BERKEN OP DE ELSPETERHEIDE

Ook al is de heide in oktober niet meer juichend paars, dan biedt het toch nog een boeiend stukje natuurschoon. Het paars van een paar weken geleden is veranderd in een bezadigd bruinpaarse kleur en de schaarse bomen aan de bosrand zorgen voor herfstachtige taferelen. In deze serie foto’s de beelden die afgelopen zondag op de heide bij Elspeet werd gemaakt.

In de verte rijzen wat witte berkenstammetjes op die bijna schreeuwen dat ze op de kiek willen. Het grappige is dat je steeds andere composities kunt maken als je ernaartoe wandelt. En dat is hieronder te zien.

Dit bericht werd geplaatst in Fotos en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op BERKEN OP DE ELSPETERHEIDE

  1. Plato zegt:

    Prachtige foto’s Tagrijn. Het moet heerlijk wandelen zijn zo tussen de erica en de andere heides (die ik niet ken).

  2. Martine zegt:

    Ik zie hier op zijn minst 1 (misschien zelfs meer) typisch Tagrijn-schilderwerkje, maar ik heb geduld..
    Ben je al begonnen, Tagrijn?

  3. rietepietz zegt:

    Je hebt natuurlijk je “schildersoog “op scherp gezet tijdens die wandeling !
    Mooi zo’n stukje ,relatief, ongerepte natuur !

  4. Tagrijntje aan de natuurfoto’s 🙂
    Heerlijk!!! :))))

  5. FrankieP zegt:

    De Elspeter heide, daar heb ik goede jeugdherinneringen aan.

  6. Morgaine zegt:

    Super composities die zo makkelijk lijken maar ahum, been there, tried it, but I let YOU do it 😉
    XXX

  7. Renesmurf zegt:

    Het lijkt me er nog steeds prima toeven.
    En dat is volgens mij het hele jaar door wel het geval.

  8. Pasula zegt:

    Prachtige plaatjes Tagrijn. Vorig jaar zomer ben ik er geweest en kon nog net twee plaatjes uit m’n camera knijpen want de batterijen, tja, ze hebben niet het eeuwige leven.
    Nu stond er aan het begin wel een ijscokarretje maar ik zag helaas geen batterijenkraam.
    Nu met jouw foto’s kan ik er nog even van genieten. 😀

  9. Caecil zegt:

    Mooie reportage! Ik zie veel blauwe luchten, dus het weer zat je mee. Tot de volgende keer!

  10. Wieneke zegt:

    Ik vind berken in alle jaargetijden eigenlijk erg mooi. Soms lijkt het wit van de stam licht te geven en de takken zijn altijd goed voor een mooie foto. Fors eindje heide, daar bij Elspeet 🙂

  11. Mooie serie van een mooie wandeling en mooi weer!

  12. Judith zegt:

    Een weekendje in de bible belt geweest?
    Prachtige foto’s en het weer zat ook mee zo te zien!

  13. Juist, Tagrijn, DAT vind ik nu het leuke aan fotograferen. Tijdens het wandelen (die andere hobby) steeds nieuwe gezichtspunten zien en vastleggen.
    o.t. er is veel gebeurd. alles is goed, maar ik heb nog niet echt inspiratie. Ik kom terug. Binnenkort in dit theater 🙂

  14. Brimstone zegt:

    OT Ha, ha, Tagrijn, ik denk dat je een van de weinigen bent die me mist hoor. Ik waardeer het wel, dat je het doet.
    Ik ben niet verslonden door donker Afrika, maar wel veel bezig met m’n studie. Aandacht wat meer verlegd naar twitter @karin_BG
    Op zich heb ik veel stof voor logs, maar nu de rust niet. Ben nu net ook begonnen met een vrijwilligersbaan bij een museum.
    Genoeg stof, komt misschien wel weer….oh eigenlijk zeker weten.

  15. Hanny zegt:

    Juist in de herfst vallen de witte stammen bijzonder goed op. Zeker tegen de uitgebloeide heide en de blauwe lucht. Heerlijk om daar te wandelen.

  16. Thérèse zegt:

    Je bofte wel met het weer. Ik zag meteen een prachtige blauwe lucht. Ja, hoe meer je er naar toe loopt of naar rechts of naar links, steeds ontstaat er een andere compositie en ook vaak een ander licht. De natuur is echt on-eindig.

  17. Di Mario zegt:

    Ik kijk, ik ruik…. jaa……. veluwse lucht… Heerlijk 😉
    Love As Always
    Di Mario

  18. De heide is zo mooi he, ook in deze tijd van het jaar.
    Maar ben je nu eerder terug dan gepland had pas morgen hier een log verwacht.

  19. Annemarie zegt:

    Grappig hoe je dat perspectief laat zien. 🙂
    leuke serie van de berken!

  20. Niklas zegt:

    O, wat een prachtige omgeving! En dan te bedenken dat ik niet in ook zo’n mooie, dichterbij gelegen omgeving heb gewandeld om m’n conditie weer wat op te bouwen, maar naar een bouwmarkt…

  21. klaproos zegt:

    prachtig hé tagrijn, hoe ze afsteken met hun witte bastjes,
    allemaal briefpaiertjes voor mier als ik ze zie:-)
    maar je hebt er erg genoten 🙂
    dat doet me goed,
    feest tagrijn, en morgen is er meer van datte, waar ditte zat 🙂
    slaap lekker

Je kunt hier reageren

