Leids Detail 215

In deze aflevering van Leids Detail ligt een schildpad in het zonnetje, steekt een merkwaardig torentje de kop op en staat een huis met zijn voeten in het water. Kun je dit thuisbrengen? Zo niet, dan vind je de gebruikelijke toelichting weer na de derde foto.

De zonnende schildpad zie je hieronder liggen in een grasveldje naast het Huigpark aan de Maresingel. Op de achtergrond de gebouwen van Nuon.

Dan het torentje. Dat staat op het Haringpleintje. Maar ook dat zal zelfs Leidenaren misschien niet veel zeggen. Het is de open ruimte naast de Lodewijkskerk aan het Steenschuur en is genoemd naar de deken van die kerk.

Voor de laatste foto gaan we naar de Rijnsburgersingel. Daar vind je dit pand op de hoek met de Haarlemmertrekvaart. De huizen op de achtergrond staan op de Maredijk.

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Leids Detail 215

  1. boomkruiper zegt:

    Wat een mooie schildpad is dat. Een die de fantasie nog ruimte gunt

  2. Tjan zegt:

    Drie uit drie – dat is wel even geleden!:-)

  3. rietepietz zegt:

    Eh….. schildpad …. waar ? Ik zal waarschijnlijk niet kunstzinnig genoeg zijn maar ik zie daar eigenlijk meer een buitenmodel stuk kroepoek liggen ! Ik zie dan liever het huis met de voetjes in het water en de spiegelingen !Ben ik natuuurlijk door de mand gevallen als kunstbarbaar ;-(

  4. renesmurf zegt:

    Ik vind het kunstwerk weinig orgineel.
    Leiden hoeft natuurlijk ook nergens orgineel te zijn, de rest is wel mooi!

  5. Vooral die laatste foto vinden wij mooi, want het water heeft voor ons iets, zowel in onze ‘dolfijne’ stad als in Los Boliches aan de Costa del Sol. Heerlijk die blauwe luchten, dat hebben wij gemerkt tijdens onze vijfdaagse naar Zuid Limburg. Wij wensen jou bij deze een goed weekend. Tot blogs.

  6. klaproos zegt:

    mooi detail weer tagrijn, mede ook door de zalig blauwe luchten,
    daar ben ik erg aan toe:-)

  7. Leo zegt:

    Dat lijk mij maar erg vochtig wonen, zo aan de Haarlemmertrekvaart

  8. plato zegt:

    Die schildpad heeft wel iets. Dat je hem blijft onthouden bijvoorbeeld. Zonder dat ie er in feite geweldig uitziet.

  9. hanneke zegt:

    en weer bedankt voor deze fototour!

  10. Caecil zegt:

    Bah, ik vind er niks aan!

  11. slechte score deze week, had alleen de haarlemmertrekvaart goed.
    Maar ja dat was natuurlijk ook niet zo verwonderlijk dat ik die goed had.

Je kunt hier reageren

