EVEN EEN BERICHTJE

Even een teken van leven. Ondertussen alweer ruim twee weken in het bezit van een nieuwe knie. Operatie is, zij het met vertraging wegens spoedgevallen, goed verlopen. Maar dan begint het pas. In een paar weken moet de knie 90 graden kunnen buigen en al doe ik mijn stinkende best, tot nu toe wil dat nog net niet lukken. Op zich best een pijnlijk verhaal, maar dat hoort er allemaal bij.
Gewapend met twee krukken scharrel ik door het huis, kook mijn potje, drink mijn drankje en vooral: doe drie keer per dag een uur mijn oefeningen die me door de fysiopeut zijn opgedragen.
Om eerlijk te zijn: veel animo om weer het ritme van het weblog op te pakken is er nog niet. Of, zoals de fysiojuf zegt: 'Op dit moment is er maar één ding belangrijk in je leven en dat is: hoe krijg ik die knie naar 90 graden.
Gelukkig heb ik veel hulp, aanloop en telefoon van familie en vrienden.
Toen ik uit het ziekenhuis thuiskwam en op mijn weblog keek, zag ik een ontzettend lange lijst van reacties. Wat deed dat me goed, zeg!  Al die warme en opbeurende berichtjes, ook van mensen die anders nooit reageren, waren echt hartverwarmend. Ik dank jullie daar heel hartelijk voor.
Dit is het weer even. Zo af en toe zal ik wat van me laten horen en jullie op de hoogte houden. 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

32 reacties op EVEN EEN BERICHTJE

  1. Zakina zegt:

    Nou met recht, dat je loggen op een laag pitje hebt. Eerst het 1 dan het ander. Jeetje, dat betekent dat je 3 uur per dag oefeningen zit te doen. Ik hoop dat die knie naar de 90 graden gaat. Gelukkig heb je veel aanloop, wel zo gezellig en voorkomt een dip. Houd de moed er in. Dikke knuf vanuit Grunn

  2. Frankie zegt:

    Zit je eindelijk aan die 90 graden… vergaat de wereld. Over een uur en een kwartier is het zover. Moet jou weer overkomen.

  3. Geertje zegt:

    Hoop dat je de 90 graden nu wel hebt bereikt!
    Kan me inderdaad voorstellend at je weinig zin hebt tijd aan je blog te besteden.
    Wens je heel veel sterkte en hoop dat alles nu wel voorspoedig gaat!

  4. Hoe gaat het nu Tagrijn, hoop toch wer snel iets van je te horen, zien, lezen.

  5. Niklas zegt:

    Hoi Tagrijn, ik hoop dat je er weer een paar graden bij hebt geoefend…

  6. Annemarie zegt:

    Ik hoop dat het nog steeds vooruit gaat Tagrijn!
    En dat we hier snel weer een berichtje van je kunnen lezen.
    Want ondanks dat ik even zelf niet online was, ben ik wel heel erg benieuwd hoe het met jou gaat. 🙂

  7. henny zegt:

    hallo lieve Tagrijn, Je weet,ik ben op ziekenbezoek geweest, maar hoorde van Wim, dat je pas de volgende dag werd geopereerd. Wat een pech!! Maar je bloemen had je alvast. Moeilojk he,dat revalideren. Ik ben zelf een weekje op vakantie geweest en kon daarom niets meer laten horen. Beterschap en tot het volgende seizoen. Groetjes Henny.

  8. kamira zegt:

    ff doorzetten t`komt goed!!

  9. Pasula zegt:

    Inderdaad is herstel nu het allerbelangrijkste. Heel goed dat je je prioriteiten zo stelt Tagrijn! Ik wens je een voorspoedig herstel met veel levenslust toe. Liefs van mij.

  10. kaatmossel zegt:

    doe je best tagrijn! sterkte en hopelijk tot gauw?

  11. Nanos zegt:

    Na een paar weken vakantie meldt mijn feedreader ruim vijfhonderd nieuwe logjes. Die lees ik echt niet allemaal, maar Tagrijn sla ik natuurlijk niet over. Ik ben blij weer wat van je te horen.
    Inmiddels zijn we 12 dagen verder en hopelijk ben je met je knie ook wat graden opgeschoten. Ik wens je een snelle negentig graden kniebuiging toe.

  12. Min zegt:

    Goed om wat van je te horen en ik wens je een voorspoedig herstel.

  13. Rob Alberts zegt:

    Hou je haaks en maak maar snel die hoek van 90 graden.
    Bemoedigende groet

  14. rietepietz zegt:

    Ach…. ik neem je gewoon weer even mee op mijn linkenrondje .Waarschijnlijk heb je er wel weer een paar graden bijgeoefend eh…. je zit nu op pakweg… 83 graden ?

  15. Renesmurf zegt:

    Ik hoop dat het snel weer helemaal goed is met je knie!

  16. Hermien zegt:

    Hup Tagrijn, je kunt het! Fijn dat de operatie goed gegaan is en die 90 graden gaat je vast ook nog lukken. Rustig aan dan breekt het lijntje niet!

  17. staart zegt:

    Ik kom je even een bakkie pleur brengen met een oranjegebakje. Suc vandaag weer met de 90 graden!

  18. Ghita zegt:

    De operatie is achter de rug, dat kun je maar gehad hebben. Nu nog de lange weg naar herstel. Beetje bij beetje.
    Het is gelukkig mooi weer, dus lekker buiten in tuin of balkon….en ondertussen een beetje oefenen met de knie.
    Sterkte met het verdere herstel
    groetjes Ghita

  19. Thérèse zegt:

    Aha Tagrijn, daar ben je weer. Misschien dat die fysiodame je een beetje te veel achter de vodden zit. Daar word je misschien gespannen van en dat is ook niet goed. Fijn dat de operatie goed gelukt is. Dan zal de rest ook wel komen.
    Ik wens je het beste en vergeet niet naar Martine’s schilderij te kijken. Dat geeft weer wat afleiding. Is altijd goed, zegt ‘zuster’ Thé.

  20. Elke dag een graadje erbij? Zou dat haalbaar zijn voor je? Of als dat te moeilijk is, een half graadje per dag? Neem gewoon de tijd die je er voor nodig is, je bepaalt het gewoon zelf.
    Laat de nieuwe knie op je eigen tijd weer de oude zijn. Goed idee?

  21. Niklas zegt:

    Tagrijn, ik bewonder je! Het is weliswaar een proces van uiteindelijke verbetering, maar de weg daar naartoe is moeilijk en onbekend voor jou. Dit bericht vind ik heel positief, en ik denk dat het je gaat lukken! Fijn dat je even de stand van zaken hebt laten weten!
    Sterkte met het verdere traject!

  22. Fijn te lezen dat het naar omstandigheden goed met je gaat.
    Zorg jij nu maar voor je knie , wij houden de stad wel in de gaten. 🙂

  23. Judith zegt:

    Sterkte met het revalidatieproces! Het klinkt als flinke klus. Vooral niet gaan loggen als je er geen ruimte voor hebt, dat komt allemaal wel weer. Maar wel fijn om even wat van je te lezen!

  24. staart zegt:

    Prfffft dat’s hard werken. Sterkte! eef em van katoen

  25. Jaco zegt:

    Fijn om van je te horen en vooral dat de operatie is geslaagd. Neem vooral de tijd en de ruimte, al is het maar een halve graad per keer. Heel veel sterkte en we zien je mettertijd graag weer terug 🙂

  26. Plato zegt:

    Goed om van je te horen, Tagrijn. Het zal een hele klus zijn, dat buigen. Maar je bent een taaie. Het gaat je vast lukken. Zeker als je op dit logje net zoveel opbeurende reacties krijgt als bij de vorige. Tagrijn, ik duim voor je. Zet hem op.

  27. Martine zegt:

    Doe wat je moet doen, neem je tijd, en weet dat wij af en toe aan je denken.. Zo heeft Therese vorige week mede namens jou geantwoord, waardoor je nog steeds aanvoerder van de lijst bent. Zet hem op!

  28. ik ben blij voor je dat de operatie geslaagd is, tagrijn!
    die 90° komt er hoedanook aan, al is het met vertraging, net als de operatie? :-))
    alvast heel veel sterkte, tagrijn!!

  29. rietepietz zegt:

    Hartstikke fijn om iets van je te horen Tagrijn .Met krukken lopen is inderdaad behoorlijk uitputtend omdat je hele dag ( gedeeltelijk) je eigen lichaamsgewicht op loopt te drukken!Logisch dat je nog weinig zin hebt in loggen !
    Maar ja , het dient een goede zaak en zodra je weer goed en pijnvrij kunt lopen is het leed snel vergeten .
    Die 90 graden gaat je wel lukken maar dat heeft natuurlijk z’n tijd nodig …om van oefenen maar niet te spreken …. maar wie vertel ik dat 😉 Hou je haaks Tagrijn !

  30. Di Mario zegt:

    Ik ben blij weer ies van je te horen hoor. Maar eigenlijk mag je nu niet meer reageren voordat je die 90 graden buigen kan. 😉
    Sterkte.
    Love As Always
    Di Mario

  31. Herman zegt:

    Hoi Tagrijn,
    Wat fijn om weer iets van je te horen! Hopelijk komen die paar laatste graadjes bij die 90, dat zal echt een fijn gevoel geven, denk ik.
    Ik wens je heel veel succes daarbij (en misschien is de fysiojuf ook wel een prettige afleiding ;-)).

  32. klaproos zegt:

    ach tagrijn, dat is inderdaad een eerste prioriteit,
    en de rest( wij dus) is allemaal bijzaak,
    ik steek een kaarsje voor je aan dat het lekker en soepel mag lopen….
    toch héél gauw…
    en ik hoop dat het voor jou, snel weer de oude tagrijn mag zijn mét nieuwe knie,
    lieve groet en een snel herstel,



    ik laat een mooi stuk muziek voor je achter, en denk dat jij dat wel kunt waarderen
    lieve groet en tot gauw

Je kunt hier reageren

