SAIL 2010

Zondag was een wat sombere, maar wel warme dag om Sail 2010 te bezoeken. Af en toe een flauw zonnetje, maar vaak ook zwaar bewolkt. Maar geluk:  niet absurd druk en geen regen. Hieronder een uiterst kleine selectie van de foto's waarmee Tagrijn thuiskwam. Twee- en driemasters  uit de hele wereld, mensen die zich staan te vergapen aan de grootheid en pracht van de boten, de Götheborg, die voor het eerst aanwezig was,  de HM Tromp, de Amerigo Vespucci met een wachtrij van een meter of honderd…. Afijn, het was er allemaal. 

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op SAIL 2010

  1. JantjeDee zegt:

    Hai Tagrijn, ben heel weinig op web-log op het moment..
    zit even in een log dip.
    Maar jouw foto’s van Sail zijn ook super, heb de mijne nog niet eens geplaatst 😉
    Ik was even aan jouw kant, voor mij “de overkant” ook op diezelfde zondag en ben gillend weer weggerend, vond het er dus echt veel te druk !!
    Wel leuk dat jij het niet te druk vond 😉
    kom snel weer langs hoor.
    moet even de log balans er weer inbrengen..
    liefs Janneke

  2. zakina zegt:

    Had er best heen gewild, maar het lijkt me zo enorm druk :S.

  3. Plato zegt:

    Tagrijn: de foto’ zijn weer fenomenaal. Ik ben onder de indruk. Maar nu woon ik al mijn hele leven in- of onder de rook van Amsterdam. Maar ik pieker er niet over om naar een Amsterdams evenement te gaan. Het is me veel te massaal en ik houd niet van grote drukte en al helemaal niet van massa’s mensen. Dus geen Sail voor mij. Maar het stuk was goed; Das buiten kijf.

  4. st@@rt zegt:

    Blijft indrukwekkend die grote schepen. Ik heb jaren in Ijmuiden gewoond en veel sail(-ins) gezien. Plan is om over 5 jaar weer sail in Ijmuiden te gaan snuiven

  5. rietepietz zegt:

    Práchtige schepen en natúúrlijk hoort daar een puur Hollands bewolkte lucht bij !
    Indrukwekkend allemaal ,dat was genieten voor je schildersoog !

  6. Caecil zegt:

    over een paar weken staat er voor de Waag in Leiden een rij van meer dan 100 meter. En niemand die dan klaagt!!!!

  7. klaproos zegt:

    niet te geloven tagrijn, wat een knoerten,
    jij als verslaggever te pelkke doet het erg goed, want zó dichtbij heb ik er nog geen gezien 🙂
    had jij een speciaal kaart of zo 🙂
    erg mooi tagrijn, ik heb genoten

  8. Anneke zegt:

    Ondanks ’t natte weer, was ’t er zo te zien toch heel erg druk.
    Het is in ieder geval altijd leuk om die schepen te zien.
    Fijne dag.
    Groetjes van Anneke

  9. Seraakje zegt:

    mooi om dat vakwerk allemaal van dichtbij te bewonderen
    maar mij is het er helaas nog steeds te druk 😉

  10. Annemarie zegt:

    Mag ik zeggen dat ik jaloers ben? Wat is dit toch een indrukwekkend schouwspel.
    Zie de schepen hier echter nog niet echt komen in 1 of ander bergmeer.. *zucht* Nouja elk land zo zijn eigen ding. Ik blijf wel genieten van de foto’s. 😉 en hier van mijn eigen ding.
    OT: hahaha, ja dat klopt ook wel. Maarja soms kan je gewoon even niet anders *gniffel* En wil je delen in de gekke feestvreugde.

  11. Wieneke zegt:

    Leuk om de schepen te herkennen. Ik had de sail-in op de recorder opgenomen en op een later tijdstip bekeken. Schitterend, hoor.
    Net als jouw foto’s. Maar die drukte….. brrrr!

  12. Morgaine zegt:

    Sail is een prachtig iets, over 5 jaar ga ik ook maar eens kijken en genieten, ik dacht er nog over om zondag even te gaan, voor mij trein in, trein uit en ik ben er, maar toch maar even gelaten, en nu hier zie…
    prachtig!
    XXX

  13. Thérèse zegt:

    Blij wat Sail bij jou te zien. Die drukte (voor mij al gauw druk) is niet waar ik mij graag in zou storten. Mooie foto’s!

  14. Renesmurf zegt:

    Dat is erg veel om allemaal te bekijken, voor mij wellicht iets te veel.
    Toch is het wel een leuk evenement.

  15. wat een indrukwekkende vaartuigen, tagrijn!
    geen wonder dat er zoveel volk komt naar kijken!
    gelukkig hebben wij onze privé-reporter ter plaatse .. ;-))))

  16. Di Mario zegt:

    Wat een mooie scheepjes, zoals ze er vroeger uitzagen. Moet bij dat soort schepen altijd aan de scheepsjongens van de bonte koe denken.
    Love As Always
    Di Mario

  17. Hanny zegt:

    Fantastisch om een kijkje bij Sail voorgeschoteld te krijgen. Dat is genieten!
    De laatste foto vind ik schitterend. Het contrast tussen de ‘Götheborg’ en de Piraatjes op de voorgrond.

  18. Petronella zegt:

    Indrukwekkend, de oude schepen met al dat touwwerk. Ik vraag me dan wel af hoe het geweest moet zijn om daarmee de zeeën te bevaren, hoe de bemanning aan een reis begon en hoe zo’n reis verliep. Bestond er maar een teletijdmachine zodat je even snel een kijkje in het verleden kon nemen.

  19. boomkruiper zegt:

    @ ja moest ook heel erg aan het melkmeisje denken met het lichtpunt in het oog

  20. boomkruiper zegt:

    Die wapperende gele linten (laatste) en de diagonale lijn van de masten op de eerste foto. Maar wat is het er druk. Toch nog boffen met de wolkpartijen

  21. eva zegt:

    Wat goed dat je daar geweest bent.
    Was helaas niet in de gelegenheid, zat in Assen voor het NK toerrijden maar anderzijds zou die drukte mij wel wat tegenhouden.
    Pracht selektie heb je gemaakt.
    Lijkt mij helemaal geweldig als ze met
    volle zeilen varen (heet vast anders).
    gr eva

Je kunt hier reageren

