PIMPY LA PAAY EN SHARLY

 

De lezers van Story, Privé en al die andere Mekkerzines werden maar weer verwend vorige week: ruim baan voor het hondje van Patricia Paay. Dat was weggelopen. Of ontvoerd. Of doodgereden. Of opgehangen. Of opgegeten door een grote kat die dacht een biologisch stukje vlees te hebben gevangen. Dat laatste omdat het niet zomaar een hondje was, maar een (let op: nationaal dicteewoord) chihuahuapup. Dat is zo’n hondje dat je niet meer terug kunt vinden als je je grasveldje een week niet gemaaid hebt.
Toen er niets meer te vertellen viel over Pimpy Patries zelf, stortte men zich dankbaar op haar hondje. Dat vinden de meeste lezers namelijk ontzettend interessant.
Louis Couperus schreef zijn Eline Vere destijds in feuilletonvorm in een Haagse krant. Toen Eline in de laatste aflevering stierf ging er een siddering door Den Haag. Men fluisterde elkaar toe: ‘Heb je het al gelezen? Eline is dood…’
Zo ongeveer moet de stemming van de lezers van de neuzelpers zijn geweest toen ze het nieuws over de dramatische vermissing van hondje Sharly lazen dat Paay cadeau had gekregen van haar nieuwe jonge liefde Nicky. De ontzetting in het land was groot. Ook bij de arme Patries zelf die van haar hoge nood een deugd maakte en het zwembad achter haar huis vulde met geplengde tranen.
Geraadpleegde paragnosten dachten er allemaal anders over, waarschijnlijk omdat ze de beloofde tien mille voor de juiste tip met niemand wilden delen. Zo bevond het dier zich onder andere bij een meisje in Diemen, in een kelder met een stel enge buitenlanders en bij lieden die losgeld zouden vragen. Peter van der Hurk zag duidelijk dat Sharly de pootjes had genomen naar het Vondelpark omdat hij Patricia niet aardig vond. Plots zag hij ook dat iemand een liedje zong: ‘Daar buiten in de biezen daar lag een hondje dood’. Dus zou hij in de buurt van dat park wel dood worden gevonden. ‘Ik zeg: daar in de buurt, want dat is veilig’, dacht Peter die bij zijn voorspellingen van ruime marges houdt. Dat moet wel lukken, meende hij. Tien ruggen verdiend. Kat in ’t bakkie, hondje in ’t kissie.
Maar de buuf gooide roet in het eten. Die had het hondje in huis en wist niet dat het van Patries was. Ze had de diva nog nooit met dat hondje zien lopen, want ze nam nooit een vergrootglas mee op straat.
Over Paay geschreven, over het hondje van Paay geschreven. Wat nu, vraagt de privacyonbestendige pers zich af. Bijna als vanzelf dient het onderwerp zich aan: wat is er toch aan de hand met de vlooien op de rug van het hondje van Patries? De medische wereld staat voor een raadsel… Volgende week in uw eigen leuterlijfblad.
Maar daar roept een redacteur: ‘Jongens, Mulisch is dood. Kunnen we dáár misschien nog wat mee?’ 

Dit bericht werd geplaatst in De media en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op PIMPY LA PAAY EN SHARLY

  1. Judith zegt:

    Haha! Is dit echt gebeurd?
    Het is volledig langs me heen gegaan 🙂

  2. eva zegt:

    Achd guttegut, dat hondje…
    Ik kan wel janken!!!
    Had Mulisch huisdieren?
    Ik dacht het niet.
    gr eva

  3. rietepietz zegt:

    Whahahaha ….eh…. sorry
    Het is altijd een verdrietige zaak als iemand zijn/haar hond kwijt is ,maar de gevolgen in dit geval zijn diéptreurig !
    Gelukkig is het me grotendeels ontgaan !

  4. paco zegt:

    Die laatste zin…

  5. Plato zegt:

    De dood van Mulisch zal toch niet in de Story of de prive staan? Dan denken de lezers dat ze te maken hebben met een soapster.
    Vermakelijk verhaal. Ik kan geen genoeg krijgen van dit soort teksten die dom Nederland zo heerlijk persifleren.

  6. FrankieP zegt:

    Paay… Hondje… Nee, ik word momenteel 100% in beslag genomen door mijn opwinding over het feit dat ik geselecteerd ben om kans te maken op het maken van een kans om in de finale te komen van de Postcode Loterij Miljoenenjacht en als eventuele winnaar daarvan mee te dingen naar 5 miljoen en anders een auto ofzo. Dat is wat mij vooral bezighoudt nu. Doei!

  7. Renesmurf zegt:

    Ik blijf toch bij mijn mening, Paai en concorten, dat valt allemaal buiten mijn interesseveld.

  8. Niklas zegt:

    Ze durven zeker niet te schrijven over de poes van paay, en tegen zo’n micro-hondje durven ze wel…

  9. Zusje zegt:

    Dat bedoelde ik dus!
    Leuk!

  10. Caecil zegt:

    Chihuahuapup: mooi woord voor Scrabble! Wel jammer dat daar maar 2 keer een ‘u’ in zit……
    Ik hoop dat alles goed met je was bij de tandarts of de huisarts?
    En Mulisch is dood. God hebbe zijn ziel, wij hebben Godzijdank zijn boeken!

  11. Wieneke zegt:

    De tranen lopen mij over de wangen van dit stukje. Van verdriet natuurlijk :-))))

  12. Hanny zegt:

    Dit soort bladen blader ik alleen door als ik in de wachtkamer van een (tand)arts zit. Daar ben ik gelukkig al een tijdje niet geweest. Dit nieuws verrast mij dus volkomen. Dank dat ik het via jouw log mag vernemen. 🙂

  13. Di Mario zegt:

    Dit zijn dus echt van die dingen waarom ik dat soort bladen en tv programma’s probeer te ontlopen. Je steekt er mooi de draak mee. En dat is eigenlijk ook het enige wat je ermee moet doen.
    Love As Always
    Di Mario

  14. Morgaine zegt:

    ~proest~
    Goed, weet ik alsnog na wel enige aankondigingen in reclameblokken te hebben gezien waar dat hondje is gebleven, dank Tagrijn, want ik was het alweer vergeten dat het hondje überhaupt zoek was! hahahaha
    En Mulisch, ja kunnen we daar nog wat mee….
    XXX

  15. Redstar zegt:

    LOL, is dit echt een nieuwsitem geweest? 😀 Je hebt er dan erg leuk de draak mee gestoken.

  16. Nanos zegt:

    Werk jij daar stiekem, bij de roddelpers?

  17. tagrijn zegt:

    @CNMosterdpot: Ik zou er nog niet voor niets voor willen schrijven!

  18. als ik redacteur van zo’n blad zou zijn ..
    ik denk dat ik jou een kans zou geven, tagrijn!
    wedden dat ..
    de oplages met vele procenten zouden stijgen? :-)))

  19. Renesmurf zegt:

    kuch.
    Zulke bladen lees ik niet, en zulke damesdingen intereseren me niet.

  20. Waar zou de leuterpers zijn zonder la paaij en andere minkunkels die er graag in staan.

  21. Thérèse zegt:

    Hahaha, heel geestig geschreven. Voor de leuterpers een zegen dat ze mensen als ‘La Paay’ hebben.

  22. klaproos zegt:

    hihi
    dit gaat toch geen roddelrubriek worden tagrijn, gaan we het over de vlooienb van de pupo van payo hebben,
    dan heb ik nog wel wat sappigers denk ik 🙂

Je kunt hier reageren

