Goud delven in park De Bult

Vorige week kreeg Tagrijn opeens de goudkoorts te pakken. Dus begaf hij zich naar het vlakbij gelegen park De Bult. Niet omdat hij de illusie koesterde daar klompjes goud uit de grond te kunnen halen, want het park is ontstaan op een vroegere vuilstortplaats, maar omdat je daar bij laagstaande zon het ‘gouden uurtje’ kan beleven, zoals Ghita, een fotograferende  medeweblogster, dat noemt.

Er vielen zelfs nog bramen te plukken en hier en daar waren nog struiken vol bloesem te zien.

In het park zijn wat heuveltjes en dus ook dalen. Ook op die bomen viel een gouden regen.

Omgevallen bomen en stammetjes vangen veel goud.

Voor je het weet is het alweer voorbij en is een bospaadje gewoon weer een bospaadje zonder blingbling. 

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Goud delven in park De Bult

  1. Ghita zegt:

    Dit is toch ook wel een heel mooi plekje, ik fiets er altijd langs op weg naar Cronesteijn en vraag me vaak af hoe het er uit ziet (maar ga nooit kijken), nou ik heb het hier gezien, het is de moeite waard.
    groetjes Ghita

  2. Martine zegt:

    Goed voor een sfeervol doekje misschien?

  3. Een heerlijke fotoreportage Tagrijn. Met een gouden randje.
    Wat een verschil met 2010 toen er al sneeuw lag en je deze
    foto’s niet meer kon maken. Wij hebben genoten.
    Hoe is het nu met jouw gezondheid (knieën).
    Als het daar mee goed gaat ben je rijk en
    heb je dit goud niet nodig.

  4. Deze foto’s zijn inderdaad goud waard Tagrijn.

  5. hannekelive zegt:

    moraal van dit verhaal:
    houd je ogen altijd open, goud vind je overal
    bedankt dat je ons meenam op je gouden tochtje.

  6. boomkruiper zegt:

    Wat een rijkdom bovenop het huisvuil. Dat is nog eens toveren 🙂

  7. hihi .. jij hebt je schupje goed zijn werk laten doen, tagrijn!
    je gouden oogst is oogverblindend én onbetaalbaar! 😀

  8. Thérèse zegt:

    O wat zijn dit prachtige foto’s. Ik begin er (bijna) jaloers op te worden. Ik zal (als het er van komt dan) ook eens gaan fotograferen bij laagstaande zon. Mijn enthousiaste complimenten. Th.

  9. rietepietz zegt:

    Ik gun je van harte je gouden oogt Tagrijn ,fijn dat we erin mogen delen . Ik had hier in de buurt al soortgelijke goudmijntjes gevonden maar die houd ik lekker voor mezelf 😉

  10. renesmurf zegt:

    En toch vind ik de zomer mooier.
    Al dat dood en verderf…als er nou een beetje sneeuw op lag, dan leek het nog wat.
    maar we doen het er maar mee, keus is er niet.

  11. Caecil zegt:

    Gouden reportage!

  12. Plato zegt:

    Je hebt het goud wel weten te vangen Tagrijn. De eerste was hier ook meteen de beste, lijkt me. Maar ook de andere foto’s mogen er zijn. Dat is leuk fotograferen zo. En nog een hapje bramen toe.

  13. Annemarie zegt:

    Je bent een rijk man Tagrijn!
    Dit is puur genieten. 🙂

  14. Hanny zegt:

    Je hebt heel wat goud gedolven! Volgende keer het blauwe uurtje?

Je kunt hier reageren

