ARIE’S ONGEMAK

'Arie, je loopt nu al dagen te zuchten en te steunen. Hou daar nou toch es mee op', zegt Ans.
'Hèhè, m'n vrouw wordt wakker', roept Arie uit. 'Zie je dan niet dat ik me hier in huis amper kan voortplanten? Ik zit al weer dagen met die knie te kampen.'
'Arie, dat heb ik echt wel gemerkt, maar ik zeg er niks meer van. Ik heb al honderd keer gezegd: ga eens naar de dokter. Maar nee, kabouter Eigenwijs blijft er gewoon mee doorlopen.'
'Kabouter Eigenwijs? Nou ja zeg, ik ben met die knie soms de wanhoop ten top, maar ik ben niet zo'n type dat gauw klaagt.Dat weet je best; ik hou niet van die mensen van 'altijd is Roodkapje ziek'.
'Goed Arie, dan ga je niet naar de dokter en blijf je er lekker mee doorlopen. Net als vorige keer, toen…'
'O, gaan we weer ouwe koek uit de sloot halen? Jij altijd met je achteraf kaarten. Wat dacht jij dan dat zij er aan kon doen? En dan  zegt ze: doet u de broek maar even uit. Moet ik voor die vrouw in m'n blote kont gaan staan. Daar raak ik ook al helemaal van over m'n stuur. En dan word je daarna van de hak naar de tak gestuurd, krijg je dat hele circus over je heen.'
Ja, Circus Knie', grapt Ans.
Dit vindt Arie niet leuk. 'Waarom moet jij er altijd een potje van bakken? Terwijl ik hier hevige pijnen lijd.'
'Omdat je niet wilt luisteren, Arie. Daarom. En als jij nu niets doet, komt van het een het ander. Nog meer kwaaltjes. Maar ja, als jij dat wilt…'
'Nog meer kwaaltjes? Ja, als je ouder wordt takel je nu eenmaal steeds verder achteruit. Jij ook, Ans. Als dat met dat oog van jou zo doorgaat, loop je straks ook met zo'n blijdegelindestok. Maar behalve die knie ben ík voorlopig zo gezond als een hoentje. Moet er niet aan denken straks in zo'n aanwoonleuning te moeten wonen.' 
'Ja,het is toch maar goed dat we nog zo'n jonge god in huis hebben', schampert Ans. Maar toch probeert ze het nog een keer. 'Die mevrouw De Groot van de overkant heeft een kunstknie gekregen, dus…'
'Dat is waar, die loopt weer als een koekoek. Maar denk jij dat ik de rest van mijn leven als een halve robot wil rondlopen? Nee Ans, aan mijn lijf geen mayonaise. Ik…'
'Dat is het!', valt Ans hem in de rede. 'Mayonaise. Ik wist dat ik nog iets op m'n boodschappenlijstje moest schrijven. Ik ga meteen maar naar de super. Loop je even gezellig mee?'

Eerdere belevenisen van het echtpaar Ans en Arie vind je hier.  

Dit bericht werd geplaatst in Ans en Arie. Bookmark de permalink .

22 reacties op ARIE’S ONGEMAK

  1. kamira zegt:

    tagrijn achteruit takelen kan helemaal niet

  2. staart zegt:

    Whaahahah an mijn lijf geen mayonaise. Leuk stel! :-]

  3. Martine zegt:

    Hij moet wel meelopen, anders staat zij straks in de bouwmarkt bij de verfblikken, met dat oog van haar!

  4. rietepietz zegt:

    Je weet dat je me altijd een groot plezier doet met de belevenissen van Ans en Arie , gewéldig !
    Arie heeft dus duidelijk ook last van “PHPD ” ( pijntjehierpintjedaar) dat die Ans dat nou niet wil zien hé! 😉

  5. Thérèse zegt:

    Is zeker weer leuk. En dat einde vind ik zo prachtig. “O ja mayonaise…..” Zo is het verhaal helemaal rond. Echt geestig. En…..zeer herkenbaar; ik zeg niks, maar ik ken ook van die klagers, die alsmaar niet de deur bij een arts platlopen……

  6. Elmar zegt:

    hahaha! Geweldig verhaal weer Tagrijn, heerlijk al die verhaspelde spreekwoorden en gezegden!
    groetjes,
    Elmar

  7. Annemarie zegt:

    En als hij dan gewoon meeloopt, dan komt het allemaal wel goed!

  8. Nanos zegt:

    Het wordt tijd voor een Ans-en-Ariefanclub.
    Onnavolgbaaar, Tagrijn!

  9. Plato zegt:

    Hahahahaha, klasse Tagrijn. Geweldig geschreven met een ‘vet leuke’ afsluiter.

  10. Caecil zegt:

    Hahahaha! Arme Arie, je zal maar last van je knie hebben…….

  11. Herman zegt:

    Heerlijk…. en bedankt voor de reminder over de mayonaise!

  12. eva zegt:

    Dat heb je weer mooi voor elkaar gehaakt.
    Het is waarempel geen kattevis.
    Al kan er geen soep van breien, dit smaakt toch naar meer!
    gr eva

  13. Wieneke zegt:

    Wat een stel! Je begrijpt natuurlijk wel dat wij ons hier in huis voortaan voortplanten zonder of met stok. 🙂

  14. paco zegt:

    gEWELDIG OM DIT TE LEZEN

  15. Frankie zegt:

    Bij Arie staat de techniek er voor niks. Doordat hij geen doktersbezoeking wil en geen knieprometheus, boort Arie wel inkomsten door die vaklui hun strot.

  16. Hanny zegt:

    Heerlijk om weer wat over Arie en Ans te lezen. Je hebt weer heel wat schitterende woordspelingen en verhaspelingen tot een prachtige verhaal gesmeed!

  17. dat huishouden loopt als een goed gemayonaisde machine .. euhh ..
    schitterend geschreven, tagrijn!! ;-))

  18. Di Mario zegt:

    Hahahaha… aan mijn lijf geen mayonaise. Die vind ik strak. Humor..
    Love as always
    Di Mario

  19. Renesmurf zegt:

    Zo is dat, wie klaagt moet maar langs de dokter, of men moet niet gaan klagen!

  20. Denk dat Arie thuis gebleven is 🙂

  21. klaproos zegt:

    whaahahahah
    dat was zéker tegen het verkeerde been
    loop je even gezellig mee,
    erg leuk geschreven tagrijn,
    humor van de bovenste plank,bij de spar 1e rij links naast het schap gelukskoekjes 🙂

Je kunt hier reageren

