PAN 2011

Vorige week bezocht Tagrijn de jaarlijkse beurs voor kunst, antiek en design in de RAI in Amsterdam. Al 25 jaar is dit de belangrijkste beurs op dat gebied die in ons land wordt gehouden.  Het is de tegenhanger van de TEFAF die jaarlijks in Maastricht wordt georganiseerd.
Het was opvallend dat juist nu de economie in ons land lijkt te wankelen, het aantal kunstwerken dat voor hoge prijzen wordt verkocht, erg groot is. Je kunt dat zien aan de bekende rode stickertjes naast het werk.

Er waren duizenden zaken te zien en het is dus lastig om een stuk of tien voorwerpen uit kiezen voor een logje. Het is dus van alles wat geworden. Geen etsen van Rembrandt, geen wolkenlucht van Ruysdael, maar wel onder andere een fraai winterlandschap van Louis Apol, een stadsgezicht van Springer, een werk van  een aboriginese kunstenaar, een schilderij met knikkers en een schilderij met twee kommetjes die je bijna kunt pakken.

En toen lag er opeens een kleine olifant met een lange snuit en die blies Tagrijn zo de RAI weer uit. Niets gekocht, maar toch een stuk rijker. 

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op PAN 2011

  1. Dwarsbongel zegt:

    Misschien moeilijk een keuze te maken, maar wel een zeer gevarieerd aanbod! Mooie selectie!

  2. Frankie zegt:

    Ik ga het steeds aannemelijker vinden dat de discipel Johannes een vrouw was. Misschien zelfs wel dezelfde als M. van Magdala.

  3. Thérèse zegt:

    Een mooie keuze heb je gemaakt uit zo’n grote hoeveelheid kunstwerken die je te zien krijgt. Ik heb laatst gehoord dat men door de onzekerheid van de aandelen men o.a. weer in kunst gaat beleggen, maar dan in die met grote namen natuurlijk. Groetjes Th.

  4. Je hoeft toch niet altijd wat te kopen om je rijk te voelen.
    We hebben wel genoten van al je foto’s. Bedankt.
    O.T. In laatste log een drietal nieuwe foto’s van
    de Blauwe en Gele Tram in Leiden.

  5. Hildegarde zegt:

    Wat fijn om hier te kunnen meekijken. Volgende week ga ik naar Lineart in Gent, alhier de jaarlijkse grote kunstbeurs.

  6. Hanny zegt:

    De keuze uit de duizenden voorwerpen die je ons laat zien, is fantastisch. Wat zul je daar genoten hebben. Blijkbaar kan het ook weer met je knie.
    Het schilderij met de kommetjes lijkt wel een foto. Wat fijn geschilderd.
    Bij het zien van de sneeuw op het schilderij krijg ik de kriebels. Laat de winter maar komen!

  7. platoonline zegt:

    Het tweede doek (de boten) en het zevende (klassieke…. en oh, wat een fraai licht) hebben mijn voorkeur. Pak die maar voor mij in.

    Mooie rapportage. Ik kan me wel voorstellen dat je er rijker uitkwam. Ging het een beetjem, qua lopen?

  8. Weer veel moois te zien Tagrijn.
    Ik blijf de oude stadsgezichten (bv foto 2) altijd geweldig vinden.

  9. rietepietz zegt:

    Met die knikkers zou je zó door de knietjes gaan om een spelletje te doen , je hebt een mooie selectie gemaakt ,dat stadsgezicht mag wel bij mij thuis aan de muur hangen maar ja …. er zál wel een prijskaartje aan hangen dat voor mij wat “te zwaar is ” .

  10. Caecil zegt:

    Mooie foto’s van mooie kunstwerken. Ik zou die knikkers wel aan mijn muur willen hebben, word ik helemaal vrolijk van!

  11. boomkruiper zegt:

    Subliem die kommetjes maar zou ze zelf niet aan de wand willen hebben. Denk dat ik ze in gedachten steeds zou vullen met lekkers enzo 🙂 Door de rust te onrustig dus. Doe mij de scheepjes maar

  12. klaproos zegt:

    wat een schitterende serie tagrijn,
    zo heerlijk kleurig ook,
    ik ben er weg van,… zoveel scarabees bij elkaar heb ik nog nooit gezien:-)

Je kunt hier reageren

