YESTERDAY…

Als ik wel eens in een ont-zet-tend melige bui ben zet ik radio 5 aan. Vroeger mijn favoriete zender met jazz en volksmuziek, maar het heet nu Radio Nostalgia… Wel eens naar geluisterd? Er schijnen mensen te zijn die pogingen doen in het Guinness Book of Records te komen door langer dan een ander op die zender af te stemmen. Het record staat nu op naam van mevrouw Gutjes uit Elst die 43 minuten en 16 seconden onafgebroken heeft geluisterd. Hoedje af, mevrouw. Wat een uithoudingsvermogen. Want na het zoveelste nummer van Doris Day en een nummer van de Platters haak ik af. Mijn persoonlijk record staat op een minuut of zeven vol deuntjes van zo’n halve eeuw geleden, maar dan spring ik op van de bank. En dan niet omdat er opeens tranen van ontroering in mijn ogen opwellen en daarom naarstig op zoek moet naar de tissues. Ik pak dan een cd uit de kast of klik op mijn pc gemakzuchtig op Spotify.
Helaas wint mijn domheid soms van gemakzucht, dus vanochtend weer op Nostalgia afgestemd. Viel met m’n neus in de ranzige margarine van Mieke Telkamp met de ultieme crematopper: ‘Wahaarheen leidt de weg die wij moeten gaan?’ Een vraag waarop ze, zelfs na dit liedje duizenden keren te hebben gezongen, het antwoord nog steeds niet heeft gegeven. Dat is nog erger dan de slechtste cliffhanger. Dus heb ik nu wél een record ‘kort luisteren’ gebroken. Twaalf seconden. Dat hadden er zelfs negen kunnen zijn als ik niet in de haast om bij de afstandsbediening te komen was gestruikeld.
O ja, de fans kozen ‘Yesterday’ als hun favoriet voor 2010. Hoe kan dat ook anders!

Dit bericht werd geplaatst in De media. Bookmark de permalink .

19 reacties op YESTERDAY…

  1. st@@rt zegt:

    Daar moet ik dan maar niet naar luisteren! Ik ben van het luisterboek en radio 1 en 2

  2. kamira zegt:

    nou tagrijn lekker meeblerren toch

  3. rietepietz zegt:

    Ik ken de zender niet en kan er dus geen oordeel over geven! Ik heb géén idee hoelang ik het vol zou houden ,met de Platters en de beatlles hou ik het in iéder geval langer uit dan met jazz ( tenzij het de popgroep van die naam is uit de jaren eh….70/80 ? ) Ik luister weinig naar de radio want als je een dvd opzet kun je lekker zelf kiezen .Als achtergrondje heb ik meestal de regionale zender op dat levert dan nog enig nieuws uit de regio op !

  4. Thérèse zegt:

    En dan te bedenken dat dat lied eens op de top 10 bij begrafenissen/crematies stond. Hoe komen ze erop? (O er is al over geschreven, zie ik plotseling, sorry)
    Ik had overigens die zender nog niet ontdekt, maar de mooiste nostalgieliederen heb ik op CD. Dus laat dei zender maar doorgaan zonder mij.
    Groetjes Tagrijn!

  5. FrankieP zegt:

    Heb het even uitgeprobeerd. Het blijkt een lulzender! Paul Rosenmoller gaat de diepte in met een investigatie naar het lunchtrommeltje van kamerleden, als ik het wel heb. Lunchen die uit een trommeltje? Nou ja ik zal wel niet goed hebben geluisterd. Wat wil je ook.

  6. plato zegt:

    Ik verdenk iedereen er van dat ze onder hun bed zo’n piepklein platenspelertje hebben waarop ze die smartlappen stiekem draaien.

  7. Nee, als ik melig ben gaat de radio op radio HOLANDIO. http://www.radiohollandio.nl/
    dan ga je zeker over tot meezingen. Net zolang volhouden tot je vrolijk bent geworden!!!

  8. Niklas zegt:

    Radio 5? Nooit van gehoord! Wel van Mie Ketelkamp, die heel erg boos was op André van Duin (of was het Dik Voormekaar?) die haar zo noemde. En dat lied, dat was toch een “eigen” tekst op een Schotse doedelzakmelodie, Amazing Grace? “HaarWeen” is/was een tophit bij begrafenissen en crematies…

  9. Morgaine zegt:

    Oké het nieuwe record voor in het grote boek staat boven mij, whahahaha
    Ik ken die zender niet, heb weleens gezien dat het bestaat via een tv spotje maar ik luister bijna geen radio, antenne is eraf en weet niet waar die is, al jaren niet, lol… straks weer de TOP2000 op radio 2, dan dag en nacht 😀
    XXX

  10. Renesmurf zegt:

    Ik heb er wel eens een halve dag naar geluisterd.
    Ik vind het wel aardig.
    Oke, de muziek niet zo, maar de presentatie was wel oke, ook op ouderen gericht he.

  11. Annemarie zegt:

    Woehaaaa..
    Wat heb je er weer een geweldig stukje van gemaakt Tagrijn!
    Zo heeft ieder zijn smaak natuurlijk.. 😉
    Maar erg goed klinkt die zender nou ook weer niet.

  12. Plato zegt:

    Het woord struikelen kan weg. Sorry.

  13. Plato zegt:

    Maar wat is er toch mis met Wahaar heheeen wahaar vohooor…Tagrijn? Je moet er ook langer dan 9 seconden naar luisteren. Er zit echt een heel diepe gedachte achter hoor. Welke wil me nou even niet te binnen schieten maar het is de moeite waard. De keuze van Yesterday vind ik tamelijk progressief. Eigenlijk TE. Ik had zelf gedacht aan: ‘hij was een smokkelaar, tot diep in de nacht.’ of de evergreen: ‘ach vader lief, toe drink niet meer.’
    Tagrijn jongen, dit logje is een kwestie van verdringing. Je durft je ware zelf niet te tonen en dus zet je je tegen dit prachtig verleden af. DURF toch eens toegeven dat ‘ik verscheurde je foto’ een topper is, kom uit de kast met ‘ik lig hier op mijn kussen stil te dromen en ‘spiegelbeeld vertel eens even..’ Je zult er zienderogen van opknappen.
    Ik ga nu terug naar mijn weblog, klik op you tube en ga eens kijken of ze nog iets hebben van de Selvera’s. Yesss, dat is toppie joppie. Tagrijn, straks durf jij dat ook en struikel je nooit meer van de zenuwen over het stofzuigersnoer (dit is een gok) struikelen.
    Ik besluit met een riem onder het hart:
    Scheiden doet leiden
    Afscheid brengt leed
    Lang zal het duren
    Voor je vergeet
    Al wat je lief had
    Ging van je heen
    Scheiden doet leiden
    Voor iedereen.
    (met de complimenten van Plato’s oma Bongers die het singeltje helemaal grijs gedraaid heeft).
    Ik groet u met een snik.

  14. Herman zegt:

    Lijkt me een levensgevaarlijke zender als je zo snel bij de afstandbediening moet zijn. Heb nog nooit naar Radio 5 geluisterd en ga dat nu zeker niet doen.
    Radio 6 vind ik dan wel weer goed en Spotify is ‘divine’. Zeker nu je vanaf de iPad rechtstreeks naar je versterker kunt streamen (draadloos via Airport Express). Wat dat betreft wordt het leven steeds leuker.

  15. paco zegt:

    Toch wil ik Joh Lennosn nog even citeren:’Yesterday was het enige dat McCartney produceerde

  16. Hanny zegt:

    Dat er een radio 5 bestaat was mij onbekend. Zal toch eens luisteren. Als ik jouw record verbreek, hoor je het wel. 😉

  17. het zijn serieuze rekords die hier verbroken worden? :-))
    12 seconden?
    als ik je blog lees, tagrijn, weet ik haast zeker dat je beter kan? :-))))

  18. Ik heb nog niet geluisterd en uit je log begrijp ik dat ik niets mis.

  19. klaproos zegt:

    whahahaahha
    wel wel wel , ik zal die zender tóch eens gaan opzoeken tagrijn:-)
    ik heb hem nu altijd op belgie2 staan:-)
    gevarieerde muziek en wetenswaardigheden,dus ehhh als ik oubollig en zoetsappig ben… weet je waarheen met je klacht:-)

Je kunt hier reageren

