REALISME 11 (2)

Vorige week namen wij een kijkje bij de beurs Realisme 11 in de Passenger Terminal aan het IJ in Amsterdam en konden we een aantal werken zien dat daar te koop was. Vandaag kjjken we ook even rond in deze gigantische ruimte. De werken waren niet alleen op de begane grond maar ook op een omloopvide  te bekijken.

Nee, er vlogen geen vogels rond, maar zij waren op een groot doek geschilderd en van een afstandje leek het bedrieglijk echt.

Zoals vorige week beloofd, werpen we ook een blik op het IJ dat vanuit de expositieruimte zichtbaar is. Maar we pikken ook gelijk de architectuur van de hal mee.

Tot slot drie kunstwerken in een bijzonder decor. 

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

40 reacties op REALISME 11 (2)

  1. Plato zegt:

    Tagrijn, wat heb je dit mooi vormgegeven. Aandacht voor de beeldende kunst EN de architectuur van het gebouw. Dat zie ik heel graag. Die vogeltjes zijn inderdaad bijzonder, zelfs met tekst trapte ik er nog bijna in.
    En dan… op de achtergrond van de voorlaatste foto van de verlieslijdende HSL. Ook beeldend 🙂

  2. Hildegarde zegt:

    Geweldig !! Wat fijn dat je dit kon bezoeken, dat is genieten.

  3. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  4. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  5. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  6. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  7. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  8. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  9. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  10. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  11. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  12. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  13. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  14. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  15. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  16. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  17. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  18. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  19. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  20. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  21. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  22. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  23. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  24. Foto 7 en foto 9 spraken mij als treinenliefhebber het meeste aan. Mag ik foto 7 van je in groot formaat ontvangen? Die is echt mooi met die dubbeldekker op de achtergrond. Ook namens Mara kom ik je alvast een fijn weekend toewensen.
    Saludos
    Albert

  25. st@@rt zegt:

    MOOI zowel hal als tentoonstelling Ik kom er vaak met de trein langs

  26. rietepietz zegt:

    Ik wil óók vogeltjes die stil blijven zitten als ik eraan kom 😉
    Leuk zo van boven af genomen !

  27. zakina zegt:

    die vogeltjes, ik trapte er in, omdat ik door het scrollen niet meteen de tekst had gelezen.
    Wat kunstig hoe die trein qua kleur bij het kunstwerk past.
    Die hal ziet er wel erg als een dolhof uit :), is de bedoeling misschien ook, dat mensen uit angst te verdwalen, toch maar wat kopen 😉

  28. Herman zegt:

    Ik vind het giga knap dat je bij de één na laatste foto een bijpassende trein op de achtergrond hebt gekregen. Kwestie van goede afspraken met de NS maken, neem ik aan.
    En die Terminal is inderdaad een prachtig gebouw, met geweldige uitzichten. Mooie werken hangen er ook, maar ook een overdaad.

  29. Niklas zegt:

    Tja, als er vogels rond zouden vliegen, heb je kans dat ze iets toevoegen aan de schilderijen, vooral landschappen zouden ze verkeerd kunnen interpreteren…
    Grappig om nu de treinen buiten dit gebouw te zien: ik ben er nog nooit binnen geweest, maar heb het vaak vanuit de trein gezien.
    Lijkt me een overdonderend omvangrijke tentoonstelling; ik zou na elk uur mijn ogen (en hersens) een half uur rust willen gunnen geloof ik.

  30. Frankie zegt:

    Ik wil die vogeltjes!

  31. Thérèse zegt:

    Toch wel een heel erg leuke expositie om heen te gaan. Ik zal het de volgende keer, als die komt??, in de gaten houden. Mooi gebouw ook.
    Dat tweede kunstwerk is dat ceramiek???
    Groeten Th.

  32. Caecil zegt:

    hahahaha, ging het even opzoeken op internet. Is allang voorbij. Hoef ik daar niet meer over na te denken!

  33. Caecil zegt:

    Soms is een expositieruimte bijna nog mooier dan het geëxposeerde. Kan me herinneren dat ik jaren geleden ook verzuchtend door Musée d’Orsay in Parijs heb gelopen, ook zo mooi. Mooie blog, ik wil er eigenlijk wel naartoe. Maar wanneer……..

  34. prachtige expositieruimte
    Zucht!!!
    -ik droom nog even verder- 🙂

  35. Pasula zegt:

    Erg mooi zeg, dat vogeltje vind ik echt sprankelend gedaan!

  36. wat een immense ruimte voor deze tentoonstelling, tagrijn!
    daar moet je een hele dag voor uittrekken, wil je alles gezien hebben? :-))
    ik ben ook blij om te zien dat het zo’n succes heeft!!

  37. Renesmurf zegt:

    ja, meepikken wat er valt mee te pikken!
    En de koeien maken het helemaal af.

  38. Hanny zegt:

    Het gebouw zelf is al meer dan het bekijken waard. Prima omgeving dus voor de expositie.

  39. Schitterend tot wanneer is dit, zie heel mooie dingen.
    Off topic kans van slagen is nu groter door slimme constructie waarmee de schippers een soort eigen baas zijn.

  40. klaproos zegt:

    wat een machtig mooi gebouw tagrijn, en weet je… jouw foto’s verdienen een ereplek in de weblog galerij, wat een mooi overzicht….
    die vogels zijn bedriegelijk echt…..
    🙂

Je kunt hier reageren

