DE WONDERE WERELD VAN EDMAIER

Hiernaast de vlooienpik in het heelal waarop we met bijna zevenmiljard mensen krioelen. De laatste tijd is dat bolletje nogal in beweging. Aardbevingen, tsunami's, orkanen en ander natuurrampen vagen delen van de mensheid weg alsof het stofjes zijn.
Toch zijn het juist deze natuurverschijnselen die er gedurende het bestaan van de aarde voor hebben gezorgd dat we hier niet slechts een vulkanisch landschap hebben zoals op de maan of de planeten binnen ons zonnestelsel, maar dat het landschap veel afwisseling toont, dat de continenten verschoven en de oceanen zich scheidden en de aarde nu uit 71 procent water bestaat.
De Duitser Bernhard Edmaier is geoloog maar ook een begenadigd fotograaf. Vorig jaar was er in Naturalis een aantal van zijn wonderlijke foto's te zien die hij van grote hoogte van de wereld maakte. In twee kloeke delen werden zijn fotos verzameld onder de titel Earthsong. Hieronder een greep uit zijn werk van een delta tot de permafrost. Kijk en verbaas je: dit is de wereld waarop wij leven!

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op DE WONDERE WERELD VAN EDMAIER

  1. zakina zegt:

    Heb met ingehouden adem zitten kijken… de foto’s behoefte idd geen tekst. Schitterend!! Onze aarde heeft zoveel moois te bieden.

  2. Dico zegt:

    Errug mooi!
    Heb net deze week de film “Home” bekeken op youtube.
    Een vergelijkbare schoonheid. Moet je zeker eens bekijken. Ademloos van het begin tot het einde. Die anderhalf uur is zo om.
    Een idee voor als je aan het revalideren bent en even pauze houdt !
    Groet Dico

  3. staart zegt:

    Ik kwam hier nog even genieten….. Zoooo knap mooi

  4. Plato zegt:

    En die wonderlijke wereld is onze wereld. Fantastisch in alle opzichten.
    Zeven miljard mensen… hoe lang gaat dat nog goed?

  5. Herman zegt:

    Wat is de wereld toch mooi. Zo jammer dat wij met zijn allen ons best doen om die schoonheid te bevechten.
    Prachtige foto’s overigens.

  6. Thérèse zegt:

    Sorry, ik begrijp het nu beter. Vanuit grote hoogte had ik gemist. Zeker een beetje slaperig. Ik vraag mij alleen nog af of het vanuit een vliegtuig gedaan is of iets anders?
    Prachtig om te zien.

  7. Thérèse zegt:

    Ja, ik heb het nu 2 x overgelezen en ik vind de foto’s heel mooi, maar hoe het nu allemaal zir, dat begrijp ik niet zo goed.

  8. staart zegt:

    Wat vreselijk prachtig mooi!

  9. Di Mario zegt:

    Wat een verbazend mooie beelden. En hopelijk gaan we nu eens beseffen in wat voor paradijs we wonen.
    Love As always
    Di Mario

  10. rietepietz zegt:

    Het zijn échte kunstwerken ,wij waren vorig jaar in het Naturalis en ik meen er wel iets van gezien te hebben !
    Voor onze logee van destijds waren andere zaken interessanter ,hier zaten geen knopjes aan 😉

  11. boomkruiper zegt:

    Zo inspirerend! Om meteen de schilderkist open te trekken 🙂
    En dan ook nog een bevinkje in Sappemeer. het moet niet gekker worden.

  12. Pasula zegt:

    Ik zag dat er boeken en posters te koop zijn, ik ben blij! 😀

  13. Pasula zegt:

    Het is idd bijzonder. Hier kunnen wij gewone fotograafjes alleen maar over dromen. Prachtige platen, die met de opening naar de lucht, die zou ik zo in mijn huis ophangen, meesterlijk!
    (Ik vroeg me af of zijn werk te koop is, ik ga even googlen).

  14. paco zegt:

    Man, dit is echt mooi

  15. Hanny zegt:

    Om stil van te worden. Zoveel schoonheid. Dat wij daar mogen leven! Laten we dit niet verpesten, zodat nog velen na ons hiervan kunnen genieten.

  16. prachtige foto’s zijn het, tagrijn!!
    ja, we leven op de allermooiste planeet die er is!
    niet alleen van ver is ie mooi, maar zeker ook van dichtbij! :-))
    wat een voorrecht om dat allemaal te mogen bewonderen, eh?

  17. Renesmurf zegt:

    Ik vind dit een hele mooie bijzondere wereld, en dat is het natuurlijk ook.
    Het is zoals het is, en alles heeft zo zijn oorzaken en gevolgen.
    Volgens de mensen is er van alles vernield door de ramp in japan, voor de natuur is het dat helemaal niet.
    Kernenergie vind ik dan wel weer iets gevaarlijks.
    Maar toch, prachtige foto`s!

  18. Ohhh wat geweldig he, konden wij maar zo fotograferen.
    En natuurlijk op de plaatsen komen om het te doen hahaha.

  19. klaproos zegt:

    “ademloos mooi”
    tagrijn, zoveel schoonheid is haast niet te bevatten en tóch weten wijhet met z’n allen te verkloten….
    mensen… ze zouden er niet moeten zijn…
    Goh.. wat een mooie plaatjes laat j e zien,
    ik ga hem opzoeken die man 🙂
    dank je wel tagrijn

Je kunt hier reageren

