IJspret in park Roomburg

Om winterfoto’s te maken hoef je eigenlijk je huis niet uit. Vandaag wat foto’s die vanaf het balkon zijn gemaakt. Er lag goed ijs op de vijver in het park Roomburg en dus was er volop ijspret. Een beetje inzoomen, flinke uitsnedes maken en klaar is Tagrijn.

Een uurtje later was er totaal ander licht dus nog maar even wat plaatjes geschoten. Ook hier doet een uitsnede soms wonderen.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op IJspret in park Roomburg

  1. jeetjemina zegt:

    Heerlijk die winterplaatjes.
    Het zal wel weer even duren voor we er weer van kunnen genieten.
    gr eva

  2. kamira zegt:

    nou bij jou is het wel gelukt om te reageren
    bij de andere niet een of twee wel
    mijn blog???????????

  3. Ghita zegt:

    Overal in Leiden werd geschaats, zelfs op het kanaal en delen van de singel.
    Het was een week vol ijs en sneeuwpret….
    De vogels vonden het wat minder, ik trof er een aantal zeer hongerig aan bij de Zijlpoort. De meeuwen vallen je bijna aan als je daar met je zak brood staat.
    Dus voor de beestjes mag het dooien, maar van mij…mag de winter nog even duren, prachtige plaatjes levert het op.

  4. Dwarsbongel zegt:

    Zo te zien heb je er van genoten, zowel passief als creatief! Ik kan me voorstellen dat je zelf “even niet” gaat schaatsen, voorzover je al liefhebber bent… Zelf ben ik geen crack, maar heb ook nog niet de moeite genomen om mijn schaatsen op te diepen uit de bergplaats en ze te slijpen, omdat ik druk aan het klussen ben in huis: de hele eerste verdieping ligt overhoop sinds oudjaarsdag. Maar we zijn wel even naar het NK-Marathon geweest, op de Rietplas hier. Ook een prachtig gezicht! ’s Zomers parkeren we op dezelfde plek voor het grote vliegerfeest, maar dan blijven we dus op de wal. Nu zijn we bijna het hele meer over gelopen!

  5. rietepietz zegt:

    Wat een bofkont ben jij Tagrijn , zo’n uitzicht vanaf je balkon …wauw !
    Je foto’s bewijzen het ,soms is minder meer ,onwijs leuk die uitsnedes !
    Maar die eerste foto had je zelf geschilderd kunnen hebben 😉

  6. boomkruiper zegt:

    Potverdikkie jij krijgt het op een presenteerblaadje :))
    Nou ik geniet hier mee hoor. Zo heel dik wit was het bij ons niet

  7. Thérèse zegt:

    Nou, leuk uitzicht heb je, genieten vanaf je balkon. Het zijn heel mooie foto’s geworden, vooral de eerste -die heldere met sprankelende kleuren- vind ik het meest sprekend.

  8. Di mario zegt:

    zo vanaf de foto kan ik er uren naar kijken. Maar je zult me echt niet buiten zien zo lang.

    Love As always
    Di Mario

  9. Wieneke zegt:

    Ja, zeg, dat is lekker gemakkelijk. Kom op! Aankleden en op pad! 🙂

  10. Caecil zegt:

    @Leidseglibber: die vijver ligt er al heeeeel lang. Je moet echt wat vaker naar je oude buurtje, hoor hahaha.
    Tjonge, ik heb heel wat wandeluurtjes met mijn eerste hond in dat park liggen. In de oude situatie nog. Toen we al uit de wijk waren, gingen we regelmatig terug omdat de kinderen de speeltuin zo leuk vonden. Mooi en heerlijk plekje Leiden in – wat mij betreft – de mooiste wijk. Hoop er nog eens terug te keren………….. Misschien bij jou in de flat, Tagrijn?

  11. Toen ik zaterdag even terug ging naar mijn roots dus rondom de flat bij jou, viel het mij inderdaad op dat er een vijver in het park ligt tegenwoordig.
    Wel rustig op de Vollenhove en Uhlenbeckade maar wel leuk om weer even rond te lopen.

  12. wat een mooi zicht, vanaf je balkon, tagrijn!

    daar nog een warm drankje bij en het feest is compleet? 😀

  13. renesmurf zegt:

    ja, en ook nog een heerlijk weer, zonnetje er bij!
    En lekker genieten!

  14. Nanos zegt:

    Ja, je hebt daar leuk uitzicht. Ik ken het van vroeger. Mijn tante heeft in dat gebouw gewoond. 🙂
    Leuk, dat lichtverschil.

  15. beuzeblaadje zegt:

    Jeetje zeg, kun jij deze foto’s maken vanaf JOUW balkon???
    Met je inzoemen en uitsnedes lijkt het alsof je aan de rand
    van de vijver stond!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  16. Hanny zegt:

    Met recht ijspret! Je hebt een mooi uitzicht.
    Het valt me altijd op dat als er ijs (of sneeuw) ligt, de mensen plezier hebben en met elkaar gaat praten. Ook is men vaak veel behulpzamer. Wat dat betreft zou het dus altijd winter mogen zijn. 😉

  17. klaproos zegt:

    is dit je uitzicht tagrijn:-)
    da’s lang niet verkeerd hé blije mensen zien, altijd mooi:-)

    • platoonline zegt:

      Ik reageer even via Klaproos want anders kom ik niet in het reactieveld.

      Mooie foto’s. Je bent toch gezegend met zo’n park in je achtertuintje. Tagrijn, voel je al de behoefte om er een mooi ouderwets wintertafereel van te gaan schilderen. Je laatste doeken waren zo veelbelovend. En het is echt Hollands zo’n wintervoorstelling.

Je kunt hier reageren

