Werk in tegenlicht

Tagrijn woont vlakbij de Kanaalweg in Leiden en kijkt vanuit de keuken op het Rijn-Schiekanaal. Al enige tijd is men daar bezig de oever te versterken en liggen er schepen met allerhande kranen, metalen platen en buizen. Hierboven een van die schepen gezien vanaf de Julius Caesarbrug.
Maar daar gaat het in dit stukje eigenlijk niet om. Want dan sta je daar op een zonnige herstdag om een uur of half vier, je hebt die schuit hierboven op de plaat gezet, je draait je om en wordt dan bijna verblind door de felle laagstaande zon. Tegenlichtopnamen maken, roept mijn camera. Zo gezegd, zo gedaan. Zet je zonnebril maar op en kijk naar de serie hieronder.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Werk in tegenlicht

  1. boomkruiper zegt:

    Lekker dit harde licht. Ja altijd het proberen waard

  2. Soms gewoon opnames maken met tegenlicht en je staat verbaasd hoe het resultaat is. Beslist niet slecht deze keer. Afgelopen zondag ook weer heel wat foto’s geschoten bij het HOVM en
    soms ook met tegenlicht. Op onze laatste log snap je wel wat ik hiermee bedoel.
    Groetjes
    Albert

  3. heeyy tagrijn! ik heb je weer gevonden!
    mijn dochter woont nu ook in leiden, bij de haven.in het centrum. leuke stad hoor!
    voorheen kaatmossel

  4. Zijn mooi geworden die tegenlicht opnames.
    was mij nog niet opgevallen dat ze zo druk bij jullie aan het werk zijn.

  5. Ghita zegt:

    Zijn goed gelukt die tegenlichtfoto’s.
    Ik keek nog even goed naar de foto’s met het fietspad…want als dit vrijdag was…ik fietste daar rond half 4 op weg naar Cronesteijn. Maar ik dacht dat er vrijdag net iets meer wolken waren, dus dit was vast een andere dag…
    groetjes Ghita

  6. Annemarie zegt:

    Het ziet er geweldig uit!
    Eindelijk een goede periode om te gaan werken ipv in de hoogzomer natuurlijk..
    Genieten daar. Mooi uitje voor je Tagrijn om daar af en toe te gaan kijken.

  7. Hildegarde zegt:

    Een goed idee, zoveel licht maakt het bijzonder.

  8. renesmurf zegt:

    Ik vind het prachtige opnames, stuk voor stuk!
    Het voelt wel een beetje koud aan.

  9. klaproos zegt:

    tegenlicht, spelen met licht,

    ach tagrijn, jij kunt dat héél erg goed:-)

  10. rietepietz zegt:

    Gelukkig dat je de camera hoorde schreeuwen , hij had gelijk deze foto’s móesten gewoon gemaakt worden!

  11. Hanny zegt:

    Zelfs de lelijkste dingen worden met tegenlicht heel bijzonder. Een heel mooie serie. Ik heb genoten!

  12. platoonline zegt:

    De tegenlichtopnamen spreken me erg aan. Ik doe het ook wel eens, want niet gestoord door al te veel kennis van zaken. Dan neem ik de zon vol op de korrel. De vreemdste foto’s zijn het gevolg. De jouwe zijn beter. Ze geven een mooi beeld van de bedrijvigheid in het kanaal.

  13. Caecil zegt:

    Waarom doen we altijd moeite om tegenlicht te voorkómen? Mooi!

Je kunt hier reageren

