MEER BLOOT, MEER PUBLIEK…


Vreemde berichten uit de sportwereld. Omdat de publieke belangstelling bij de paardendressuur steeds geringer wordt, heeft de Internationale Hippische Bond in overweging genomen de vrouwelijke ruiters, evenals vroeger de amazones, met één borst ontbloot op het paard te laten zitten. Daarmee hoopt men meer mannelijke toeschouwers te trekken. Dus, zet ‘m op, Ankie!
Vrijwel tegelijkertijd speelt de FIFA met de gedachte het irritante shirtjetrekken tijdens het voetbal te kunnen voorkomen door de elftallen ongekleed op het veld te laten verschijnen. Om de clubs uitelkaar te houden, mogen dan alleen nog peniskokers in de clubkleuren worden gedragen. Aangenomen wordt dat hierdoor ook meer vrouwen warm zullen lopen voor het voetbal.
De Worstelbond wil terug naar het worstelen van de Grieken en Romeinen en zo het oorspronkelijke karakter in de sport terugbrengen, al wordt toegegeven dat dit ook om commerciële redenen wordt gedaan. 
Desgevraagd deelt de Volleybalbond mee niet afkerig te staan tegenover deze initiatieven. Als inderdaad blijkt dat de sporten die de kleding geheel of ten dele aan de kant gooien, hierdoor meer publiek trekken, zullen zij wellicht ook ertoe overgaan een nieuwe dresscode voor vrouwen voor te schrijven. 

Maar toch…
Wie de initiatieven hierboven niet vindt kunnen en roept dat het in vele gevallen nogal seksistisch is, heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het waren zomaar wat van mijn soms vreemde hersenspinsels die spontaan ontstonden toen ik dit zieke bericht op teletekst tegenkwam:

Het leek de bond wel verstandig de regel voorlopig te schrappen… Maar ze gaan de zaak wel verder onderzoeken. Misschien vragen ze advies aan de Vieze Man van Koot en Bie. Want het zou toch jammer zijn als die hitsige mannetjes van de bond het zicht op die mooie blote meisjesbenen zou worden onthouden. Ze hadden het net zo mooi bedacht. Want zo’n heen en weer geslagen pluimpje is toch stukken minder opwindend als het pluimvee dat er mee speelt.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

17 reacties op MEER BLOOT, MEER PUBLIEK…

  1. Min zegt:

    Nou ik ben net hersteld van een kattenbeet, dus ik loop hier en daar weer hopeloos achter.
    Ik heb om dit log wel gegniffeld.
    En ik ga je Leids Detail even in het zonnetje zetten, speciaal voor je revalidatie 😉

  2. Plato zegt:

    Plato wil niet dwarsliggen (zelfs niet in onderbroek) maar hij zou het toch een stuk appetijtelijker vinden als dat paard dan een borst ontbloot had.
    In tegenstelling tot deze baanbrekende mening zou ik het verschrikkelijk vinden om Ajax-Feijenoord inclusief 22 bungelende piemels te moeten aanschouwen.
    Daarom, en ook aangezien ik Maria Sjarapova heel goed van Rafael Nadal kan onderscheiden ook als ze gewoon een broek aan heeft, zeg ik: allemaal ophouden met dat domme geleuter. Allemaal gewoon praktische sportspullen aan en presteren zonder doping en andere onfrisse dingen. Wie het toch doet moet alsnog in zijn blote kont voor de TV.

  3. OT: Hoe gaat het met de revalidatie, weer een beetje op de been?

  4. staart zegt:

    het lijkt wel 1 april!

  5. Zakina zegt:

    Heel leuk gevonden hahaha.
    Gelijk een jeugdtrauma schiet me te binnen. Ik zat ooit verplicht op korfbal en dan moet je zo’n kort rokje aan (blauw rokje en een soort blauwe onderbroek voor over je onderbroek). Ik vond het verschikkelijk. Buiten dat ik het nut er niet van in zag om achter een bal aan te rennen weigerde ik uiteindelijk om zonder mijn joggingbroek in het veld te gaan (joggingbroek onder mijn rokje) en zodoende stond ik vaak reserve :D. Gelukkig had paardrijden gewoon broeken en tevens een leukere sport

  6. Thérèse zegt:

    Het is toch zeker een grapje van jou, Tagrijn?? Wel leuk gevonden, hoor! Ik zie het helemaal voor me, hahaha!!

  7. boomkruiper zegt:

    En wat te denken van de bloggers? 😉 Moeten die zich soms ook wat uitbundiger blootgeven om meer vaste bezoekers te krijgen??? Hahaha

  8. Pasula zegt:

    iemand met kleding aan vind ik toch mooier dan bloot, maar dat is persoonlijk. De sjeu gaat er zo een beetje af.
    Wat Di Mario zegt ben ik het volledig mee eens: je kijkt naar een sport om de sport.

  9. Ankie van Grunsven met een ontblote borst, dat moet toch het einde van de paartdensport betekenen.

  10. Di Mario zegt:

    Ehhh, kunnen dan ook instellen dat de sportsters niet ouder zijn dan dertig of zo. Want daarna… brrrr. 😉
    Of te wel kolder, je kijkt toch naar een sport om de sport.
    Love As Always
    Di Mario

  11. Niklas zegt:

    Heb je nog in beeld hoe de profvoetballers er enkele decennia geleden uitzagen? Met de broeken van nu (“lange broeken, kruis tussen de knieën”) zouden ze vreselijk uitgelachen worden!

  12. Wieneke zegt:

    Ik zie Ankie al breed lachen als ze het voorstel aan haar zouden doen :-)))
    OT: Hoe gaat het met je? Weer als een kievit?

  13. Hanny zegt:

    De voorgestelde dresscode laat zien dat de bonden die dit voorstellen, nodig wat meer vrouwen in de top moeten krijgen. Want zo’n bezopen idee komt vast en zeker uit mannenhoofden.

  14. tja, het moet alsmaar bloter, geweldadiger, gruwelijker, aangrijpender, ..
    waar is de grens??
    telkens als ik denk ‘jawatte!’ :-((
    gaan ze een volgende keer tóch weer een stapje hoger?

  15. rietepietz zegt:

    Ik zie zélf graag het verschil tussen mannen en vrouwen d.m.v. de kleding ,ja sorry , gewoon een “ouwe tut” ,die een vrouw liever in een rok dan een broek ziet .
    Al snap ik bést dat een broek in bepaalde gevallen een stuk praktischer is .
    Géén kleding is in de meeste gevallen niet écht handig maar nét wat je zegt …. érrug goed voor de kijkcijfers !

  16. Annemarie zegt:

    Mag ik opmerken dat het bij hockey ook verplicht is om met rokje te spelen?
    Dat komt toch eigenlijk op hetzelfde neer?
    Maar inderdaad, ik snap je gedachtengang wel, hihi

  17. klaproos zegt:

    whaaaa
    het moet niet gekker worden tagrijn,
    ik kijk echt niet met meer plezier naar ankie met ontblote borst, maar ehhh ik kijk wel altijd met héél veel plezier naar haar paard:-)
    fijne zondag wens ik jou

Je kunt hier reageren

