PLOETEREN IN DE SNEEUW

Afgelopen vrijdag was bijna heel Nederland ingesneeuwd. De natuur kleurde grijs en wit. Ofschoon de kalender ons vertelde dat we die 17e december nog in de herfst leefden, was het buiten al volop winter. Hoe Leiden zich door de sneeuw ploeterde is in deze korte fotoimpressie te zien. Het is een rondje om het huis van Tagrijn met de camera in de telestand. Hierboven glibbert een vrouw over het nauwelijks terug te vinden fietspad langs de Kanaalweg. De man op de foto hieronder heeft de fiets maar aan de hand genomen.
 
 

Aan de waterkant proberen wat kauwen nog de kost bijelkaar te scharrelen en de man op de brug probeert zonder te vallen in zijn huis in de wijk Roomburg te komen.

Dit stel heeft de plu er maar bij opgezet.

Het Roomburgerpark is een geliefde plek voor honden en hun baasjes. En ook tijdens een sneeuwbui kan de nood bij Fikkie opeens hoog zijn. 

Twee mannen gewapend met fototoestellen wijzen elkaar de fotogenieke plekjes.

Dit is het laatste logje van dit jaar. Tijd voor het kerstreces. Dus daarom:

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op PLOETEREN IN DE SNEEUW

  1. klaproos zegt:

    Dank je wel voor alle lieve wensen een gelukkig nieuwjaar
    en veel blogplezier ♥
    inspiratie ,hoop, geloof,geluk liefde ♥
    en gezondheid in 2011 gewenst,
    dank je wel ♥
    voor je bezoekjes aan mijn weblog, ♥
    en voor alle leuke ♥
    lieve berichtjes die je daar achterliet, ♥
    “vrienden zijn als sterren, ☆
    je ziet ze niet altijd.
    maar ze zijn er wel ”
    tot morgen
    xxx

  2. beuzeblaadje zegt:

    We hadden even barre winterse
    weerstomstandigheden Tagrijn!
    Gistermorgen hadden we hier ijzel
    maar ondertussen begint het buiten weer
    een heel klein beetje “normaal” te worden…
    Ik kom je even heel veel geluk, liefde
    en gezondheid wensen voor dit nieuwe jaar!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  3. rietepietz zegt:

    Ook al zit je nog in de “kerststop” wil ik je toch alvast een voorspoedig en gezond 2011 toe wensen Tagrijn .
    Tot gauw !

  4. Dwarsbongel zegt:

    Tja, “I’m dreaming of a white christmas”, maar niet iedereen vind het een fijne droom.
    Voor sommige mensen is het een nachtmerrie.
    Het zijn in elk geval mooie foto’s, en ik vind de sneeuw tot nu toe wel mooi.

  5. eva zegt:

    Ja dat was even heftig, die sneeuwdag!
    En nog steeds is het niet weg.
    Ik hoorde dat het in Nederland een veel te koud jaar was geweest.
    Wat nou broeikaseffect!!
    Wel bijzonder dat het in andere landen wel warmer was dan normaal!
    hebben wij dat weer?
    Jij ook een fijne jaarwisseling en een
    goed begin van het nieuwe jaar!
    gr eva

  6. Herman zegt:

    Beste wensen voor het nieuwe jaar, hopelijk weer veel mooie en inspirerende logjes.
    En die sneeuw, ’t is mooi geweest, laten we nu maar weer gewoon gaan leven.

  7. Pasula zegt:

    Jij ook fijne feestdagen gewenst Tagrijn, geniet lekker van alles en tot volgend jaar!

  8. henny zegt:

    hallo Tagrijn, wens je een fantastisch,creatief 2011 toe. Tot ziens bij Wim. Groetjes Henny

  9. Hildegarde zegt:

    Al dat geploeter en geglij in de sneeuw is het mooist vanuit je raam, echt goede realistische beelden, fraai. Ook voor jou een prettig eindejaar en veel inspiratie voor 2011 !

  10. Rob Alberts zegt:

    De sneeuwfoto’s komen overal voorbij.
    Tijdloos kunnen de foto’s van dit jaar of elk willekeurig ander sneeuwmoment zijn.
    Toch geven de sneeuwimpressies jeugdherinneringen.
    Vriendelijke Kerstgroet uit Amsterdam-ZuidOost

  11. Judith zegt:

    Het heeft hier inderdaad waanzinnig veel gesneeuwd. Ik was de afgelopen dagen in Drenthe en daar lag echt veel minder, net zoals in de provincies waar we onderweg doorheen reden.
    Geniet van je kerstreces!

  12. zakina zegt:

    Hoi Tagrijn,
    dankje voor je lieve wensen en ik wens je ook het allerbeste toe in 2011.
    Ik heb mezelf pas geleden een hersenschudding gevallen en Calvin is heel ziek geweest en herstellende van de waterpokken, dus heb het wel gehad met alle ongein.
    Tot logs
    xxxx

  13. Plato stuurde me hierheen. Maar ook zonder hem vielen die foto’s me al op. Ze zijn erg mooi. De hele weblog bevalt me trouwens zeer.
    Ik wens u een fijne kerst en een gloedvol 2011.

  14. Min zegt:

    Ik wens je hele fijne feestdagen en een zinderend 2011 !

  15. rietepietz zegt:

    Sfeervolle foto’s Tagrijn ,ik heb bewondering voor mensen die zich op de fiets wagen in deze omstandigheden ,ik durf het niet en zat die vrijdag in de auto in die hevige bui !Spectaculair hoor en ondanks dat het lang duurde eer we ons doel bereikt hadden zat ik te geniet !
    Jij een goed restreces en sfeervolle kerstdagen !

  16. Ghita zegt:

    Ploeteren is het zeker, vanmorgen kwam ik met mijn fiets bijna niet vooruit, nergens was er gestrooid.
    Jij hebt hier mooie plaatjes van vrijdag, wat een sneeuw toen, en met alles wat er de laatste dagen nog is bijgekomen hebben we echt een legendarisch pak sneeuw.
    Jij ook alvast fijne Feestdagen en een goed 2011.
    groetjes Ghita

  17. Renesmurf zegt:

    Het is me een echt wintertje he, en in heel het land, das wel zo eerlijk!
    Het heeft ongemakken, maar ook veel leuke plaatjes.
    We nemen het maar zoals het is.

  18. plato zegt:

    Prachtige foto’s van een wonder landschap. Tagrijn, jij ook fijne feestdagen en een goed begin van 2011 met geluk, gezondheid en voldoende inspiratie om hier volop door te kunnen gaan. Wat mij betreft vooral met dat gezellige echtpaar en de Tja rubriek. En Leiden niet te vergeten.
    Groetjes
    Willem

  19. Morgaine zegt:

    hahaha ja zo zag het er vrijdag bij ons ook uit, nu is het rustig sindsdien, zelfs de dooi is al ingetreden wat weer her en der pegels oplevert, ook mooi!
    Hele fijne dagen Tagrijn en tot in 2011
    XXX

  20. FrankieP zegt:

    Een feeerieke vakantie gewenst, zalig uiteinde (niet stunten met vuurwerk hoor) en een gezond weerzien in januari!

  21. st@@rt zegt:

    En hier laf bijna niets….. Fijne dagen!

  22. Di Mario zegt:

    De laatste alweer… geen overzicht van de beste momenten van afgelopen jaar?
    Geniet van je vrije dagen.
    Love As Always
    Di Mario

  23. Thérèse zegt:

    Vooral van binnenuit is dat natuurlijk heerlijk om te zien. Slim van jou, hoor!
    Een fijne Kerstvakantie en alle goeds gewenst!

  24. paco zegt:

    Ik wens je fijne dagen en een gezond 2011

  25. boomkruiper zegt:

    Wat een heerlijke echte winterfoto’s 🙂 En ik kijken of ik mijn jongste dochterlief zie ploeteren bij jou in Leiden maar nee heb haar niet ontdekt :D)

  26. Hermien zegt:

    Mooi was het hoor! Jij ook een fijn kerstreces Tagrijn en graag weer tot volgend jaar in een heel goed en gezond 2011!!

  27. Hanny zegt:

    Jaloers ben ik echt wel. Ik woon in een stukje Nederland waar amper sneeuw is gevallen. Ik zou er graag een glibberpartij voor over hebben om hier ook zo’n witte wereld te krijgen.
    Ik wens je heel goede en gezellige feestdagen!

  28. klaproos zegt:

    ik vind het wel heel erg fijn tagrijn en besef wel dat het ook anders kan ,
    maar man man man wat een plaatjes,
    heerlijk gewoon

  29. Mooie foto’s.En prettige feestdagen en tot 2011.
    OT: niemand in mijn directe omgeving kan mijn werkjes waarderen, daarom geef ik ze aan een winkeltje.

  30. ’t is lekker genieten van dit sneeuwavontuur, tagrijn, zolang je er zelf niet doormoet? :-))
    je foto’s zijn ouderwets gezellig! ;-))
    ik wens je een veilig jaareinde én hele fijne feestdagen!!!

  31. Heel verstandig van je om alleen vanuit huis te fotograferen het was en is echt bar en boos buiten.
    Alvast prettige feestdagen.

  32. Annemarie zegt:

    Geweldig zoals Leiden zich hier doorheen slaat!
    Dapper hoor fietsen.. Ik durf het niet in elk geval..
    Fijne feestdagen Tagrijn en een goede jaarwisseling toegewenst.

  33. Martine zegt:

    Jij ook fijne feestdagen. En veel plezier bij wat je ook gaat doen!

Je kunt hier reageren

