KUNSTROUTE 2010

Dit weekend deden 155 Leidse kunstenaars op 92 lokaties mee aan de Kunstroute 2010. Met de beste wil van de wereld is het onmogelijk deze in twee dagen allemaal te bezoeken, dus moest evenals vorig jaar weer een keus worden gemaakt. En zelfs dat doen we in twee delen. Vandaag een en volgende week de rest. Hierboven zie je hoe Barthel Brussee de bezoekers aan de Kunstroute uitbeeldt.
We beginnen in De Pieter aan de Breestraat waar heel wat kunstenaars alvast iets van hun werk laten zien.

Daar hing ook deze Koninginnepage van Margreet Frederiks.

We steken de straat over en lopen naar Ars aan de Pieterskerkgracht. Ook daar hebben veel leden een van hun werken opgehangen.
 

Hier zien we ook dit werk van Hein Kuipers:

In een van de ruimtes exposeert Marja Verduin:

Ook textiel en grafiek van Natalie Muller trekt de aandacht:

Dit werk van Lotta Helström vinden we in een galerie aan de Nieuwstraat:
 

Annika Danielsson maakte dit subtiele dradenspel:

Onder het motto 'Urban lust or lost' maakte Lejo den Hartog een serie schilderijen:

Mariët Hylkema maakt haar verf zelf met natuurlijke materialen en mengt op haar palet de kleuren niet.
Dat maakt haar werk zo bijzonder kleurrijk.

Schilder en beeldhouwer Ap van Doorn vinden we op de Oude Rijn. Zjn onderwerpen vindt hij buiten en zowel op zijn schilderijen en in zijn beeldhouwwerk vinden we vee terug. Hieronder: weidegang.

Het atelier van Harriët Impey vinden we aan het Van der Sterrepad. Zij werkt met lood en verf op glas. Hieronder een van haar werken.

Tijdens ons bezoek was een nieuw werk van Harriët in de maak:

In de Kaasmarktschool zijn heel wat kunstenaars te vinden. Daarvan komt in het vervolg van dit versdlag een aantal in beeld. Hieronder alvast een werk van de veelzijdige beeldend kunstenaar Ben van Kempen. 

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op KUNSTROUTE 2010

  1. zakina zegt:

    Die handen hebben wel wat… als of ze ieder moment de volgende handeling (stiekem) uit voeren

  2. lenie zegt:

    hier heb je even eem mooi verslag van gemaakt !! Zie ik het ook eens 😉 de weidegang is mooi zeg ..maar Barthel mag er ook wezen …
    fijn weekend en greetz vanuit het noorden die even zonder internet zat 😉

  3. Plato zegt:

    Wat een creativiteit. Ik houd lang niet van alles (al zijn sommige moderne werken prachtig qua kleurstelling), ik kan het waarderen dat er zoveel mensen zich met kunst bezighouden. Die vlinders vind ik mooi. En die weidegang, prachtig. Hieraan kun je zien hoe figuratief ik ben ingesteld.

  4. Petronella zegt:

    Veel moois! Ik ben ook al gek op die koeien. Lijkt me wel leuk om zelf weer eens aan de slag te gaan. Niet dat ik zo creatief ben, hoor, maar vroeger waren tekenen en handenarbeid wel mijn favoriete vakken en eigenlijk heb ik er later nooit meer wat mee gedaan.

  5. Pasula zegt:

    Heel erg mooi, ik heb genoten van de diversiteit, die vlinders springen er trouwens ook echt uit.
    Dankjewel voor je heldere foto’s Tagrijn.

  6. Di Mario zegt:

    Kijk, samen met de log van LG krijg ik al een ruimer beeld zo. Die weidegang vind ik wel mooi… ehhhh, betekend dat ik dan toch een boer van de Veluwe ben? 😉
    Love As always
    Di Mario

  7. JantjeDee zegt:

    da’s weer een heel ander verslag dan van Glibber waar ik net langs fietste ( virtueel )
    goed in beeld gebracht, veel moois hoor.
    zie wel dingen waar mijn hart sneller van gaat kloppen ..
    doe mij die maar !
    hihiihihhihiihh
    liefs Janneke

  8. Mooi verslag. En wat een verschillende werken worden er getoond. Zitten mooie dingen tussen. Je zult genoten hebben.

  9. Hanny zegt:

    Je hebt je hart weer kunnen ophalen, denk ik, aan al die kunst. Fijn dat ik een klein beetje kan meegenieten met wat jij gezien hebt.

  10. Renesmurf zegt:

    Die handen vind ik mooi, en die koeien!
    Dat steekt echt boven de rest uit.
    En zo zal ieder zijn voorkeuren hebben, dat is het mooie.

  11. Thérèse zegt:

    Goh, wat veel keus. Natuurlijk is het niet te doen om alles te gaan zien. Ik vind er veel interessant werk bij. Ik zou zo gauw niet kunnen zeggen, wie mijn voorkeur heeft. Misschien eigenlijk wel die koeien, de ‘Weidegang’. Het is een veel gebruikt onderwerp tegenwoordig, koeien, maar ik vind het ontroerend mooi.

  12. klaproos zegt:

    prachtig tagrijn, kom net bij glibbertje vandaan en ezi ezijn zicht op de dag en het jouwe, en dat er dan zo’n verschil in zit qua verslag,
    een heerlijk kijk op kunst die ik graag mag delen,

  13. Het was inderdaad ondoenlijk om overal langs te gaan.
    Wel leuk dat we allebei over het algemeen andere kunst op onze logs hebben staan.
    Volgend jaar ga ik van te voren maar eens een route proberen uit te stippelen.

  14. boomkruiper zegt:

    Vind het werk van Harriët Impey wel heel mooi. Krijgen we geen echte Tagrijn te zien?

  15. Fokkio zegt:

    Leuk dat je deze tentoonstelling hier laat zien. Er zijn een paar hele mooie kunstwerken bij, bijvoorbeeld de vlinders, de ‘Urban lust or lost’-serie en het dradenspel.

  16. eva zegt:

    Wat enig!
    Een mooie variatie laat je hier zien.
    Wat wordt er toch veel leuke kunst gemaakt.
    Die laatste vind ik hier bijzonder.
    gr eva

Je kunt hier reageren

