Kerstsfeer in Leiden

In dit laatste logje van het jaar gaan we even in Leiden kijken of daar nog een beetje kerstsfeer is te bespeuren. Op het waterplein, het punt waar de twee Rijnstromen samenkomen, staat een forse kerstboom met een tekst die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat.
In de omgeving van de Korenbrug kun je over een kleine maar gezellige kerstmarkt wandelen:

Langs de grachten dragen ook de lichtjes veel bij aan de kerstsfeer.

Wie dezer dagen met de trein naar Leiden komt, wordt als een vip ontvangen. Lopend tussen een klein woud van kerstbomen en over een rode loper wordt u hartelijk welkom geheten in de stad ‘where the action is’, althans deze week.

Zelfs een van de stadspoorten is uit zijn as herrezen en als u dan door de poort bent gelopen is het nog maar een klein stukje.

Duizenden mensen uit heel Nederland zijn al op de Beestenmarkt geweest voor de actie Serious Request. Dagelijks de hele dag te beluisteren op radio 3FM en te zien op Nederland 1 en 3. Uiteraard hoef ik hier dus niet uit te leggen waar het om gaat. Vorig jaar stond het Glazen huis in Eindhoven en werd 6,2 miljoen voor het goede doel opgehaald. Zal Leiden de lichtstad verslaan? Zaterdagavond weten we het.

Wie behoefte heeft aan een knuffel en daar een paar euro voor over heeft, kan hier ook terecht. Het is verbazingwekkend wat men uit de kast haalt om maar aan geld te komen voor deze actie.

IJverige wildbreisters hebben niet alleen bomen en brugleuningen van wol voorzien, ook de grote lichtmast op het plein moest eraan geloven.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Kerstsfeer in Leiden

  1. staartje zegt:

    I ga binnenkort een weekendje Delft doen en dn moet Leiden maar op het lijstje. Mijn log hangt voorlopig aan de wilgen, maar hij valt er wel weer eens uit. Ik snor af en toe wel langs

  2. boomkruiper zegt:

    Je hebt je voor het goede doel toch wel even lekker laten knuffelen hoop ik Tagrijn 🙂
    Wat een mooie sfeer in Leiden

  3. lieve tagrijn,

    voor straks wens ik je een spetterend oudjaar en voor 2012 een jaar vol liefde, plezier en gezondheid!! 😀

  4. platoonline zegt:

    En heeft Leiden de hoogste score ooit? Ik heb het gemist want ik zat in Londen. Mooi verslag weer, dit laatste. Vooral die wildbreisters vielen me op, want in Hasselt heb je ze ook. Talloze bomen, palen, vuilnisbakken en beelden zijn voor zien van jassen en sjaaltjes. Ik wist niet dat het een internationaal gebeuren was. Erg leuk.

  5. Thérèse zegt:

    Wat super-mooi ziet Leiden eruit! Voor jou ook de allerbeste wensen !!

  6. Marja zegt:

    Prachtige sfeerplaatjes. Het is dat geen stadsmens ben, anders zou ik zo in de trein springen.
    Ik wens je alle goeds voor 2012.

  7. Martine zegt:

    Jij ook fijne dagen Tagrijn, en een mooi begin van het nieuwe jaar. Tot blogs!

  8. Dwarsbongel zegt:

    Sfeervol verslag! Als we het niet zo druk hadden met de komende gebeurtenissen (kinderen + kleinkinderen hier) zouden we er een dagje vrij reizen tegenaan kunnen gooien, maar dan ná het glazen huis…
    Fijne dagen !

  9. Bedankt voor jouw wandeling door de binnenstad van Leiden.
    Het lag even buiten onze route om er “even” naar toe te gaan.
    Als niet-3FM luisteraar laat ik het glazen huis aan me voorbij
    gaan, tenzij het plaats zou vinden in onze ‘dolfijne’ stad.
    Hoeveel dagen blijf je bij je zus. Mail me even je 06 lijn aub.
    Fijne Kerstdagen ook namens Mara en tot blogs.
    Saludosa
    Albert

  10. rietepietz zegt:

    Ik zou bijna spoorslags de trein in springen om me in Leiden warm welkom te voelen ,gewéldig wat een onthaal !
    Dank voor de prachtige kerstwens en natuurlijk van harte hetzelfde !

  11. Annemarie zegt:

    Was het niet 7,1 miljoen?

    Maar wat ziet Leiden er weer gezellig uit!
    Bovenal, wat laat jij dat weer prachtig zien. Echt helemaal leuk.
    fijne feestdagen Tagrijn!

  12. Ghita zegt:

    Leuke serie…ik mis alleen de sneeuw (en die mis ik in het echt ook heel erg)
    De laatste foto is super. Wat is dat toch een fotogeniek plekje.
    Jij ook fijne Feestdagen en alle goeds voor 2012
    groetjes Ghita

  13. Caecil zegt:

    Leuk! Bij de knuffelaarster staan ook leerlingen van mijn school! De sfeer is gewéldig in de stad, het lijkt op 3 oktober!
    Fijne dagen, Tagrijn en tot in het nieuwe jaar!

  14. klaproos zegt:

    dat ziet er supergezellig uit tagrijn,

    als je die vredige sfeer ziet vergeet je dat er nog zoveel meer is in de wereld hé:-)
    “* luidkeels zing*

    “kon het maar altijd kerstmis wezen ”

    🙂

  15. Hildegarde zegt:

    De egale winterlucht trekt wit in de foto’s, ik vind dat wel een heel aardig effect, alle trapgevels en daken komen nu zo mooi uit en de foto’s lijken wel uitgeknipt en geplakt op de witte pagina. Fraai. Alhier staat het Glazen Huis momenteel in Antwerpen. Kerstsfeer alom 🙂 De wildbreisters : een fenomeen, wel grappig.

  16. renesmurf zegt:

    ja, ik ben er geweest, en heb wat in de brievenbus gedeponeerd!
    Leuk stadje hoor, wat ik er van heb gezien.

  17. ’t ziet er heel gezellig uit, tagrijn, in die sfeervolle binnenstad! 😀

    ook voor jou hele fijne en warme feestdagen!!

    @ dankjewel voor het hele mooie compliment, tagrijn!!

  18. Di Mario zegt:

    Lekker warm, daar hou ik wel van. Trouwens jij ook prettige feestdagen en een mooi 2012.

    Love As Always
    Di Mario

    OT en gefeliciteerd met de verjaardag van je neefje.

Je kunt hier reageren

