Leids Detail 227

Waar vind je in Leiden een bord met het wapen van Turkije? Waar tref je deze grote poort met glimmende groene deuren aan? En waar stond Tagrijn toen hij deze foto maakte? Onder de derde foto kom je het weer te weten.

In het gebouw aan het Kort Rapenburg waar vroeger de Nederlandsche Bank was gevestigd, zit nu het honorair-consulaat van Turkije.

De grote deuren horen bij het pand Kloksteeg 9.

Op de derde foto zie je op de achtergrond de achterzijde van het Leidsche Volkshuis aan de Haarlemmerstraat. De foto werd gemaakt in de Vrouwenkerksteeg.

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Leids Detail 227

  1. Is die keuken nog niet af? Is het de bedoeling dat de keuken nog groter wordt dan die van ’t Nonnetje?

    Love AS Always
    Di Mario

  2. Dwarsbongel zegt:

    Hé Tagrijn, er is toch niet onverhoopt een steunmuur omgelazerd door een verkeerde bouwtekening of zoiets?! Ik hoop er maar het beste van, maar we missen je blogjes wel…

  3. rietepietz zegt:

    Ik hoop héél erg dat de verbouwing niet uit de hand gelopen is dat je nog steeds niet terug bent ,of geniet je nu van een welverdiende vakantie?

  4. Novelle zegt:

    met een verbouwing kom je stuit je vaak op onvoorziene trubbels die lastig op te lossen zijn.
    Nog steeds aan het renoveren?

  5. staartje zegt:

    En??? Hoe gaat het met de keuken en met jou?

  6. De vijfde foto vinden wij erg mooi met dat geveltje. Hoe staat het met je verbouwing en renovatie van keuken, badkamer en gang? Vanuit Andalucia een hartelijke groet. Saludos de Albert y Mara

  7. staartje zegt:

    Verbouw ze!! En die kiekjes zijn weer fraai

  8. Dwarsbongel zegt:

    Gaat het goed met de verbouwing? Ik hoop het voor je!
    En ook voor ons, dan krijgen we binnenkort weer blogjes van je…

  9. rietepietz zegt:

    Saai hoor geen Tagrijn 😉 Ik hoop dat alles naar wens verloopt met de verbouwing .

  10. beuzeblaadje zegt:

    Heel veel succes met de verbouwing Tagrijn.
    Terwijl jij daar mee bezig bent kan ik hier mooi
    even gemiste logjes inhalen 🙂
    Is het toeval dat ik dan gelijk weer in een
    Leids Detail val?

    Doeiiiii,
    beuzeblaadje

  11. platoonline zegt:

    Nul goed natuurlijk. Zo te zien ben je nu toe aan de wat modernere plekjes. Maar zo’n trapgeveltje vind ik nog steeds het allermooist.

  12. Jaco zegt:

    Ik sluit mij aan bij Tjan! Veel succes bij de verbouwing en tot over een paar weken 🙂

  13. de foto van de daken fascineert me, tagrijn! 😉

    heel veel verbouwplezier én ..

    goed letten op de details, eh! 😀

    fijn weekend,

  14. Ghita zegt:

    De eerste herkende ik meteen, ook drie kwam me bekend voor, foto twee was een raadsel.
    Succes met de verbouwing en tot over een week of 3….
    groetjes Ghita

  15. boomkruiper zegt:

    Veel sterkte met je verbouwing Tagrijn! Denk dat je nu wel tijd hebt voor een mooie muurschildering 😉

  16. Ah…de Nederlandsche Bank, wat had ik daar graag een kijkje in willen nemen (beroepsdeformatie.) Door jouw detailfoto’s begin ik zo langzamerhand in mijn eigen buurt mijn ogen steeds beter de kost te geven… Niet te lang wegblijven met je verbouwing, anders verleer ik het weer. Sterkte met de verbouwing. Ik hoop dat het eindresultaat nog mooier is dan het plan in je hoofd 🙂 Maar ik zal je blogs wel missen…

  17. Thérèse zegt:

    Ga je alles zelf verbouwen dan?? Veel succes gewenst! Ik zal je missen.

  18. Caecil zegt:

    Succes met de verbouwing, Tagrijn! Wel tussendoor tijd voor een borreltje met Glibber?

  19. rietepietz zegt:

    Nou dat is éen léuk detail dat je een week of vier niet kunt bloggen ,sterkte met de rommel die zo’n verbouwing altijd met zich meebrengt .
    Op de derde foto is helaas ook veel gebouwd ,jammer voor al die leuke oude daktoestandjes !

  20. renesmurf zegt:

    Ik vind die derde foto het merkwaardigst, wat een dakkigheden allemaal.
    Ja, mooi dat dat oud spul er nog altijd staat, dat is niet alle oude gebouwen gegund.

  21. Novelle zegt:

    Hoi leuke foto`s uit Leiden waar ik nog nooit ben geweest(glimlach)….ik hoop dat jullie verbouwing zonder allerlei tegenslagen vlot mag verlopen.Het is wel erg warm voor dat klusje…dus doe het kalm en rustig aan zou ik zeggen.Geniet ervan het word vast erg mooi.

  22. Hildegarde zegt:

    Succes en goede moed met de verbouwingen, nooit een pretje, vind ik.

  23. Annespike zegt:

    hele mooi plekjes weer Tagrijn!
    Succes met de verbouwingen…
    Wij zitten midden in een keuken verbouwing en ik word knettergek!!

  24. Tjan zegt:

    Foto 1 wist ik, maar de tweede en de derde foto kon ik niet plaatsen. En dat is best gek, want op beide plekken kom ik toch regelmatig. Bovendien zijn het geen details in de letterlijke zin van het woord. Leuk!

  25. Krijgen we geen leids details van jou verbouwing thuis.

    Love As Always
    Di Mario

  26. klaproos zegt:

    die daken zijn zo mooi tagrijn,
    daar hou ik wel van:-)
    wonderlijk hoe het een na het ander blijft staan hé:-)

    ik wens je een heel fijne verbouwing, dat wil zeggen, zonder al te veel ellende:-)

    lieve groet en heb het goed.

Je kunt hier reageren

