THE CHOICE OF HOLLAND

Over het programma The Voice of Holland werd in mijn omgeving meer gesproken dan destijds over de voetbalfinale Spanje – Nederland. Ook de kranten wisten vele pagina’s te vullen met prietpraat over deze 976e talentenjacht. Dus sloot Tagrijn zich maar eens solidair aan bij die andere driemiljoen mensen die wilden zien hoe RTL 4 het Nederlandse volk geld uit de zak wist te kloppen. Want de echte Voice of Holland was natuurlijk de kijker die zijn voice kon uitbrengen. En liefst zo vaak mogelijk. Voor 80 cent per stem. Daarom werd de keus uit de vier finalisten uitgesmeerd over maar liefst drieeneenhalf uur. En je ‘mocht’ zo vaak stemmen als je maar wilde. Bel nog een keer om je kandidaat te steunen!

Toen de finale een uurtje bezig was, was het de beurt aan de in de ogen van Tagrijn op afstand slechtste kandidaat. ‘Die valt meteen af’, dacht hij. Pijnlijke vergissing want die Duffy bleek een wereldster te zijn en niet echt mee te doen. Het was een meisje dat zo te zien aan ernstige bloedarmoede leed of bij een Engelse talentenjacht was ‘afgevallen’. Doordenkertje. Duffy zal nooit poliepen op haar stembanden krijgen, door medici sinds een week de Ziekte van Caro genoemd, want die heeft ze niet. Daardoor kon ze ook onbevangen voor haar optreden zeggen: ‘Ik ben Duffy en ik doe een scheerapparaat na’.

Uiteindelijk werd Ben, de gedoodverfde winnaar, the Voice of Holland. Een man die zijn hele lijf, inclusief zijn gebit had laten tatoueren (een synoniem van doodverven). Of heeft gedacht: ‘Met zo’n stel tanden heeft vorig jaar een bakker gewonnen, dus dat is een trend.’ Maar de stem des volks heeft de uitslag zo bepaald en het volk heeft altijd gelijk. Kijk maar naar de uitslag van de verkiezingen… En daarmee werd Pearl, op afstand de beste van de vier, tweede en werd nadat bekend was wie had gewonnen, letterlijk het podium afgeblazen. Want waar was ze, na het bekend worden van de uitslag, opeens gebleven?
De verliezers van dergelijke verkiezingen kunnen zich echter troosten met de gedachte dat je na een paar maanden ook nooit meer iets hoort van de winnaars. Eén keer een hitje dankzij de de DJ’s van de radiozenders, en dan de kroegen van Tumtummeradeel en omstreken af. Of toch maar eens proberen een scheerapparaat te imiteren.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

40 reacties op THE CHOICE OF HOLLAND

  1. Over het programma the voice of holland werd in mijn omgeving meer gesproken dan destijds over de voetbalfinale spanje.. Super 🙂

  2. zakina zegt:

    Ik heb maar 1 aflevering gezien en dat is toen Ben niet zichtbaar was en ik verbaasd was om zijn optreden. Verder kon het hele programma mij niet boeien. Geld klopperij van fans die moeten sms’en ofzo en zo’n winnaar krijgt een wurgcontract, dus ik weet niet of hij er wel zo blij mee moet zijn.

  3. plato zegt:

    Ik heb het programma nooit gezienen blijkens jouw recensie heb ik daar dus niks aan gemist. We zullen nog wel een aantal van die idol-achtige programma’s krijgen. Ze doen maar, mij hebben ze er niet mee.

  4. Thérèse zegt:

    Een levendig verslag Tagrijn. Ik heb er niets van gezien en sterker nog..ik hoorde er pas een paar dagen geleden van. Dank zij jou kan ik het mij dus helemaal voorstellen. En…voor wie is al dat belgeld? Voor die omroep zelf?? Wat raar dan dat mensen er zo veel geld tegenaan smijten.

  5. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  6. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  7. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  8. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  9. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  10. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  11. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  12. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  13. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  14. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  15. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  16. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  17. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  18. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  19. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  20. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  21. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  22. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  23. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  24. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  25. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  26. In de bijbel staat toch het volgende:
    “Vele eersten zullen de laatsten zijn”
    Vast en zeker voor iemand die zoveel tatoeages en gouden tanden heeft. Nu even een hype figuur, en straks weer vergeten?
    De toekomst zal het leren!

  27. rietepietz zegt:

    Ook niet mijn soort programma maar het blijkt in een behoefte te voorzien anders zouden niet zoveel mensen daar hun tijd en geld tegenaan gooien .
    Fijn dat al die duizenden kijkers die omroepen wat finaciële armslag geven ,anders kwam de omroepbijdrage misschien wel terug .
    Wie héél goed is komt meestal vroeg of laat tóch wel aan de bak en al de “gekozen” toppers van de laatste paar jaar verdwijnen gelukkig weer nét zo snel als ze opkomen .
    Zolang ik er niet naar hoef te kijken stoort het me niets ,ze dóen maar ,ik kijk weinig TV .

  28. Herman zegt:

    Zoals je op mijn blog ook kan lezen, heb ik mij ook een keer laten verleiden om te kijken. want ja, je moet natuurlijk wel weten waar heel NL naar kijkt. Nou, hier naar dus.
    Gelukkig was het de finale, dus is er geen vervolg meer. Of komt het volgend seizoen weer terug? Ik heb in ieder geval genoeg gezien van deze ongein.

  29. Nanos zegt:

    Ik heb er niets van gezien en wat erover geschreven werd gemeden. Ik weet nu wie er gewonnen heeft, maar dat is een naam en verder niets.

  30. Hanny zegt:

    Een goudmijn, zo’n programma. Niet alleen de opbrengst van de telefoontjes en sms’jes, maar ook de reclameblokken. Kassa voor de uitzender.

  31. Di Mario zegt:

    4 miljoen maar..
    Shit, ik maar denken dat dat ik niet bij de meerderheid hoor. Maar dat betekent nog altijd dat meer dan 12 miljoen niet hebben gekeken… en ik hoor daar bij ;-(
    Love As always
    Di Mario

  32. paco zegt:

    Ja die Duffy. Zo zong ik ook vroeger, met lachgas

  33. Morgaine zegt:

    Ieder zijn meug, ik blijf het niet herhalen hoe de show in elkaar stak en steekt, de bedoeling is dat hi over 5 jaar nog in de lijsten staat, dat is afwachten maar de rest… zit wel even anders in elkaar, heb je ooit het begin gezien?
    Want iedereen begint nu over zijn uiterlijk te zwetsen waar het begin juist blind is geweest, geen van allen kon zien hoe hij eruit zag, zo wel, hadden ze hem denk ik niet gekozen idd, maar de stem doet het hem, maar nogmaals, en voor de zoveelste keer, over smaak valt gewoon niet te twisten, de één loopt weg met van Gogh, en een mede cursiste zei van de week nog… Van Gogh, als je dat van dichtbij ziet, tis maar een klodder hier en een klodder daar, tsjah… eeuwige discussies, ze blijven bestaan.
    BTW, ik heb het vanaf aflevering 1 gezien TVOH 😉
    XXX

  34. tja ..
    zendtijd dient ingevuld te worden, zeker??
    .. en kassa’s gevuld via sms-berichten?
    gelukkig beslis je zelf of je daaraan meedoet of niet?
    ’t levert wèl een fijn blog op, tagrijn! :-))

  35. Renesmurf zegt:

    Van al die talenten hoor je later niks meer, en als het wel zo is is het toch meestal prut.
    De helft van de muziek is prut.
    RTL moet ik sowieso niet.

  36. Niklas zegt:

    Ik heb het programma vrijwel geheel weten te vermijden, knap he, want mijn lief heeft het een heel eind gevolgd…
    Vlak nadat de winnaar bekend was geworden, viel ik er per ongeluk in.
    Wat mij opviel had een voorgeschiedenis. De zelfgekozen coach van de gevlekte winnaar (een koe?) was Van Velzen, die wellicht visueel zal opvallen door zijn geringe lichaamslengte, terwijl hij in mijn opvatting voortreffelijke muziek maakt.
    Enkele dagen eerder had ik een talkshow gezien, waarin een vertegenwoordiger van de Belangenvereniging van Kleine Mensen (BVKM) vertelde, dat hij het zo ongelooflijk denigrerend vond als mensen met gemiddelde lengte hem (“geruststellen”?) in zijn haar zaten te krabbelen.
    Wat meende ik in een flits te zien vlak na de finale van TVOH? Presentator Martijn Krabbé die Roel van Velzen in zijn haar kroelde…!

  37. Ik heb gelukkig nooit een minuut van het programma gezien, blij dat ik andere optredens heb gezien deze week 🙂

  38. Frankie zegt:

    Duffy en Caro zijn allebei op een goeie manier retro. Niet te vergelijken types en stemmen, maar allebei vind ik ze goed. Wel hou ik het bij Caro langer uit. Scheren ben je tenslotte zo mee klaar, als je het al nodig hebt.
    Aan TVOH heb ik kennelijk echt iets gemist. Het is een hiaat in mijn ontwikkeling. Maar geen hiaat in mijn beltegoed, dat dan weer niet.

  39. Martine zegt:

    Hahaha! Tumtummeradeel..
    Ik ben toch zo blij met die uitknop die ik op mijn afstandsbediening heb zitten:-D

  40. klaproos zegt:

    ….
    ik ken niets van al wat je schrijft tagrijn,
    misschien heb ik dan toch wat gemist….
    mijn ladyshave kan geen
    scheerapparaat nadoen:-)
    fijne avond gewenst

Je kunt hier reageren

