Horecava 2012

Vorige week vond in de RAI de Horecava 2012 plaats, de jaarlijkse grote vakbeurs voor Horecaondernemers. Ruim 550 exposanten probeerden hier in elf hallen hun food en nonfoodproducten aan de man of vrouw te brengen.
Nu is Tagrijn geen horecaondernemer, maar soms word je zomaar uitgenodigd voor zo’n uitje.
Je moet die dag wel oppassen, want voor je het weet loop je volkomen blurb door de hallen van allerlei hapjes en drankjes die je kunt proeven. Het is dus zaak zeer selectief te zijn.
Hieronder een uitstalling van niet alledaagse groenten en zaken om je gerecht er leuk te laten uitzien. En daar horen bloemen ook bij.

Voor de lunchrooms of de verfijnde koffietafel was te kust en te keur serviesgoed te bekijken.

Een aardige trend inย het wat duurdere restaurantsegment: na afloop van de maaltijd mag je je bord mee naar huis nemen.

Als je moe bent van al het geslenter duik je maar neer bij een van de vele koffiestands. Hieronder die van Illy die een kroonluchter van espressokopjes had opgehangen.

In een van de hallen had men een grasgazon gelegd en met op de achtergrond een afbeelding van een Amsterdamse gracht, waan je je heel even buiten.

Er liepen tientallen charmante promotiemeisjes rond en deze twee, die ik misschien wat oneerbiedig, snoepdozen doopte, wilden best even poseren.

Wie al te veel aandacht aan deze dames besteedt kan wel eens een traptrede missen…

Wie bij vertrek nog niet genoeg gegeten en gedronken heeft kan de RAI verlaten met een zak patat.

wqqwqwqw

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Horecava 2012

  1. Zaqina zegt:

    Dat is nog eens een leuke uitnodiging… en wat bijzonder die apparte dingen en bloemen voor bij de gerechten. En leuk die snoepmeisjes hahaha genoten van de foto’s Tagrijn ๐Ÿ™‚

  2. Annemarie zegt:

    Hahahaha die vallende heb je prachtig op de foto gekregen Tagrijn!
    Wat moet dat heerlijk zijn om daar rond te lopen.

  3. Een leuk verslag. Wij hebben genoten en kregen een beetje trek. Weet je trouwens waar wij nu best zin in hebben bij ons glas wijn??? Een lekkere Hollandse Kwekkeboom kroket.
    Saludos de
    Albert y Mara

  4. Ghita zegt:

    Ohhh, dat zou voor mij heel slecht zijn, al die lekkernijen, kan ik niet van afblijven.
    Maar die wandelende zak patat laat ik toch liever voorbij gaan ๐Ÿ˜‰

    groetjes Ghita

  5. platoonline zegt:

    Een ding wist ik na twee regels al zeker: als Maria dit op tijd had gelezen had ons weekeinde er totaal anders uitgezien. Wat zou ze gesmuld hebben van al die hapjes en ik sluit niet uit dat ze er een blurpje van zou hebben overgehouden. De koffiestand van Illy is leuk gevonden (ze hebben trouwens prima koffie), de snoepdozen zouden mij misschien ook wel hebben doen struikelen en die laatste foto is toch weer een aanleiding om het dieet deze keer maar eens vol te houden.

    Blijft de vraag: wat is ‘wqqwqwqw.’ Daar kan ik nu zo mijn hoofd over breken ๐Ÿ™‚

  6. renesmurf zegt:

    Ik hou helemaal niet van beurzen.
    Hoewel dit er toch weer uitermate verzorgd uitziet!
    Als je overal even mocht proeven hoefde je geen eten meer.

  7. klaproos zegt:

    mmmmmmmmmmmmmmmmmm tagrijn:-)
    ik hou van eten, en zo’n horeca beurs zou me wel wat lijken,
    vanalles wat proeven:-)

    je hebt er een leuk verslag van gemaakt tagrijn

  8. Ik ben alweer heel wat jaartjes niet geweest, wat ik mij het meest kan herinneren van de Horecava waren de katers die ik meestal de volgende dag had.:-)

  9. rietepietz zegt:

    Altijd leuk om eens in een wat minder bekende vakgroep rond te snuffelen !
    Volgens mij heb jij je wel geamuseerd ๐Ÿ˜‰

  10. Wieneke zegt:

    Blurb van al dat eten……. wat een aanbod en wat een creativiteit alemaal. Ik zeg: leuk

  11. 11 hallen met eten en alles daaromtrent???

    jawatte! ๐Ÿ˜€

    dat is smullen van begin tot eind, tagrijn!

    ja, ook van dit blog! ๐Ÿ˜€

  12. boomkruiper zegt:

    Wat hebben de ondernemers er een werk van gemaakt. Ziet er allemaal erg appetijtelijk uit. Zelfs de snoepmeisjes :))

  13. Hanny zegt:

    Je had plastic zakjes bij je moeten hebben, om al het aangebodene in te doen. Dan had je een voordelige week gehad. ๐Ÿ˜‰

  14. hanneke zegt:

    wat gaaf! die kroonluchter zie ik helemaal zitten, dat meeneem-bord ook trouwens, leuk idee.

  15. Di Mario zegt:

    Volgens mij als je daar jezelf helemaal laat gaan hoef je een week geen eten en drinken meer.

    Love As Always
    Di Mario

Je kunt hier reageren

