PAN AMSTERDAM 2010

Als een soort eenkoppige Cerberus stond deze enorme hond de ingang van de jaarlijkse PAN Amsterdam te bewaken. Ook dit jaar was er weer een enorm aanbod van oude en moderne kunst. Zo’n  165 kunsthandels stonden hier met hun stand. En ook dit jaar waren er zoals gebruikelijk weer meer kijkers dan kopers. Wie hier echter op koopjesjacht wil, komt bedrogen uit. Maar je komt er dan ook veel grote en bekende namen tegen. Ruysdael, Van Goyen, Dufy, Appel, Corneille, Leyckert, Raoult, Mondriaan, Picasso, Zadkine, Koekkoek, Rembrandt, Apol, Israëls, Weissenbruch, Schelfhout… ze zijn er allemaal te koop.  


                                  Maar ook prachtig glas-, goud- en zilverwerk.


Ook deze verzameling verlichte koppen zijn van glas. Erg mooi in een grote donkere kamer…


Fotograferen was verboden, maar werd hier en daar zonder flits wel oogluikend toegestaan, al zorgde de verlichting van de ruimtes ervoor dat je met foto’s thuiskwam, die er alleen na intensief fotosjopwerk dragelijk uitzagen. De Gevangene hieronder kreeg daardoor niet zijn witte achterwand.


Je moet maar op het idee komen: een aap die de wetenschap dient met zijn microscoop.


Van deze twee opgezette puppies werd een soort Siamese Tweeling in feeststemming gemaakt.  


We begonnen met een grote hond van William Sweetlove en we eindigen er ook mee. Wie wil weten of Tagrijn nog iets heeft gekocht: nee! Hij was een echte Hollander: Kijke kijke, niet kope…

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op PAN AMSTERDAM 2010

  1. Jaco zegt:

    Ik kijk en laat na te kopen op jouw weblog, met plezier trouwens! En die puppies, zijn dat geen wasberen?

  2. Niklas zegt:

    Misschien binnenkort iets betaalbaars via de Juliana-veiling? 😉

  3. FrankieP zegt:

    Kijk es naar die gozerT op de onderste pica, die pakt ’t slim aan. Die belt volgens mij gewoon rond voor instant financiering van het sneeuwlandschapje met rode zon.

  4. Plato zegt:

    Het is echt prachtig. Vooral die schilderijen. Maar kijkend naar mijn budget, moet ik toch passen. Want mijn pas trekt dergelijke aankopen niet.

  5. Min zegt:

    Nou ik spijker de economie maar op een andere wijze aan. Iets waar we hopelijk heel lang naar mogen kijken op de vloer en wand 😉

  6. rietepietz zegt:

    Nou molen in een winters plaatje zou ik wel een mooi plaatsje voor hebben maar ja , dan zou ik waarschijnlijk wel een flink deel van de overwaarde van ons huis te gelden moeten maken ,ik volg dus jouw voorbeeld ….kijken kijken , niet kopen 😉

  7. Thérèse zegt:

    Mooi dat ik dit allemaal eens door jou kan bewonderen. Ik ben er nog nooit geweest.
    Groetjes Th.

  8. het eemset rekken mioj die winterse en oude tafrelen, echt mooi.

  9. Di Mario zegt:

    Er zitten wat schitterende schilderijen bij zeg.
    Love As always
    Di Mario
    OT, familie van de oud-slager heeft nu nog een slagerij op de vischmarkt idd.

  10. Herman zegt:

    Mooie intrigerende kunst, zowel de oude als de nieuwe kunst. En ja, zo’n hondje van Sweetlove zou ik ook wel willen. Maar dan moet eerst de loterij de hoofdprijs verkeerd bij mij bezorgen ;-).

  11. Wieneke zegt:

    Ooooh, dat schitterende glaswerk *kwijlt een beetje*

  12. paco zegt:

    Genieten zolang het nog kan

  13. Brimstone zegt:

    Leuk log, Tagrijn. Ik heb hem op Twitter gezet. http://twitter.com/#!/Karin_BG

  14. boomkruiper zegt:

    Doe mij maar zo’n prachtig antiek glas. Jantje in de kelder? Vind de oude meesters er wel erg opgepoetst uitzien.

  15. Hanny zegt:

    Oans bin zuunug! 😉

  16. beuzeblaadje zegt:

    Hahahaha was je “knip” niet
    groot genoeg Tagrijn? Met zulke
    namen kan ik me daar iets bij voorstellen!
    Daar zal ongetwijfeld voor een heel
    kapitaal gehangen en gestaan hebben!
    Leuk om te zien!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  17. Renesmurf zegt:

    Ik ben ook meer een kijker dan een koper, op zich.
    Want iets zien is vaak wel genoeg, het daadwerkelijk bezitten geeft me geen meerwaarde.
    Er zit leuk spul tussen.

  18. astridvanbeers zegt:

    Een hond van William Sweetlove mag hier best binnen!! Wat een mooie beelden.

  19. dat zijn grote namen, het lijstje dat jij opsomt, tagrijn!
    dit te mogen zien is al een belevenis op zich!
    laat staan kopen .. ;-))
    fijne (werk)week, tagrijn,

  20. klaproos zegt:

    nu ja tagrijn met kijke kijke is niks hoor:-)
    jammer dat je beurs niet groot genoeg is om met zo’n meesterstuk naar huis te gaan en dan heb ik het over het schilderij hoor, de aap en de wasbeertjes….
    het mag dan kunst zijn, ik vind het “foeilelijke dingen “en wil ze nog niet voor nop in m’n huis hebben:-)
    wel leuk om zo eens te kijken,datwel,
    * beurs weer opberg*
    dank je wel tagrijn:-)

Je kunt hier reageren

