LAKENFEESTEN 2010 (3)

De slotdag van de Lakenfeesten stond bol van de evenementen. Maandag was hier het straattoneel te zien en wat optredens van straatmuzikanten. Vandaag beginnen we met een wandeling over de lakenmarkt waar ook een standwerkersconcours werd gehouden.
Zij liepen langs een kraam en keken belangstellend naar iets…

Zij kwamen langs een poppenkraam en zagen mooie poppen staan… Maar hier was de poppenkoopman niét op reis.

Op de Breestraat stonden veertig heuse schildersezels opgesteld waar kinderen prachtige kunstwerken vervaardigden. Ze kregen dan ook allemaal een prijs.

Er was meer vermaak voor de kinderen op de Breestraat. Paula de Koe had allerlei spelletjes in de aanbieding. Hier vangt een meisje triomfantelijk een balletje in een mandje dat net onverwacht naar beneden kwam vallen.

De kinderkermis op de Beestenmarkt trok vreemd genoeg niet veel publiek.

Waarschijnlijk was het warme weer er debet aan dat deze boekenkraam op de kunst- en curiosamarkt ook niet veel lezers trok. Maar het leverde wel een leuk plaatje op.

Barokmuziek en een barokdansgroep op de Breestraat, een wat serieuzere noot in een vrolijk feest.

Heerlijk in de schaduw van de bomen van de Hooglandse Kerkgracht stonden kraampjes opgesteld. Hier werd gesponnen, geweven en allerlei ander nuttige handwerk verricht.

Ook hier bleek niet veel belangstelling voor te zijn. Maar misschien had dat alles te maken met het Leids Sterrengala op het Stadhuisplein, waar net op dat moment een optreden werd verzorgd door een Leidse ster, die landelijke bekendheid heeft verworven en wel heel wat mensen op de been wist te brengen.

Om even uit de kluwen te zijn kon je dan het beste even verkoeling zoeken aan de waterkant.

Op naar Leiden Culinair op de Garenmarkt, waar vele toprestaurants uit de regio hun tenten hadden neergezet. Nieuwkomer dit jaar was Koetjes & Kalfjes, dat juist die dag in Leiden zijn zoveelste restaurant had geopend.

En hoe is dit bezoek beter af te sluiten dan… Inderdaad! Proost!

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op LAKENFEESTEN 2010 (3)

  1. Rita zegt:

    Wat leuk, pechie voor de deelnemers de warmte.
    Leuk het schilderen voor de kinderen o.a..
    Dommie van de organisatie de gestreepte boven zeilen van de kramen…bah.
    Ik heb genoten van al je mooie kiekjes, dank je wel
    eneuh een hele mooie zomerse dag, dag

  2. zakina zegt:

    Ik vind het altijd heerlijk om in die ‘kasten’ te neusen naar boeken. Maarja… dan kom ik weer in de verleiding ze mogelijk te kopen ;). Leuk ook die foto;s met de kinderen. Wat een diversiteit die lakenfeesten

  3. rob alberts zegt:

    Bij glibber een mooie fotoreportage en hier ook weer genoten!
    Blijf ik toch verlangend naar dat glas bier kijken.
    Wat een zomer, wat een genieten.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  4. Pasula zegt:

    Ik heb genoten van al die vrolijkheid. Die vrouwen in het barokkostuum, ook knap dat ze dat volhouden met die warmte!

  5. Renesmurf zegt:

    Weer een drukte van belang, heel gezellig, en prachtig weer!
    Lekker zomers zo!

  6. rietepietz zegt:

    We hebben wél een beter plaatje van de evenementen waar jij toevallig op een rustig moment langs kwam .
    Wat leuk dat er toch ook véél voor kinderen gedaan wordt tijdens de Lakenfeesten !

  7. eva zegt:

    Helemaal te gek, deze feesten.
    Wat heb je het werr mooi vastgelegd en wat een ideaal weertje hadden jullie hierbij!
    gr eva

  8. Judith@work zegt:

    Leuk, ik heb er zelf niets van meegekregen omdat wij het hele weekend aan de andere kant van het land waren. Op deze manier geniet ik er toch nog van mee. Zo ook nog even bij Glibber kijken en dan ben ik helemaal op de hoogte!

  9. plato zegt:

    Misschien is die lage belangstelling juist voor die stukjes evenement die normaal gezien elders ook wel te zien zijn?
    Hoe dan ook, een heel divers aanbod. Zo’n standwerkersconcours is ook altijd leuk. Maar ik ben dan altijd, net als bij die bandjes, benieuwd wie er heeft gewonnen. Stom eigenlijk, want ik heb er niks van gezien en het is maar de vraag of het zo belangrijk is.
    Mooie rapportages van de peurbakken tot het laatste bier-pakken.

  10. kaatmossel zegt:

    altijd feest in leiden?
    leuk hoor.

  11. Elmar zegt:

    Gezellig en leuk evenement Tagrijn, jullie weten er daar in Leiden wel raad mee!
    Dit weekend vind hier Deventer op stelten plaats, dus ook hier wordt het bere gezellig!
    groetjes,
    Elmar

  12. Thérèse zegt:

    Ik begin intussen een beetje oranje oh nee groen van jaloezie te zien. Dat feest maar en dat gaat maar door met feesten en nauwelijks is er een feest gedaan of er komt er weer eentje aan. Tjongen…..maar een mooie reportage weer.

  13. klaproos zegt:

    wat ziet het er gaaf uit tagrijn, dorttig weer ook, maar wat ik nou niet begrijp en ook nooit zal doen, is als ik honden zie…
    honden tussen zóveel mensen in,
    wat is de lol voor die dieren,????
    laat ze lekker thuis enniet tussen een bos van benen lopen:-)
    erg geslaagde lakenfeesten
    ik zeg
    proost amice,
    op het volgende feest dan maar weer 🙂

  14. Di Mario zegt:

    Ik zag zo’n boekenkraam dit jaar in vlissingen, maar daar was het zo druk dat ik hem niet goed in beeld kreeg.
    Dat bierjte sla ik nu even over.. 😉
    Love As Always
    Di Mario

  15. Morgaine zegt:

    Je hebt vast meer foto’s van de ezels met de kids, hahahaha, geweldig en super natuurlijk 😀 Ze kunnen er niet vroeg genoeg mee starten 😀
    De afsluiting is natuurlijk een must op dagen als deze :-))
    XXX

  16. Ghita zegt:

    Wat een leuke impressie van de lakenfeesten.
    Die dames in die grote jurken…ik krijg het al warm als ik er naar kijk.
    en die boekenkraam….daar had ik wel even rond willen snuffelen.
    groetjes Ghita

  17. boomkruiper zegt:

    Ik stond laatst voor een boekenkraam. Daar zag ik mooie boeken staan :)) Wat zou ik graag eens in die kasten neuzen 🙂

  18. ja, van zoveel slenteren en rondkijken heb ik dorst gekregen!
    *proost*
    nu kan ik weer verder met kraampjes kijken en neusjes laten krullen! :-))))

  19. Leuk he we schrijven allebei over de Lakenfeesten maar laten allebei over het algemeen andere beelden zien.
    Wat vult dat elkaar mooi aan he.
    Trouwens de ballonnen van je eerste foto spelen bij mij vandaag de hoofdrol.

Je kunt hier reageren

