TJA…

Het is weer een paar maanden geleden dat hier wat Tjaatjes werden geplaatst. Mede dankzij lezers en medebloggers is er nu weer een kleine verzameling.

Om te beginnen met de mensen uit Ecuador die vanuit hun hangmat hebben gezwaaid om dat ding te maken. Met zorg blijven wuiven, jongens!

'Hoe maak je nu toch een makreel?' kun je je hier afvragen.

'Ik zou ze er toch maar afhalen', denk je als je dit kopje in het Leidsch Dagblad ziet.

Maar het bleek te gaan om KLM-toestellen die op frituurvet naar Parijs zijn gevlogen.

Geopend of gesloten blijft hier toch een lastig te beantwoorden vraag.


Zusje las dit bericht in Trouw. Knap werk van de chirurgen die Hoogerland na zijn valpartij weer met tientallen hechtingen op de fiets kregen. Maar weer geen kunst, als dan blijkt dat ze hem ook aan die fiets hebben vastgehecht.

Met dank aan Rietepietz: een verkeersbord dat op deze plek inhalen verbiedt. Je zou er toch van door het lint gaan!  


Dus dan kiezen we maar het hazenpad. Maar helaas: Curieuzeneuzemosterdpot ontdekte dat dit pad geprivatiseerd was. 

Wie iets tegenkomt voor deze rubriek: de tjaatjes zijn welkom!

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

18 reacties op TJA…

  1. Min zegt:

    Ik kwam er net nog eentje tegen.
    En je weet ik geniet altijd zo van de Tja…

  2. Zakina zegt:

    AH moet zich schamen pff ambachtelijk. Dat bord met het lint en je woorden er bij ‘door het lint gaan’GEWELDIG 🙂 elke keer weer een kunst om dit soort dingen bij elkaar te krijgen 😀

  3. eva zegt:

    Prachtverzameling weer. Vooral die van Hoogerland is leuk: gehecht aan zijn fiets.
    Je moet het maar zien.
    Als ik wat tegenkom, denk ik aan je!
    gr eva

  4. Frankie zegt:

    Tuurlijk niet. Zo is aan mieren over suiker niks klefs. Die vooroordelen ook altijd!

  5. renesmurf zegt:

    Ik heb ze weer stuk voor stuk grondig doorgenomen, vooral dat gewoven is leuk!

  6. Ghita zegt:

    Wat zijn ze weer leuk.
    Ik zal eens kijken of ik ook nog zoiets voor je heb….
    groetjes Ghita

  7. Pasula zegt:

    Geweldig weer!
    Zo af en toe zie ik grappige dingen zoals de blije kippetjes van de AH. Ik denk persoonlijk dat geen enkele kip blij wordt van het idee dat hij geslacht wordt, maar goed. deze zijn in elk geval weer top!

  8. st@@rt zegt:

    Ik ben geabonnerd op Onze taal. Daar zijn ook diverse leuke in de rubriek ruggespraak te vinden. Wat te denken van:
    ‘Bijl in basispakket zorg”en
    “Heerlijke verse appeltaart, waarvan 10% naar het goede doel gaat’
    Ik vind het hazepad hierboven wel erg leuk :-]

  9. Plato zegt:

    Een kostelijke rubriek toch. Bewondering voor allen die hier een bijdrage leverden. Ik neem er mijn petje voor af.

  10. Niklas zegt:

    … en nog wel met vergulde hechtingen…?

  11. Oh ze zijn weer geweldig Tagrijn.
    Gaat het weer een beetje hoop je nu toch eerdaags weer eens in de stad tegen te komen hoor.

  12. dit zijn puur & eerlijk ambachtelijke tja’kes, tagrijn, waarvan ik weer lekker gesmuld heb! :-))

  13. Aline zegt:

    Wat een leuke rubriek, en leuke gevonden allemaal…

  14. rietepietz zegt:

    Je hebt weer “dikke” tja’s gevonden Tagrijn ,ik heb ze gemist bij je !
    Vliegen op frituurolie …. zouden die dat wel overleven?

  15. Hanny zegt:

    Een prachtige serie Tja’s heb je weer bij elkaar gesprokkeld.
    Albert Heijn heeft echt niet nagedacht over deze advertentie. Heb je wel eens van duurzame vis gehoord. Volgens Van Dale: 1 lang durend 2 weinig aan slijtage of bederf onderhevig. Zou het echt de bedoeling zijn dat de vis lang in de winkel blijft.

  16. klaproos zegt:

    heerlijke tja’s tagrijn.
    je hebt er weer een zalige knoeipartij van gemaakt,dat is…..
    samen met degene die ze instuurde:-)
    een heel fijne avond tjááá dat wens ik jou

  17. st@@rt zegt:

    Ze zijn weer geweldig… gewoven…. whahahahaha

  18. Di Mario zegt:

    Hahahaha, die Albert Heijn zet maar wat op zijn producten en de consument neemt het gewoon maar aan.
    Love As Always
    Di Mario

Je kunt hier reageren

