PURMEREND ONDER STOOM (2)

Vandaag het tweede rondje Purmerend onder stoom. Met een stukje muziek erbij. Wat dacht je van een grammofoon die met een stoommachine wordt aangedreven?
Een molen van good old Meccano en andere moois lag allemaal onder stoom en de trotse bezitters werden niet moe er enthousiast over te vertellen.

We zetten onze reis voort. Dat zouden we met de trein kunnen doen.

Of we pakken gewoon onze stoomfiets.

Zie, ginds komt, juist…

Of rijden we verder op de bok van deze bierwagen?

Nee, Tagrijn was gewoon blij dat hij hier nog een plekje voor zijn auto had gevonden.

Er stonden daar trouwens nog heel wat broertjes van RR.

Maar deze houdt het voor gezien.

Een draaiorgel op stoom en de draaiorgelman gebruikt die stoom om spek te roken en dat aan de omstanders te laten proeven. Smaakte prima!

Zij denkt er het hare van.

De dorpssmid ligt ook op stoom.

Bromsnor waarschuwt voor de laatste keer.

De dochter van de bakker poseert compleet met stokbrood voor de kunstenaar.

Het Kapiteinskoor gooit alle trossen los en zingt voor ons een mooi afscheidslied.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op PURMEREND ONDER STOOM (2)

  1. zakina zegt:

    Die stoomfiets is vast nooit een succes geworden hahaha. Mooi die sokken van de bierpaarden ;).

  2. Martine zegt:

    Wat een prachtig verslag! Vooral die fiets op stoom, dat lijkt me wel wat. Hoewel misschien een tikkie onhandig met zo’n grote tank voorop..

  3. kamira zegt:

    geweldig allemaal weer
    Jij weet ook de plekjes te viden en je toestel goe te manoevreren

  4. Min zegt:

    Prachtige foto’s weer, je zult nu wel stoom genoeg afgeblazen hebben 😉

  5. Hildegarde zegt:

    Zo leuk (bekeek ook Purmerend I), geweldig om dat allemaal te kunnen bekijken en fotograferen, echt een feest. Ze hebben daar enorm hun best gedaan (zelfs een stoomtrein door de straat :-), tot in alle kledijdetails van de personnages. Bedankt om me mee te laten genieten.

  6. JantjeDee zegt:

    Leuk joh !!
    Wat heb je veel gezien !!
    een fiets op stoom…nooit gezien.. zal ook wel niet te fietsen zijn, maar een leuk bewijs dat je alles kan laten bewegen op stoom !!
    Liefs Janneke

  7. boomkruiper zegt:

    Ach hoe leuk deze stoomdagen. Ik zou zo op mijn knieën naast het treintje willen zitten en meespelen. Enig!

  8. Di Mario zegt:

    Mooi hoor dat stoomverhaal. Ik denk maar dat ik op de bierkar spring.
    Love As Always
    Di Mario

  9. Renesmurf zegt:

    Nou, dat was van begin tot einde genieten!
    Gezellig druk, mooi weer, meer heeft een mens niet te wensen!

  10. Petronella zegt:

    Ik genoot van de foto’s maar de tekst erbij was ook niet mis. 🙂 Er was genoeg te zien daar in Purmerend.

  11. rietepietz zegt:

    Mooi al die mensen die zo met hun hobby bezig zijn .Die bierwagen kan ik me nog goed herinneren omdat er op de hoek van destraat waar ik opgroeide een cafe was waar deze wagen regelmatig voor de deur stond .
    Wat sneu dat jij je met zo’n armzalig karreteje moet behelpen ,nou ja , als je maar komt waar je zijn wilt 😉

  12. Elmar zegt:

    Ik wist niet dat een RR ook op stoom reed! 😉
    Mooie serie weer Tagrijn!
    groetjes,
    Elmar

  13. Plato zegt:

    Eerst viel ik op die kop van Bromsnor. Maar toen ik de dochter van de bakker zag viel die gedachte meteen weg. Daar wil Plato wel eens een stokbroodje mee nuttigen. 🙂
    Enne, dat kapiteinskoor, dat komt nu weer uit de Zaanstreek. Ze hebben een eigen locatie in Zaandam, een soort cafe waar ze ook optreden. Maar ze zijn ook vaak in het winkelcentrum te beluisteren.

  14. Wieneke zegt:

    Oooooooh !!! Die brouwerijpaarden!!! Met die sokjes!!!
    Wat een gezelligheid, zeg. Heel veel te zien. Bromsnor is ook enig.

  15. paco zegt:

    Schitterende reportage

  16. Fokkio zegt:

    Heel mooi fotoverslag!

  17. Geweldige foto reportage Tagrijn.
    Kennis van mij had vroeger allerlei kleine stoomtoestellen, treintjes, buldozerds etc.
    Zaten vaak na de kroeg met zijn allen aan tafel er mee te spelen.

  18. Thérèse zegt:

    Wat gezellig allemaal. Dat er zoveel op stoom ging, daar had ik geen flauw idee van. Die bierwagen toch niet, denk ik? Mooie foto’s heb je toch maar weer gemaakt.

  19. klaproos zegt:

    GEWELDIG mooi om te zien tagrijn, de stoomfiets en de stoomaaangedreven muziek spreekt me erg aan, de spiegeling in de RR is subliem gezien,
    kortom een smullogje, * kling*
    ik heb een biertje van de bierwagen genomen
    * proost*

Je kunt hier reageren

