LEIDSE LAKENFEESTEN 2011

Van donderdagavond tot en met zondag vonden weer de traditionele Lakenfeesten plaats. De verslaggeving is dit keer niet zoals je dat van Tagrijn gewend bent, maar beperkt zich dit keer tot een impressie van de zondagmiddag. Volgend jaar hopelijk weer beter!
Op het Stadhuisplein vond het Leids Sterrengala plaats.

Op de Breestraat was niet alleen een curiosamarkt, maar lieten de jongste Leidse kunstenaars zien wat ze konden.

Ook was er voor de kinderen een workshop waar ze leerden hoe ze op allerlei trommels en trommeltjes moesten slaan.

Bij het oeroude Gravensteen en de Pieterskerk werden middeleeuwse kluchten opgevoerd.

Op de Hooglandse Kerkgracht werden oude ambachten gedemonstreerd.

Hieronder Vier keer niks, de Amsterdamse formatie die in 2006 de Gouden Pet won tijdens het Straatmuzikantenconcours en nu opnieuw een greep naar de pet deed. Vergeefs, want De Slechte band kreeg dit keer de meeeste punten.

Deze formatie had een mooi plekje bij de ingang van de Hooglandse Kerk.


Op het gras van de Burcht zong een man buiten mededinging zijn liedjes voor een klein gehoor.
Hij komt toch in dit verslag, gewoon omdat het een leuk plaatje is.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op LEIDSE LAKENFEESTEN 2011

  1. eva zegt:

    Dat was weer een heerlijk feestje daar met die jeugdige schilders en diverse optredens!
    Gaat het goed met je knie? Of loop je nog met krukken??
    gr eva

  2. Pasula zegt:

    Geweldig om zo in het gras te gaan zitten spelen! Heerlijke plaatjes van een sfeervol feest.

  3. renesmurf zegt:

    Voor elk wat wils, en lekker droog weer.
    Feesten op zijn best!

  4. Niklas zegt:

    Ziet er feestelijk uit! En droog, tenminste het weer. Grappig, Xiwel was met een toren bezig, en daar had ik een associatie met de Stratemakerstoren in Nijmegen (waar meer van die oude bouwwerken zijn), en nu zie ik bij jou ook zo’n soort toren/burcht. Die verkleuring op die muren, is dat tijdelijk door weersomstandigheden o.i.d.?

  5. rietepietz zegt:

    Gelukkig heb je toch iéts van de lakenfeesten “mee kunnen nemen ” dat geslenter in de menigte is inderdaad nietécht geweldig met een knie die herstellende is .Maar van deze middag heb je toch maar weer een mooi verslag gemaakt !

  6. st@@rt zegt:

    een mooie impressie LEUK!

  7. Ik ben blij dat je gelukkig tochj in elk geval de zondag heb kunnen meemaken, jammer dat ik je niet gezien heb.

  8. Di Mario zegt:

    Ik vind het nog een aardig uitgebreide verslag van je dit jaar. Ik hoop niet dat je teveel gelopen hebt.
    Love As always
    Di Mario

  9. Aline zegt:

    Heerlijk zo’n verslag het ziet er ook heel gezellig uit…

  10. renesmurf zegt:

    Ik zie wat jij me laat zien, en dat is ook wel genoeg, op zich.
    Een mooie dag, een mooi uitje, eigenlijk best wel zoals ik gewend ben.

  11. Thérèse zegt:

    Heel leuk, hoor! En kennelijk moet je een ‘slechte’ naam voor je band verzinnen; dan val je in de prijzen. Meestal is dat andersom.

  12. Hanny zegt:

    Hartstikke goed dat je al weer (aangepast) verslag hebt kunnen doen vanuit Den Haag en Leiden.
    Je kleindochter is beeldschoon!

  13. Plato zegt:

    Tagrijn, niet zoals wij gewend zijn? Nou, ik vond het toch een vrij uitgebreid en prima verslag hoor. De foto’s laten ook niets te wensen over. Dus ik heb hier beslist genoten van de rapportage.

  14. Annemarie zegt:

    Twarres? Maar die waren fries! 😀
    Leuk verslag Tagrijn. Ik hoop dat je van de lakenfeesten hebt genoten. 🙂
    Volgend jaar weer helemaal erbij!

  15. klaproos zegt:

    erg gezellig geweest tagrijn, ik zag er al wat van bij je blogmaatje glibber,
    wat een weer zeg,
    en morgenavond in de stromende regen….

Je kunt hier reageren

