Weer helemaal thuis!

We hebben ze wel gemist: het echtpaar Ans en Arie. Ik had al eens door het raam naar binnen gegluurd, maar sinds eind februari geen spoor te bekennen van dit hechte stel dat niet goed met, maar ook niet zonder elkaar kan. Maar toen ik gisteren door hun straat fietste, zag ik ze plotseling lopen: Ans voorop, puffend en zwetend, met een grote zware koffer en Arie een paar meter erachter met twee gele tasjes van de taxfreeshop.
Ans keek achterom. ‘Gaat het Arie? Moet ik iets van je overnemen?’ Er klonk een tikkie sarcasme in haar stem. Arie lachte: ‘Welnee Ans, ik heb toch alleen maar die twee tassies.’ Hoofdschuddend zeulde Ans door.
‘Nou Arie, als we weer eens gaan, moeten we toch echt eerst zo’n koffer met wieltjes kopen. Dit is echt geen doen.’
‘Tja, jij altijd met je ‘als’. Dat is allemaal achteraf kaarten. Maar zo’n koffer met wieltjes… Nee, Ans, vergeet dat maar. Een beetje vent deinst niet achteruit voor een zware koffer.’
Ans glimlacht maar wat. Imiddels hebben ze hun huisje bereikt en ik zie ze naar binnen gaan. Ik moet nu op de afluistertoer, zoals altijd al.
‘Het stinkt hier, Arie. Benauwde lucht. Eerst maar eens de ramen opengooien.’
‘Ans, wat ben jij toch altijd moeilijk in te peilen. Je wilt naar Spanje om te overzomeren, want het was hier zo koud. Zijn we thuis gooi je het raam open. Daar sta ik nu echt verpaft van. Daar wordt het niet warmer van, hoor.’
Ans doet alsof ze het niet hoort. ‘Arie, die kranten die onze dochter keurig op een stapeltje heeft gelegd; wat zullen we….’

‘Gaat toch allemaal over Griekenland en die Mongoolse jongen die terug moet naar Mongolië. Stond in Spanje ook in de krant. Gooi die stapel maar weg’, valt Arie haar in de rede.
‘Angola, Arie, niet Mongolië.’

‘Wat maakt dat nou toch uit. Dat ligt ernaast.’
‘Maar hij hoeft toch niet terug, Arie? Dan heb je het niet goed gelezen.’
Ans, snap het nou. Hij mag hier alleen nog maar een paar jaar naar school. Dat is gewoon iemand dood maken met een blije mus. Schande. Hij heeft de sympathie van het hele land gestolen, hij spreekt vloeibaar Nederlands en dan toch nog…’
‘Arie, stop hier nou mee. Ik heb je al die maanden niet over politiek gehoord. We zijn vijf minuten thuis en dan begin je je weer op te winden. Zal ik koffie gaan zetten?’
Dat helpt. ‘Nou Ans, goed idee, daar maai je me het gras voor de mond weg.’
Even later stonk het niet meer in het kleine huisje, want uit de keuken steeg de geur van versgezette koffie op.
Arie pakt een reclameblaadje van de stapel en veert meteen op. ‘Ans’, roept hij naar de keuken, ‘er is zo’n koffer op wieltjes in de aanbieding. Zal ik die dan…’
‘Arie, heb ik gezien, dat is een boodschappenwagentje.’
‘Pff’, zucht Arie, ‘dat mens haalt af en toe echt het vel onder mijn nagels vandaan’.
Gelukkig, ze zijn weer helemaal thuis. Ik ga daar dus af en toe weer eens kijken. Dan hebt u als lezer hun nieuws ‘vers van de naald’, zoals Arie dat zegt.

 
Meer avonturen lezen van Ans en Arie? Klik dan hier.

Dit bericht werd geplaatst in Ans en Arie. Bookmark de permalink .

15 reacties op Weer helemaal thuis!

  1. Annemarie zegt:

    Jaaa ze zijn er weer!
    En ook ik ben er weer. Goede combi. 🙂

  2. ada zegt:

    Mag ik mee op de afluistertoer. Wat een leuk en vermakelijk stel om te volgen zeg… Doet me denken aan oude radioseries.. Kom vast vaker even genieten.

  3. Geerjte zegt:

    Geweldig dat ook zij weer terug zijn!
    En een geweldig verhaal weer; schrijven kán je…

  4. Blij dat ze weer helemaal thuis zijn en nog blijer weer iets van ze te lezen.

  5. boomkruiper zegt:

    Ha dit is een goed teken. Naamgenootje is terug :)) Tagrijn spint alweer als vanouds …

  6. rietepietz zegt:

    O héérlijk dat je het span kon afluisteren , evengoed heben we dankzij weblog*#*# wél mooi hun Spaanse avontuur gemist . Gelukkig zijn Ans en Arie geen spat veranderd ,ik was al bang dat ze in relatietherapie gegaan waren in jouw logloze periode ,moet ik toch even niét aan denken , een assertive Ans en een Arie met perfect taalgebruik … je zou nérgens mee in kunnen geloven 😉

  7. renesmurf zegt:

    Ze zijn niks veranderd, ergerlijk gaan ze almaar door met de orde van de dag.
    Ze zijn simpel, maar zeker niet dom! Vullen elkaar lekker aan, en zitten dwars.

  8. jeetjemina zegt:

    Heerlijk verhaal weer!
    Ik heb met volle togen geneuten!
    Een goed oor heeft maar een halve verstaander nodig!
    gr eva

  9. platoonline zegt:

    Geweldig, ik ben fan van Ans en Arie. Nu nog een fanclub. Hoe zouden ze het trouwens vinden als ze wisten dat jij daar onder de vensterbank aan het afluistervinken was. Zou Arie niet vreselijk in zijn wiek getast zijn. Als ze je op meterdraad betrappen dan ben je mooi de cocosnoot.

  10. hanneke zegt:

    als ik het goed begrijp, ga je regelmatig even bij ze op bezoek?
    ik ben er klaar voor.!

  11. Caecil zegt:

    Welkom thuis, Ans en Arie!

  12. Thérèse zegt:

    ‘Overzomeren’….is toch wel heel slim van Ans en Arie. En nu weten we – weer door dat gemankeerde web-log- helemaal niet hoe ze het daar in Spanje gemaakt hebben. Zou Ans lekker bruin zijn geworden en zou Arie ook de Spaanse woorden aan het verhaspelen zijn geweest? Maar goed, ze zijn weer thuis. Goed dat jet in de gaten hebt gehouden, Tagrijn.

  13. klaproos zegt:

    was sich liebt… das necky sich, is het niet zo tagrijn 🙂
    toch ben ik blij dat ik dat met vriendinneke niet hoef t e doen 🙂

    gezellig dat ze er er weer zijn, ze brengen weer lol in meuterij:-)

  14. héérlijk om dit kibbelend koppel weer thuis te hebben, tagrijn! 😀

    ik lees je graag ..

  15. Hanny zegt:

    Gelukkig dat ze weer heelhuids zijn thuisgekomen. Ik verheug me op hun nieuwe belevenissen!

Je kunt hier reageren

