MANOLO VALDÉS IN DEN HAAG

Op de Lange Voorhout in Den Haag zijn ook dit jaar weer tot en met 12 september sculpturen tentoongesteld. Dit keer van de 68-jarige Spaanse kunstenaar Manolo Valdés. Hij heeft tijdens zijn leven al heel wat prijzen gewonnen en woont sinds 1990 in New York. Bekend is zijn uitspraak hierover: 'Ik vind het aantrekkelijk in een stad te verblijven waarin ik niet besta.'
Het was voor hem ook een hele eer dat hij in 1990 werd uitverkoren Spanje te vertegenwoordigen op de Biënnale van Venetië.
Zijn beelden zijn op veel plaatsen te zien geweest, zoals in het Guggenheim Museum in Bilbao, de tuin van het Palais Royal in Parijs en op Broadway Avenue.

En met dit bijna 3000 kilo wegende geheel van ijzer vervaardigde beeld wandelen we de Lange Voorhout weer af.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op MANOLO VALDÉS IN DEN HAAG

  1. zakina zegt:

    Het is een mooie plek voor al die beelden en knap dat op de meeste foto’s geen mensen te zien zijn. Er zitten 2 beelden bij waarbij ik aan Bea denk met een hoedje op 🙂

  2. plato zegt:

    Niet dat ik alles even mooi vind, maar het lijkt me een heel interessante figuur. Ook die uitspraak doet me wat. Want herkenbaar, zeker in mijn Belgische dagen.

  3. rietepietz zegt:

    Ik kan zó wel zien waar hij zijn inspiratie heeft opgedaan ,bij Trix ,het zijn háár hoedjes ,dat zie je zó !
    Ik neem me al een poosje voor het lange Voorhout weer eens met een bezoekje te vereren .Moet ik nu écht eens werk van maken !

  4. Petronella zegt:

    Wat een kolossale beelden! Best interessant.

  5. Komt mooi uit dat jij er bent geweest.
    Ik plaats elk jaar een log over de sculpturen alleen heb dit jaar allemaal afspraken de andere kant uit gehad dus ben er nog niet geweest.
    Wat vullen we elkaar weer aan hahahah.

  6. boomkruiper zegt:

    Ben niet van ieder kunstwerk gecharmeerd maar dit komt misschien ook wel door de wijze van opstellen. Teveel hersenspinsels maar bijvoorbeeld de hofdames wel weer heel charmant.

  7. Thérèse zegt:

    Prachtig en de beelden komen daar zo mooi uit. Ik zal echtgenoot eens overhalen om een uitje naar Den Haag te maken.
    Kunnen we eventueel ook het Gemeentemuseum mee ‘pakken’. Goeie tips heb jij!!!

  8. paco zegt:

    Die uitspraak vind ik ook heel mooi

  9. Wieneke zegt:

    Beelden op het Lange Voorhout zijn altijd leuk en deze zijn helemaal prachtig. Ik herinner me nog een tentoonstelling van Botero daar jaren geleden. Ook zoiets bijzonders.

  10. Morgaine zegt:

    Prachtig, het is me een onderneming volgens mij om telkens die Lange Voorhout te voorzien van al die prachtige beelden!
    Ja, ik heb er ook gelopen, tis dat ik er zover vandaan zit 😉
    XXX

  11. ik vind deze beelden prachtig!!
    de ronde vormen en ruwe structuur spreken mij heel erg aan!
    @ ik weet niet hoe het in jullie geschiedenisboeken genoteerd staat, tagrijn, maar belgië is onafhankelijk verklaard in 1830!
    een jaar later, in 1831 stuurde willem I een groot leger naar belgië om brussel te heroveren, maar hij verloor de strijd, vooral door de hulp die we van het franse leger kregen. (tiendaagse veldtocht)
    om voorbereid te zijn op een volgende aanval uit het noorden, werd de citadel in diest gebouwd als bescherming van onze hoofdstad. ;-))
    wat daarna in de geschiedenis gebeurd is tss noord en zuid heeft met de citadel van diest niks te maken. :-))

  12. Renesmurf zegt:

    Heel mooi, en dat allemaal zo bij elkaar.
    Leuke wandeling daar tussendoor.

  13. Hanny zegt:

    We waren van plan naar Den Haag te komen om de beelden te bekijken, maar de voorspelling was regen. Om zo’n eind met de trein te rijden om in de regen over het Lange Voorhout te lopen, vonden we toch iets teveel van het goede. Daarom ben ik blij dat ik ze hier bij jou kan bekijken.

  14. Martine zegt:

    Oh ja! Dat stond ook nog op mijn verlanglijstje, goed dat je me er aan helpt herinneren. En mooie foto’s, zo kan ik alvast zien dat het de moeite waard is.

  15. Di Mario zegt:

    Daar zitten mooie dingen tussen.
    Love As Always
    Di Mario
    OT. waarschijnlijk zijn er een hoop bankjes in H’wijk, want deze had ik nog nooit geplaatst… Dat huis is trouwens in de straat om de hoek.
    Love As Always
    Di Mario

  16. Annemarie zegt:

    Voor iemand die pretendeert niemand te zijn maakt hij toch mooie beelden!

  17. klaproos zegt:

    wauw wat mooi tagrijn.
    wat een masieve beelden..
    erg genieten;-)

  18. heel verrassend!
    en wat een mooie entourage voor de beelden zo’n lange bomenlaan

  19. Rob Alberts zegt:

    Mooie foto’s van een mooie wandeling langs mooie beelden.
    Vriendelijke groet.

Je kunt hier reageren

