MARKTJE IN ESSOUIRA

IMG_9610t
Toen Tagrijn een reis door Marokko maakte, belandde hij ook in de kustplaats Essouira, een stadje met een levendig vissershaventje.Op een binnenplaatsje werd een markt gehouden en daarvan hierboven een 'homemade' schilderijtje.

Dit bericht werd geplaatst in Expo en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op MARKTJE IN ESSOUIRA

  1. Plato zegt:

    Ik blijf zeggen: die schilderijen zijn de moeite waard. En ze worden steeds beter.

  2. zakina zegt:

    Prachtig werk en ook de kleuren. Maar ik kan me niet heugen een log over je Marokaanse reis te hebben gezien :$

  3. Martine zegt:

    Wat een zonnig schilderij, om vrolijk van te worden..
    Wat gebeurde er achter dat gordijn links? Was dat een pashokje?

  4. boomkruiper zegt:

    Wowwwww de plooien in de stof, het zachte grijs van de muren. Diepe buiging!

  5. Kan nu gelukkig weer bij je reageren, gisteren lukte het bij vrijwel niemand van web-log.
    Mooi marktje, geeft echt goed de sfeer weer.

  6. Dwarsbongel zegt:

    Ik kan niet controleren of je de lokale sfeer goed getroffen hebt, maar ik vind het wel een zeer sfeervol schilderij!

  7. Morgaine zegt:

    Wederom prachtig, ik vraag mij wel af, hoe ‘tje’ is het eigenlijk 😉
    Ik vermoed best klein en dat maakt het moeilijker om dit voor elkaar te krijgen, zomaar wat simpele kennis 😉
    XXX

  8. rietepietz zegt:

    Je hebt er een héél mooi schilderstukje van gemaakt .Ik reis sowieso al niet graag en landen waar vrouwen zo ingepakt over straat moeten ( hoe schilderachtig ook ) ga ik als vrouw zéker niet heen !

  9. Ghita zegt:

    Heel mooi schilderij, echt het straatbeeld vastgelegd, mooi en kleurrijk

  10. Judith zegt:

    Ben je in Marokko geweest, wat interessant! Heb ik logjes daarover gemist of komen die nog?

  11. Thérèse zegt:

    Ik was eens in Tunesië en daar liepen de vrouwen helaas niet in zo kleurige kleding, alleen zwart, wit en soms heel licht blauw. Er hingen wel prachtig gekleurde gewaden, maar te koop, voor de toeristen.
    Mooi schilderijtje!

  12. Brimstone zegt:

    Mooi zoals je de sfeer op het doek gebracht hebt.

  13. Di Mario zegt:

    Mooi zoals je het leven daar vastlegd.
    Love As Always
    Di Mario

  14. voor mij komt dit plaatje uit ‘1000 en 1 nacht’!
    maw, dit is een droomplaatje, tagrijn!!
    heerlijke sfeer roept dit op ..

  15. Renesmurf zegt:

    Ze kleden zich daar heel anders, goed beschermend tegen de zon, denk ik zo.

  16. Pasula zegt:

    Wat goed zeg!
    Geweldig kleurgebruik. Dit is typisch zo’n schilderij wat ik echt wel wil hebben hangen, je blijft ernaar kijken!
    Wat Leids detail? Ik zeg: Tagrijns detail!

  17. Annemarie zegt:

    Heel duidelijk een cultuurverschil te zien dus!
    Wel heel erg mooi.

  18. Hanny zegt:

    Een leuk schilderij. Als je je herinnerinen geschilderd hebt, lijkt het me dat ze in je geheugen gebrand staan.
    Pffft, ik krijg het al warm als ik alleen al de vrouwen met burka’s zie. Wat een verschrikking om zo te moeten lopen in de hitte.

Je kunt hier reageren

