prachtige stukken bij.

  14. klaproos zegt:

    echt met je neus in de boter gevallen ja tagrijn
    wat zijn mensen inventief met mooie dingen maken hé,
    dat viel mij gisteren ook weer op,
    sommige zijn oerrrrrlelijk ,maar ooooh wat een snoepies zijn er ook bij hé.

  15. Rob Alberts zegt:

    Een mooie expositie.
    Dank voor de overzichtsreportage.
    Bij mij om de hoek is vorig jaar ook een mooie buitenexpositie geopend.
    http://www.opensourceamsterdam.nl
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  16. Pasula zegt:

    Erg mooi om te zien!
    Die plaatse die je opnoemt: nee ben er nooit geweest. Er is in Nederland nog zoveel te ontdekken…

  17. prachtig idee om kunstwerken uit te strooien over het hele eiland!
    echte pareltjes zitten er tussen!

  18. Wat een leuk idee om dat op verschillende locaties te doen in de meest vremmde dorpjes/stadjes.
    Zitten mooie stukken tussen.
    Off topic, de weersvoorspellingen zijn goed, dus dit gaan prachtige Lakenfeesten worden.

  19. boomkruiper zegt:

    Boter zit nu ook aan mijn neus 🙂 Het flessenmozaiek is leuk!

Je kunt hier reageren

