KUNST IN STADSDEEL DE BAARSJES

Wie ziet aan de afbeelding hierboven waar Tagrijn zondag was? Om je maar gelijk uit de droom te helpen: stadsdeel de Baarsjes in Amsterdam. Want 82 kunstenaars hadden daar hun ateliers of galeries geopend om hun werk te tonen. Het was gelijk een mooie gelegenheid om te zien hoe de buurt na de laatste renovatie was opgeknapt. Een groot deel van de buurt is een creatie van de architect Berlage en gelukkig had men daar bij de opknapbeurt rekening mee gehouden, zoals je hieronder kunt zien.
 

Hieronder kom je via een doorgang van de Jan Evertsenstraat in een straat waar een speels hekwerk is neergezet.

Maar voor je die straat inloopt: let wel even op dit verbodsbord.

Even kijken bij een workshop Beweging aan de Baarsjeskade.

‘Op zoek naar de ark’ van Senad Alic.

Een knap geschilderd portret op de ezel.

Bastiaan Meijer maakt insectenhuisjes en geeft ook een workshop voor degenen die dit ook willen maken.Hier staat een aantal van deze huisjes in zijn tuin. In de wijk zijn hier en daar ook wat huisjes te zien.

Voor dit masker werd leer, glitter en textiel gebruikt.

Grappig hoe een wand vol schilderijen een eenheid vormt.

Hieronder nog wat werken die de moeite van het bekijken waard waren.
 

 

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op KUNST IN STADSDEEL DE BAARSJES

  1. FrankieP zegt:

    Ja mooi! Meest pakkend: de vrije vogels.

  2. Jaco zegt:

    Wat een leuke kunstroute, net als Plato heb ik in De Baarsjes gewerkt, weliswaar maar een jaar, maar ik heb er ook genoten van de gezellige sfeer en mooie leefomgeving. Zo’n kunstroute legt daar nog een extra dimensie bovenop.

  3. Elmar zegt:

    Berlage en kunst is natuurlijk een prima combinatie, dat vonden de Kröllers al! 😉
    Leuk die insectenhuisjes die zou ik ook wel willen maken!
    groetjes,
    Elmar

  4. Plato zegt:

    Dat jij deze Sodom en Gomorrawijk in durfde gaan, Tagrijn, vind ik heel opvallend. Weet je trouwens dat er in die Jan Evertsenstraat onlangs een juwelier is doodgeschoten? De hele buurt staat nog steeds op stelten.
    Mooie stukken zijn daar te zien. Toch blijft Berlage zelf daar mijn favoriet. Komt vast omdat ik nog in de Baarsjes gewerkt heb (in een grijs verleden) en omdat ik uit Zuid kom (vlak bij die brug van Berlage).
    Oh Amsterdam. Ik mis je niet. Maar ik mis je toch ook weer wel.

  5. Hanny zegt:

    Je zult vast weer genoten hebben van de verschillende werken die te bezichtigen waren. Het ene spreekt me meer aan dan het andere. De insectenhuisjes vind ik grappig.

  6. Annemarie zegt:

    Er zitten hele vrolijke werken tussen! 🙂

  7. Renesmurf zegt:

    Ik heb het niet zo op verbodsborden.
    Dat is een beperking van de vrijheid.
    Kunst is de ultieme vorm van vrijheid.

  8. rietepietz zegt:

    Ik ben stiekem tóch meegelopen met je ,ondanks de grote joint tussen m’n vingers 😉 gelukkig heeft niemand het gezien en kon ik dus rustig met jou langs al deze kunstwerken lopen !

  9. Fokkio zegt:

    Je laat hier erg mooie kunst zien, leuk om te bekijken.

  10. JantjeDee zegt:

    ik vind de bouw van berlage meestal vreselijk..vestingen midden in de stad…
    maar da’s persoonlijk..
    hele mooie dingen heb je gezien !!
    ik wist niks van deze tentoonstelling !
    grappig dat jij het dan weer wel wist!!
    Liefs Janneke

  11. Di Mario zegt:

    Die insectenhuisje.. zijn dat dan zomerhuisjes of kun je er permanent in wonen? 😉
    Love As always
    Di Mario

  12. Pasula zegt:

    Wat een geweldig verslag Tagrijn! Heerlijk al deze mooie kunst.

  13. Een soort Kunstroute maar dan in de Baarsjes.
    Leuk dat je er geweest bent mooie reportage.

  14. bij elk kunstwerk zit ik te wachten op iets in de trant van;
    ‘en dan hier .. mijn eigen werk!!’? :-))

  15. Thérèse zegt:

    Wat leuk dat je daar geweest bent. Mooi werk ook. Ik ben er ook wel eens geweest bij Open Atelierdagen, toen vrienden van ons meededen.
    Die huisjes, grappig, heb ik pas in een galerietuin zien staan. Toen vond ik ze wel leuk, maar wist nog niet dat het insectenhuisjes zijn.

  16. klaproos zegt:

    als een kleurige vogel vlieg ik genietend door sit log tagrijn, wat een mooie dingen,
    der zijn der een paar die hier zo mogen hangen, al is mijn huisje dan maar klein,
    een ander werk zal de plaat moeten poetsen,
    genoten tagrijn,
    dank jewel ,
    een fijne avond wens ik jou

Je kunt hier reageren

