Tja…

Er is weer een aantal tjaatjes verzameld, dus snel van start. We starten in het Surinaamse Nickerie, waar ik u aanraad uw parapluie op te zetten om iedere verrassing uit te sluiten:

Wie van zo’n sausje houdt heeft misschien iets aan deze aanbieding van een Japans restaurant:

Merkwaardige plek om Sint Joseph te misbruiken:

En schuimbekkend verlieten de arme Leidenaren het pand volgens de nieuwssite Dichtbij:

Wie zin heeft in een extra portie bacteriën stapt natuurlijk over op Dettol. Zie het advies onderaan de advertentie.

Spraakgestuurde sorteermachines? Als je op de inhoud van dit teletekstbericht afgaat zijn het waarschijnlijk spraakgestoorde machines.

Een kleine advertentie in het Leidsch Dagblad. Zijn we hier kinderhandel op het spoor?


Opzienbarend nieuwtje in het Leidsch Dagblad. Sjonge, dat is toch al gauw iedere week zo’n kleine duizend liter per week.

Ook spulletjes kunnen soms behoorlijk in de war raken als ze oud zijn maar eigenlijk wilden ze dat altijd al:

Tot slot: wie door deze tjaatjes zelf ook een tikkie in de war is geraakt en er knallende hoofdpijn van heeft gekregen: de hoofdpijnpoeder wordt u via Klaproos gratis thuisbezorgd:

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

16 reacties op Tja…

  1. platoonline zegt:

    Een heel sterke aflevering. Je zou toch zeggen dat ze bij Dettol niet in dit soort taalfouten zouden trappen. En dan een baby die het slachtoffer wordt van een ontbrekend streepje. Dat een APC tje een soort paracetamolletje was, wist ik nog net. Erg leuk allemaal.

    Tagrijn, ik lees in omgekeerde volgorde en vandaar vanuit een niet al te zonnig Hasselt: veel succes met de komende verbouwingen. Hoe is het trouwens met die tweede knie?

  2. beuzeblaadje zegt:

    Er zitten weer super gave tussen Tagrijn!!
    Leuke rubriek!!

    Doeiiii

  3. Wat heb ik genoten van je tjaatjes!
    Ik heb een abonnement op “Onze Taal” en op de achterkant van dat blad staan ook altijd taal”fouten”. Wat vind je van de volgende:
    – Paus worstelt met condoom
    – Fries ziekenhuis snijdt in personeel
    – Henk, veras je moeder op moederdag (advertentie van bloemenwinkel)
    – Een van de nog levende reggaelegendes, Gregory Isaacs, is vanmorgen overleden
    – Crisis in CDA lijkt bezeerd
    – Bedroefd laten wij weten dat, ondanks zijn ziekte, toch onverwacht is overleden…(rouwadvertentie)
    – Kinderen met gaatjes groeien minder gezond op
    Natuurlijk staan de foto’s van jou er veel gekleurder op!

  4. boomkruiper zegt:

    Na de voetzure saus gauw wat Dettol op de tenen want voor je het weet bevind ik me in een doorlopende dementie 😀

    Heel leuk Tagrijn!

  5. rietepietz zegt:

    Je wilt niet wéten wat er allemaal makkelijk in doofpotten een plaatsje kan vinden dus mij verbaasd het niet eens 😉

  6. staartje zegt:

    APC, tja dat is verleden tijd

  7. Thérèse zegt:

    Hahaha, soms doet dit mij denken aan het Advertentiespel. Daar hadden wij veel lol mee vroeger. Die advertenties waren lollig bedoeld, maar deze zijn als vergissing heel leuk.

  8. Die van de voedselbank vind ik geweldig. Ik zie zo’n cliënt al schuimbekkend terugkomen.
    APC vroeger vaak geslikt. De babyboomgeneratie is er mee opgegroeid.
    Off-topic. Ik mail je apart over de molen als ik even tijd heb.
    Saludos de Alberrt

  9. Iens zegt:

    Geweldig hoe je van deze ergernis iets heel leuks hebt gemaakt. Ik kijk voortaan anders naar taalblunders. Vanaf nu noem ik ze tjaatjes 🙂

  10. 😆
    een andere dementie én baby’s met geluid, in voetzure saus levert hilarische spraakverwarringen op, tagrijn! 😆

  11. Ze zijn weer geweldig en toch wel prettig dat de klanten van de voedselbank in elke geval in schoon gewassen kleding komen 🙂

  12. RenéSmurf zegt:

    Het is natuurlijk de bedoeling is dat je snapt wat ze bedoelen, maar ze maken het soms wel erg moeilijk. Nalezen zit er soms niet bij lijkt het wel.

  13. Ik ben blij met de uitleg van die laatste Klapper.. Anders had ik het nog niet geweten.

    Love As Always
    Di Mario

  14. klaproos zegt:

    tja tagrijn:-) je tjaatjes knallen er weer in en ik denk dat annemarie nog nooit apc gebruikt heeft, dat pleit erg voor haar 🙂

    annemarie: apc is een hoofdpijnmiddel:-)

    dank je wel tagrijn, ik hou mijn ogen weer open.

  15. Annespike zegt:

    Ze zijn weer leuk!
    Al snap ik de laatste toch echt ff niet… 😦

Je kunt hier reageren

