TJA…

Er staan weer wat Tjaatjes te popelen om op dit weblog te komen. Om te beginnen deze wel wat overdreven felicitatie in het hah-blad Het op Zondag

Je zou met de vraag kunnen worstelen of die add van Google bewust of per ongeluk naast dit stukje op de Telegraafsite terecht is gekomen:

Het Centrummagement van Leiden houdt een enquête. Daarboven een door Google toegevoegd zinnetje. Inderdaad, onvervalst Leids is moeilijk voor een buitenstaander.

Hoe lang doe je erover een zaak te sluiten? Heel lang, vindt het Naaimachinecentrum, en daarna brokkelen ze af:

Vroeger schijnt er in Leiden een advocaat te hebben gewoond die Boef heette. Iets dergelijks spotte Tjan op de Rijnsburgerweg:

In drie steden zijn de problemen het grootst, maar in twee andere steden zijn ze even groot als bij die drie. Hoe bedoel je dat, Leidsch Dagblad?

TNT heeft een cadeautje voor ons. Je kunt het afhalen op een postkantoor en blijkens het kruisje hoef je er niet voor te tekenen. Maar wat staat er onderaan het formulier?

NRC Handelsblad vond de val van een van hun collega’s blijkbaar zo belangrijk dat het op voorpagina stond.

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

22 reacties op TJA…

  1. FrankieP zegt:

    Driewerf hoera!
    Een nieuwe Tja!
    Ben gewoon gebiologeerd door de advertentie van de naaimachinewinkel.

  2. rietepietz zegt:

    Misschien moet die begrepen worden als ;er is iemand ,5×24 ,dus 120 jaar oud geworden ….zou toch kúnnen?
    Altijd leuk deze rubriek al is het me nog nog gelukt iets te vinden dat leuk genoeg is om je toe te sturen !

  3. eva zegt:

    (Foutje bedankt)
    Dat is weer een leuke verzameling!
    Vroeger had je daar het programma “ook dat
    nog” voor maar nu hebben we Tjagrijn!
    gr eva

  4. eva zegt:

    Dat is weer een leuke verzameling!
    Vroeger had je daar het programma “ook dat nog” voor maar nu hebben Tjagrijn!

  5. Min zegt:

    Lekker al die tjaatjes.

  6. Thérèse zegt:

    OT Het Paard van Sinterklaas heeft jou nog iets geschreven. Lief, hè?

  7. astridvanbeers zegt:

    Weer goed gevonden. En ik las tjaatje als taartje. De wens is de vader (of is het moeder) van de gedachte.

  8. Thérèse zegt:

    Hahaha, dit lees ik met des te meer plezier nu ik even niets meer over de politiek wil lezen en dus nauwelijks de krant nog inkijk.
    Leuk!!!

  9. Niklas zegt:

    Op de dag na de Postbode-staking valt mij die van TNT het meest op: wij hebben ook al een paar keer zoiets in de brievenbus gehad. Ik moet mijn cadeautje afhalen op het Postkantoor, maar er is hier helemaal geen Postkantoor meer: dat is gesloten! Zelfs in een plaats als Emmen, met zóveel inwoners…
    Nou TNT: waar moet ik het afhalen?

  10. Judith@work zegt:

    Het bestaan van Het op Zondag is voor mij de reden geweest om een nee/nee-sticker op mijn brievenbus te plakken. Ik heb nog nooit zo’n verschrikkelijk huis-aan-huisblad gezien. Maar gelukkig word ik via jouw blog toch op de hoogte gehouden 😉
    Mijn vader spaart al decennialang opvallende naam/beroepscombinaties, je zou eens in zijn archief moeten kijken.

  11. Plato zegt:

    Hilarisch. Een heel sterke verzameling ook deze keer. Ik ga ook eens op zoek voor deze rubriek.

  12. Zilvertje zegt:

    Wat een grappige dingen! Tandarts Snoep is een giller!
    Fijne dag,
    Zilvertje.

  13. Nanos zegt:

    Al vijftig jar bezig zijn met sluiten! En nog met plezier ook. 🙂

  14. Hanny zegt:

    Een fantastische serie TJA’s. Vijfmaal dank daarvoor.

  15. Di Mario zegt:

    Ik vond die eerste toch het leukste. Maar ze blijven heerlijk om te zien.
    Love As always
    Di Mario

  16. ik weet niet waar jij ze blijft halen, tagrijn, maar ze blijven kostelijk! :-)))
    en als ik ze niet versta is er nog altijd google vertalingen? :-))))

  17. Morgaine zegt:

    hahahaha, ja ze zijn weer super natuurlijk! Vooral de tandarts, dat blijf ik het leukste vinden net als in Kunst en Kitch, Mw Zilverberg doet het aardewerk en Mr Aardewerk doet het zilver, ik zeg maar wat 😉
    XXX

  18. Elmar zegt:

    Je hebt weer mooie tja’s gevonden Tagrijn!
    Beter een paar keer teveel gefeliciteerd dan niet zal betrokkene gedacht hebben!
    Of die collega letterlijk of figuurlijk ‘gavallen’ is zullen we helaas nooit weten! 😉
    groetjes,
    Elmar

  19. Ze zijn weer helemaal geweldig.
    Trouwens die shopperactie is toch te belachelijk voor woorden,. hoeveel postbodes hadden ze in dienst kunnen houden voor het geld dat deze actie gekost heeft?

  20. Renesmurf zegt:

    Je komt bizarre dingen tegen.
    Maar veelal onschuldig, gelukkig maar.
    Tja.

  21. klaproos zegt:

    hihi.
    weeer een leuke tja tagrijn:-)
    als je de collega van iemand in het college bent, kun je in ieder geval een bloemetje op de juiste plek laten bezorgen hé:-)
    proficiat proficiat proficiat en proficiat
    alle goeie dingen deze keer in 4en 🙂
    een fijne avond gewenst tagrijn

Je kunt hier reageren

