TJA…

Soms moet je de hand in eigen boezem steken. Tagrijn reageerde bij Hanny op een logje over een windorgel:

En dan moet je niet vreemd opkijken als je dit mailtje ontvangt: ‘Dat een windorgel een hoop herrie kan maken, is bekend. Maar dat het ook ‘behekst’ is nieuw voor mij.’
 

Dat de Goedkoopste Winkel, die zijn waren via internet verkoopt, echt niet altijd de goedkoopste is, wisten we wel. Maar deze besparing is toch echt niet de moeite waard:

Dat is mooi als er iedere tien minuten een trein rijdt op dit traject, denk je eerst. Maar volgens het Leidsch Dagblad rijden er nu vier per kwartier. En dan is dat toch geen vooruitgang te noemen:
 

De Grofsmederij is een piepklein restaurantje aan de Zijlsingel in Leiden. Toch maar eens proberen, al kunnen we een lekker stuk ergens anders vast wel wat goedkoper krijgen, al dan niet zwemmend in een lekker sausje: 

De wetenschap heeft zich lang afgevraagd of bloemen gevoel hebben. Hieronder het antwoord:
 

Het nieuwe kabinet kan zich miljarden besparen. Je houdt de zee gewoon tegen met dijkdoorbraken. (Opgemerkt door Hanny in de Leeuwarder Courant.)

Nu weten we waarom Rutte donderdagavond zo lang bij de majesteit was. Als je ergens voor waakt moet je zorgen dat iets niet gebeurt. Hij kan dus aan de bak met nieuwe slimme ideetjes voor belastingontduiking voor de oranjefamilie. Mooie primeur van het Leidsch Dagblad.

Thérèse maakte onderstaand plaatje in Enkhuizen. Verkoopt de bakker daar nu kaas of aardappelen?

Dit was het weer met dank voor hun bijdragen aan Hanny en Thérèse.. Wie ook ergens een ‘tjaatje’ ziet: ze zijn welkom!

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

21 reacties op TJA…

  1. FrankieP zegt:

    Dat is schrikken. Ik moet niet meer gemeen doen tegen windorgels dus.

  2. Min zegt:

    Oh wat een leuke lijst weer.

  3. zakina zegt:

    zo dat is nog eens een duur visje… nou die zalm laat ik aan mijn neus voorbij gaan. Kan alleen maar dromen van zo’n bedrag op mijn bankrekening hahaha

  4. Plato zegt:

    Deze Tja weer met plezier gelezen. De stokroos vond ik erg leuk. En die van Rutte al helemaal natuurlijk. Het houdt ons waakzaam.
    Maar die zalm vond ik wel héél opmerkelijk. Maak je zo’n prachtige aankondiging met maar zo weinig tekst en dan kijk je nog gewoon over zo’n fout heen.
    Geweldige rubriek.

  5. Ghita zegt:

    Ik vind deze stukjes toch altijd zo leuk, hoe vind je ze toch steeds.
    En ik zie dat de bloggers ook hun bijdrage leveren, zal ik onthouden, als ik iets opvallends tegenkom
    groetjes Ghita

  6. Pasula zegt:

    Grappig dat je je vooral er niet voor schaamt om je eigen reactie erbij te zetten, meesterlijk!

  7. lenie zegt:

    zaler wederom aan denken , vergeet het
    nogal eens , maar als ik dit weer lees !!
    grandioos ..weer van genoten 😉

  8. tja, een lekker stuk is nooit goedkoop geweest, eh? :-))))
    zelfs niet als je via internet koopt? :-))
    jij hebt weer een vrolijke lijst bij elkaar geraapt, tagrijn!
    da’s altijd lachen geblazen! :-))

  9. Renesmurf zegt:

    ah, kan je nagaan, ik ben daar gisteren wel drie keer overheen gelezen.

  10. eva zegt:

    Tsja…..
    Dat was weer een leuke serie!
    Er valt heel wat op te merken als
    je je ogen en oren open houdt.
    (en soms je portemonnee dicht)
    gr eva

  11. Thérèse zegt:

    Hahaha, een leuk Tja-gebeuren. Gelukkig maken de mensen altijd weer fouten, waar wij dan weer hartelijk om kunnen lachen en natuurlijk maken wij zelf ook fouten, waar we ook maar het beste om kunnen lachen.

  12. Elmar zegt:

    Leuke tja-tjes Tagrijn vooral die van het wel erg kostbare lekkere stuk, dat je je natuurlijk zeker niet kunt veroorloven als je eerst zaken hebt gedaan met de Goedkoopste Winkel! 😉
    groetjes,
    Elmar

  13. rietepietz zegt:

    Gelukkig maak ik zelf “nóóit” fouten ;-)maar eigenlijk is dat misschien wel jammer want foutjes leveren jou altijd weer een leuk logje op !

  14. Di Mario zegt:

    Hahahaha, heerlijk, ik heb weer genoten…
    Love As always
    Di Mario
    @ Rene, er staat elk kwartier vier treinen…

  15. Renesmurf zegt:

    Het koningklijk huis redt zich wel, en puur en alleen voor zichzelf.
    Overigens, 4 treinen per uur lijkt me minder dan elke 10 minuten eentje, me dunkt.

  16. Annemarie zegt:

    Hahaha ze zijn weer leuk!
    Grappig dat jezelf nu ook betrapt bent!
    Zo zie je maar weer, niks is in het leven zeker. 😉

  17. Ze zijn weer geweldig.
    En lachen ik heb een menukaart van de Grofsmederij waar de zalm niet onder het stuk staat.
    Duidelijk een drukfoutje in de oude of nieuwe kaarten.

  18. Hanny zegt:

    Het voordeel dat je bij de webwinkel hebt behaald, 😉 ben je in het restaurantje zo maar weer kwijt.
    Een mooie serie Tja’s!

  19. klaproos zegt:

    whaahahahha
    heerlijk tagrijn,
    zat pas te denken er zou weer eens een tja mogen komen 🙂
    en zie……
    bediening op mijn wenken:-)
    zalig lachen op de zondagavond,
    dank je wel tagrijn ik kom ook graag bij jou 🙂
    fijne avond wens ik jou en veel tja’s op je pad,

Je kunt hier reageren

