WE ZIJN ER NOG!

Maandagochtend half vier schiet ik wakker. ‘Ik ben er nog’, stel ik vast. In het duister herken ik de contouren van de slaapkamer. Is er dus ook nog. Ik druk het knopje van het bedlampje in en stel vast dat de electriciteit nog gewoon werkt. Door het raam zie ik de takken van de bomen rustig heen en weer waaien en er valt wat regen.
Vergis ik me? Nee, het is inmiddels 22 mei en de voorspelde apocalypse heeft niet plaatsgevonden. Nu zou deze wel ergens in Nieuw Zeeland beginnen, bij onze tegenvoeters dus, en dan zou het wel wat tijd nodig hebben voordat je daar hier iets van merkt. Maar toch…
Ik zet de tv aan en stel vast dat het overal op de wereld nog rustig is. En dat terwijl  de Amerikaanse dominee Camping (nee, daar ga ik geen naamgrapje over maken) toch echt heel nauwkeurig had uitgerekend dat het op 21 mei gedaan zou zijn met deze planeet. Heeft Onze Lieve Heer een rekenfoutje gemaakt of is hij ons gewoon vergeten? Dat zou toch niet aardig zijn voor al die gelovigen die op veel plaatsen in de wereld bijelkaar waren gekropen om biddend en zingend zijn wederkomst af te wachten. Want dat moest omdat je anders een stoeltje in de hemel wel kan schudden.
Maar al met al is het toch een hele geruststelling dat we nog wat respijt hebben gekregen en dat dan waarschijnlijk de Maya’s toch gelijk hebben: pas in 2012 valt de Grote Klap. Hoe dan ook: ik ben maar weer in bed gekropen met de gedachte, dat er niet alleen een heden en verleden, maar toch ook nog een toekomst is en ben daarna weer in slaap gevallen.
We zijn er dus nog. Tagrijn kan zo af en toe weer een stukje op zijn weblog zetten en bij andere bloggers een rondje doen. Dat werd hoog tijd. Al vraagt de knie, die er dus ook nog is, heel wat tijd omdat ook hij, nu blijkt dat het toch weer kan, een zonnige toekomst wil. Buigen, strekken, aanspannen, uren per dag. Dat is nog eens wat anders dan dat halfzachte gedoe bij Nederland in beweging.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op WE ZIJN ER NOG!

  1. klaproos zegt:

    goeiemorgen tagrijn,m je bent er nog en ik hoop dat je er nog heel lang bent.
    ik wens je een spoedig herstel tagrijn

  2. Min zegt:

    Hoera, we zijn er nog. En de (af)was ook nog.
    Ben vooral blij dat jij weer van je laat horen..

  3. Hildegarde zegt:

    We zijn er nog, wat fantastisch :-)) , dat bedenk ik elke dag. Ik stuur je maar meteen een flink pak energie voor de knie-oefeningen ! Liefs, Hildegarde

  4. Plato zegt:

    Hallo Tagrijn, goed dat je er weer bent. Welkom ook aan de nieuwe knieën. En dat ze maar een buigzaam karakter mogen ontwikkelen.
    Die dominee wil ik nog eens horen praten na 21 oktober. Welke datum hij dan weer verzint.
    En ook de Maya’s zullen geen klap veroorzaken. Ze zeiden het ook zelf. Na het einde van de Mayakalender begint deze gewoon weer aan een nieuwe cyclus. Jammer voor al die pseudogelovigen. Maar ondertussen goed voor al die zakkenvullers die er een prachtig boek met bijbehorende lezing aan wijden. Ja, bij mijn vereniging zijn ze ook geweest maar ik ben er te nuchter voor. De wereld draait gewoon door. Soms moet je buigen en soms moet je strekken. Maar een goede god laat zijn volk nimmer verrekken.

  5. Judith@work zegt:

    Welkom terug! Fijn dat je weer wat ruimte krijgt voor de buitenwereld, een goed teken!
    Idioot gedoe inderdaad met die ondergangstheorieën. Wij hebben die dag fijn I.’s derde verjaardag gevierd 🙂 (ja, het gaat ontzettend snel!!)

  6. Martine zegt:

    Ha! Je doet het weer 🙂 Daar wordt een mens vrolijk van. Maar verder zie je het toch echt verkeerd hoor Tagrijn. De aarde is er nog juist omdat al die gasten voor zichzelf aan het bidden gingen. Dat dat ook voor ons, ongelovigen, verstrekkende gevolgen zou hebben, dáár hebben ze even niet op gerekend, zijn zo toch niet zo bijzonder in de ogen van hij die best genoemd mag worden..of moet ik hier nou toch ‘hem’ zeggen?

  7. Annemarie zegt:

    Fijn dat je er weer wat vaker bent!
    Welkom terug Tagrijn. Ik verheug me weer op je kritische positieve stukjes en op Ans natuurlijk!
    Succes met oefenen. 🙂

  8. boomkruiper zegt:

    Hallo Tagrijn wat fijn dat je er weer bent! De knie nog niet helemaal onder de knie begrijp ik maar wel hard onderweg. Het zal een hele strijd zijn voor je weer je Leidse rondjes zult kunnen afleggen maar je bent hard op weg.
    Dominee Camping heeft zich vergist, het wordt nu oktober dusssss zet je wekker maar vast 😉

  9. Jaco zegt:

    Fijn dat je er, in alle opzichten, nog bent. Heel veel sterkte met het oefenen met je nieuwe knie, en Camping heeft ondertussen de datum alweer bijgesteld. Dat is al opmerkelijk, maar nog opmerkelijker dat hij klaarblijkelijk ook nog de nodige aanhangers heeft meegekregen die de nieuwe datum van 21 oktober helpen openbaar te maken. En dit clubje zal de aarde erven? Arme aarde 😉

  10. eva zegt:

    Gelukkig kun je dus nog door de knieen gaan al kost dat de nodige moeite en inspanning zo te horen.
    Sterkte ermee.
    En helaas, weer niet vergaan.
    Volgend jaar weer nieuwe kansen!
    gr eva

  11. Herman zegt:

    Hoi Tagrijn,
    Fijn dat je er weer bent. Ik heb je stukjes best wel gemist, maar verkneukel me nu al weer op de toekomst. Hoewel, hoe lang duurt die nog. Tot 2012, zei je, dan hoop ik nog snel wat nieuwe Leidse feitjes van je te mogen lezen. En dan beleggen we in 2012 een grote blogbijeenkomst. Om de ondergang te vieren.

  12. joepiedepoepie, jij bent er weer, tagrijn! :-))
    en hoe?
    ik wist zelfs niet dat de aarde zou vergaan? :-)))
    ik buig, strek, span, .. vrolijk met je mee, tagrijn, zodat die knie van jou (samen met jou) een nooitgeziene zomer mag beleven! :-))
    veel sterkte,

  13. Fijn dat je er weer bent Tagrijn.
    Mij beviel het vergaan van de wereld wel mogen ze elke zaterdag doen lekker zonnetje en een biertje bij het Praethuys. 🙂

  14. Caecil zegt:

    Gelukkig, je bent er weer! Welkom terug.
    Ik ben zelf de laatste paar weken veel van huis geweest en heb daarom weinig van me laten horen. Fijn dat het de goede kant op gaat met je knie. Vooral doorgaan met oefenen!!!
    Oh, en ‘Di Mario’, die rolstoel daar wil Tagrijn niet aan, hoor…… Maar met elkaar afsprken op een van de vele terrasjes lijkt een goed idee.

  15. Di Mario zegt:

    Tagrijn.. ik had je hoger ingeschat. Jij gelooft dit niet. Je gebruikt dit alleen om je logje te openen. Ook 2012 gaat aan ons voorbij. Geloof mij maar.. of is dat nou net het probleem. Dat er teveel mensen zoiets geloven.
    Love As Always
    Di Mario
    Welkom terug. Moet ik je binnenkort met de rolstoel door onze stad heen duwen?

  16. Zakina zegt:

    Jawel we zijn er gelukkig nog 🙂 ach, er wordt zo vaak voorspelt dat we vergaan. Het enige gedonder is die vulkaan in Ijsland. Ik maak me pas zorgen als er een eng groot rotsblok op de aarde afkomt (kan ff niet op de naam komen hoe dat dan heet)
    Dus jij blijft gewoon lekker revalideren en opknappen 🙂
    OT: Ik ga alleen http://steden.punt.nl opheffen die ene blijft gewoon bestaan met wachtwoord. Steden gebruikte ik niet meer nl en aangezien ik openbaar op zaqina verder wil gaan, dacht ik eerst alles overzetten 🙂

  17. kamira zegt:

    Fijn he dat we er allemaal nog zijn
    Dus buig en strek maar door!!!

  18. Niklas zegt:

    Ha, welkom terug hier! Ik lees dat je meer aan conditietraining doet dan ik…
    Nou ja, zelf ga ik ook liever hardlopen of op de racefiets weg dan voor de TV “huppeltjes doen”, alleen komt het er niet zo vaak van…
    Ik twijfel gewoonlijk of ik die onheilsberekenaars nu zielig, grappig of godsdienstwaanzinnig moet vinden, dus gooi ik het maar door elkaar en maak er een dipsausje van. Ik las dat er mensen zijn die hun hele hebben en houden hebben weggegeven en nu beteuterd staan te kijken: hoe onbenullig kun je zijn?

  19. rietepietz zegt:

    Héél fijn dat je weer wat kunt doen , ik heb je gemist Tagrijn !
    Het was voor ons ook wél een lastige beslissing tot hoe laat we op de 21 ste de viering van ons vijtigjarig huwelijk konden plannen .
    Voordeel was wél dat ik dan toch zéker was van het feit dat iedereen die me lief is die dag om me heen was dus heb ik maar gedacht “áls we gaan dan gaan we met z’n allen “…… nou ja , dat zóu ik gedacht kunnen hebben als ik er een minuut bij stilgestaan zóu hebben !

  20. kaatmossel zegt:

    blij dat je er weer bent en al die moeite dus niet voor niets hebt gedaan!
    weet je ook een datum voor 2012?
    ik ga maar snel alles doen wat ik nog wil doen!

  21. Renesmurf zegt:

    De wereld vergaat wel vaker, ik vraag me toch af waarom deze keer er zoveel aandacht voor was.
    Hoe dan ook, pas in 2012 is het zover, en das nu nog niet.
    Gelukkig tik je niet met je knie!

  22. Pasula zegt:

    Welcome back Tagrijn!!!
    Gelukkig is het einde der tijden niet gekomen en anders was ik op Terschelling ten onder gegaan. Ben blij dat het met jou iets beter gaat, natuurlijk moet je rustig aan doen, dus ik zal me voortaan inhouden met van die grote stukken schrijven. 🙂
    Fijn dat je er weer bent.

  23. Ghita zegt:

    Hoi Tagrijn,
    Welkom terug in logland en bedankt voor je berichtje bij mij. Langzaam kom je steeds weer wat verder. Jouw eerste Leidse Details die gaan komen, zullen dan wel uit jouw buurt zijn…..
    Inderdaad geen apocalypse, maar zou die Ijslandse vulkaan misschien het begin zijn?
    Nou, ik geloof er niet zo in hoor, merk het vanzelf wel en tot die tijd blijf ik lekker de dag plukken, 🙂

Je kunt hier reageren

