HYPOCRIET OF HUFTER?

Tja, nu wordt Tagrijn aan de start van het nieuwe jaar meteen in een identiteitscrisis gedompeld. Hij dacht een braaf doorsnee burgertje te zijn, je weet wel, zo iemand die wel eens een oud mens naar de overkant van de straat helpt, of een vrouw die alleen maar een zak kadetjes moet afrekenen laat voorgaan in de supermarkt. Maar daar denken die jongens van Geen Stijl toch heel anders over.
Zij willen ze heel graag een ‘stoemp in hun smoelwerk geven’, die hypocriete sigarenrokende 55-plussers, die D66 stemmen en de NRC lezen… Dat gaat wel heel erg van au. Want Tagrijn rookt wel eens een sigaartje, is duidelijk de grens van 55 gepasseerd, stemt de laatste jaren D66 en leest de NRC. Hij voldoet dus aan alle criteria om tot de kaste der hypocrieten te behoren.

En dat terwijl hij toch echt zijn stinkende best doet op zijn manier de hufterigheid die op dit moment bon ton is in ons land te voeden door af en toe eens een zebrapad over te steken als het voetgangerslicht op rood staat of zonder achterlicht met zijn fiets op pad te gaan. Zelfs overweegt hij zich te bekwamen in het opsteken van de middelvinger. 
Ben ik nu een hypocriet of een hufter? Waar hoor ik bij? Moet ik wel ergens bij horen? Of mag ik in 2011 gewoon mezelf blijven met mijn goede en minder goede eigenschappen? Misschien kom ik er in de loop van het jaar wel achter.
Ik wens u in ieder geval allemaal een heel bijzonder geslaagd 2011 en bedankt voor alle goede wensen op dit weblog!
Of ben ik dan weer hypocriet?

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

27 reacties op HYPOCRIET OF HUFTER?

  1. Jaco zegt:

    Tagrijn: ik ben er onvergeeflijk laat mee, maar ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar (wat er nog van overschiet ondertussen 🙂 ). Niks van aantrekken van die types die te dom zijn om de wereld zonder de grauwe zonnebril van hokjesdenken te kunnen aanschouwen en lekker jezelf blijven.

  2. Herman zegt:

    Tagrijn, de allerbeste wensen voor 2011 voor jou en je familie.
    En Geen Stijl, ach, dat is van voorbijgaande aard, maar 55-plussers niet. Uiteindelijk worden ze het zelf ook en daar zijn ze nou juist zo bang voor (hadden hippies en ouders daar vroeger ook geen last van).

  3. st@@rt zegt:

    Laat die jongens maar links liggen (ik zou ze graag een met hun kop door de plee spoelen, maar dat DENK ik alleen maar) Gewoon maar uitzetten en niet lezen. Gewoon maar doorgaan met jezelf te zijn!

  4. Pasula zegt:

    Wat anderen schrijven… tja dat is de mening van die anderen. Ik vind dat je als 55plusser totaal nog niet afgeschreven bent. Heerlijk als je een stuk ervaring meebrengt zou ik zeggen! Lieve Tagrijn, ik hoop nog lang van je leuke logs te mogen genieten.

  5. zakina zegt:

    Hoi Tagrijn,
    laat je niet in een hokje stoppen, dat hokjes denken moet maar eens afgelopen zijn ;).
    Ik wil je de beste wensen even komen wensen voor 2011. En buiten mijn goede voornemen om toch maar weer voor eens en voor altijd af te vallen, wil ik je ook melden, dat ik weer vaker een log wil komen lezen en maken.
    tot logs
    http://zakina.punt.nl

  6. Di Mario zegt:

    Ik zal maar oppassen als je de volgende keer hier heen komt naar je familie… Owh nee, dat is natuurlijk geen stijl om iemand zo te bedreigen 😉
    Love As Always
    Di Mario

  7. Plato zegt:

    Plato is 62, leest VK, Parool en NRC, rookt weliswaar niet maar daar staan dan weer sloten koffie tegenover. Hij steekt ook wel eens stiekem schuin over en wantrouwt heftige kikkers als geen stijl en die luidruchtige nieuwkomers in omroepland. Want wat zij verstaan onder modern en spraakmakend, noem ik gewoon schofterigheid en nitwitterigheid omdat ze kennelijk geen andere, journalistieke, ingang hebben gevonden.
    Dat van die stoemp in de smoel is zonder meer grof. Wie wil daar nu bij horen Tagrijn. Laten wij gewoon onszelf blijven. Trouwens, andere opties zijn er niet eens.
    En als dat hypocriet is, nou dan is dat maar zo.

  8. Morgaine zegt:

    hahahaha lekker dan Tagrijn, lekker hypocriet 😉
    Wat mij betreft, blijf lekker jezelf, dat is voldoende, en dat ze nu een bepaald type over één kam scheren, ben benieuwd wat ze zelf privé doen bij geen stijl, want het is makkelijk te schrijven etc, maar dat is altijd makkelijk natuurlijk!
    De beste wensen nog, het mag nog vandaag en morgen en dan is het weer over ‘hoop ik’
    XXX

  9. rietepietz zegt:

    Als het om een bepaalde “andere groep” ging zou er óngetwijfeld meteen óveral geroepen zijn dat we “niet mogen generaliseren ” !
    Blijf jij maar lekker jezelf Tagrijn , volgens mij is dat zo slecht nog niet !

  10. Annemarie zegt:

    Blijf gewoon zoals je bent!
    Ik denk dat je daarmee het verste komt!

  11. Thérèse zegt:

    Goh net is het nieuwe jaar begonnen of jij bent al aan het twijfelen geslagen. Misschien nog vóór de goede voornemens?? Nee, geen stijl om iemand zo te behandelen.
    Trek maar eens lekker aan je sigaartje en zeg: “Poep”. Dat lucht op.

  12. Petronella zegt:

    Ha…, ik denk dat we nu allemaal zitten te wachten op een foto van Tagrijn die zijn middelvinger opsteekt. Laat je niet in een hokje stoppen.
    Alsnog de beste wensen voor 2011.

  13. Een gevalletje van Tja…….. Gewoon negeren al dat geneuzel en je eigen weg kiezen.

  14. henny zegt:

    hoi tagrijntje, blijf maar,zoals je bent. niks mis mee!!!!1 steek die middelvinger gerust een keertje op. kan echt geen kwaad. blijf lekker schildern en de groetjes van Henny

  15. Brimstone zegt:

    Tagrijn, jij laat je toch niet van de wijs brengen door dat ‘Geen Stijl volk’? Volg jouw weg en jouw waarden en normen, die zijn volgens mij helemaal in orde.
    Overigens een fijn en gelukkig 2011 voor jou en je dierbaren.
    Even nog…..Gijs en ik zien in 2011 een bijzonder avontuur tegemoet. Nieuwsgierig? Kijk dan eventjes op mijn weblog.

  16. Tagrijn allereerst nog de beste wensen.
    En blijf maar gewoon lekker jezelf dat is zeker niet hypocriet.

  17. laat ze maar proberen jou in een hokje te duwen, tagrijn, ik weet zeker dat jij in geenéén past! :-)))
    dankjewel voor je lieve wensen!
    ik wens jou een fantastisch 2011, met af en toe een roodgloeiend sigaarke, ter vervanging van dat achterlicht? :-)))

  18. Martine zegt:

    Sigaartjes rook ik niet en vijfenvijftig ben ik nog (net) niet, maar ik moet zeggen dat ik verder wel aardig aan diezelfde criteria voldoe. Heb ik geen enkele moeite mee. Ik verbeeld me dat ik Wel Stijl heb..

  19. lenie zegt:

    ach dan ben ik er dus ook zo ene ….
    ach valt altijd te leren , hypocriet ?? krijg zo tussenbeie wel ergere dingen naar het hoofd geslingerd …..;)
    wens je een top jaar met veel inspiratie tot een bende TSA-jes (vrije spelling )
    en Ans en Arie niet te vergeten , foto’s , schilderijen ….en wat er op je pad zal komen , lees ik het wel door ;))))))))

  20. Renesmurf zegt:

    Ik vind D66 toch wel de partij voor de draaikonten, met alle winden mee.
    Wie daar op stemt denkt echt niet goed na.
    Maar goed, het kan altijd erger natuurlijk.

  21. Nanos zegt:

    Het is wel Geen Stijl hè!

  22. boomkruiper zegt:

    Dat met die middelvinger en dan voor de spiegel zou wel een prachtig zelfportret opleveren denk ik zo 😉
    Ik wens je een Superjaar tagrijn met heel veel inspiratie. PROOST!!!

  23. Caecil zegt:

    Ja, een beetje ‘hufterig’ is het wel als je de laatste weken van het jaar er gewoon tussenuit knijpt…………
    Je vraagt je af:’moet ik wel ergens bij horen’? Niet zo hypo…, Tagrijn. Je bent een Leienaar en hoort dus…….. bij Leiden!
    Ben blij dat je er weer bent. Ik wens je oprecht het allerbeste voor 2011 en zie uit naar het eerste Leids Detail van dit nieuwe jaar!

  24. klaproos zegt:

    ohh tagrijn, ik ken legio lui die aan hoger hufterigheids faktor voldoen dan jij,
    jij bent niet schijnheilig, je bent eerlijk, en daar hou ik wel van,
    alsjeblieft tagrijn,
    blijf wie je bent.:-)
    ook een bijna 55 plusser jawel hé….

  25. Frankie P zegt:

    Ach, volgens die roeptoeters moet zo’n beetje iedereen weg, behalve zijzelf. En, gesteld dat dit hen lukt, wanneer zij dan met hun eigen soort overgebleven zijn, roeien ze elkaar vervolgens zonder twijfel uit. Omdat er onder hen dan weer zijn die niet deugen. Tien kleine strebertjes.
    Eén strebertje blijft er op ’t laatst over. Om eindelijk de wereld te kunnen regeren.

  26. Judith zegt:

    Haha, ja pijnlijk hè, als er ergens een karikatuur wordt neergezet en je zelf aan alle criteria blijkt te voldoen. Is mij ook wel eens overkomen 🙂

  27. Elmar zegt:

    Tagrijn, ik wens jou en al je dierbaren een goed, gezond en gelukkig 2011 toe!
    En blijf vooral jezelf in 2011!!
    groetjes,
    Elmar

Je kunt hier reageren

