Zeilen met een kraai

Een verkoelend zeiltochtje na afloop van deze zinderende zomerdagen. We verlaten de haven van Harderwijk en varen richting het Wolderwijd. Een kraai die dacht: ze kunnen me nog meer vertellen, maar ik verzet vandaag geen vleugel meer, was op de boot neergestreken en genoot van alles wat hij zag.

Het blijft toch een vreemde ervaring om over de Knardijk te varen.

Aan de kust het industrieterrein van Harderwijk en een aantal telegraafpalen dat er was neergezet voor de compositie.

Ondertussen vermaakte de kraai zich nog steeds kostelijk al scheen hij meer oog voor ons te hebben dan voor de omgeving.

We legden aan op Tipi-eiland en besloten op ontdekkingstocht te gaan. Met hakmessen baanden we ons een weg door de bijna ondoordringbare rimboe.

Na een vermoeiende tocht bereikten we dan de eerste tipi’s. Voorzichtig slopen we naderbij.

Helaas, Winnetou was niet thuis. En zelfs zijn vrouw niet, dus zelfs een simpel bakkie koffie zat er niet in. Teleurgesteld keerden we terug naar de boot.

De zon neigde al behoorlijk ter kimme, zoals dat zo mooi heet, en we genoten van de fraaie kleuren.

Slecht opgelet tijdens de Olympische Spelen, want de vlag die de hemelvlaggenist hier had gehesen kon ik niet thuisbrengen.

En de kraai liet zich ook keurig thuisbrengen naar de haven. Die heeft het ook reuze naar zijn zin gehad. Ik vermoed dat hij er morgen nog zit. En overmorgen ook…

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Stad en land en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Zeilen met een kraai

  1. Novelle zegt:

    die vlag is een supermooie foto Tagrijn.

  2. Dwarsbongel zegt:

    En toch heb ik de indruk dat die telegraafpalen in het echte leven doorgaan voor hoogspanningsmasten…

  3. Een leuke log met bekende plekjes en foto’s. Voor alle duidelijkheid Tagrijn, ook wij hebben het over het Veluwemeer. Wolderwijd, Nuldernauw en ga zo maar door is nauwelijks bekend. Vroeger was het Veluwemeer van Kampen tot Nijkerk en dat weet bijna iedereen.
    OT: Vanmiddag was ik molengids. Vrijdag a.s. de hele dag weer. Dus als je in de buurt bent?
    Je bent bij deze uitgenodigd. Saludos de Albert

  4. staartje zegt:

    Mooi versla…. Die kraai….geweldig beschreven…..ik verzet geen vleugel meer……… 🙂

  5. Het zal wel een héél oude kraai zijn , uit de tijd dat schepen nog een “kraaiennest”hadden !Weet zo’n beest veel !
    Volgens mij was zo’n vaartochtje ongeveer het béste dat een mens ( en kraai) kon doen tijdens die paar warme dagen !

  6. platoonline zegt:

    Alweer zo’n mooi verslag. Die waterweg over de overweg. Dat is nieuw voor me. Bijzondere ervaring. Van mij mag die naam Zuiderzee blijven staan trouwens. Zo historisch, dan vergeten we hem niet.

  7. Thérèse zegt:

    Wat een heerlijke tocht (met een meeliftende kraai), prachtige foto’s, een leuk verslag, maar voor mij is het meest bijzondere eens te zien hoe je van boven naar beneden kijkt van het naviduct. Wij rijden er n.l. zo vaak onder door, als wij de drukte tussen A’dam en Utrecht willen vermijden.
    Groetjes Th.

  8. Ghita zegt:

    Gezellig zo’n kraai aan boord. Mooi boottochtje, vooral zo’n zonsondergang vanaf het water is prachtig, en met die hitte is het heerlijk om op een bootje te zitten.
    groetjes Ghita

  9. Emmelinda zegt:

    Hahaha wat komisch die zwartrijdervaarder! Zit daar prinsheerlijk te genieten.
    Ik trouwens ook, wat een mooie plaatjes! En inderdaad, zo vreemd om die auto’s onder je door te zien schieten :D.

  10. klaproos zegt:

    geweldig tagrijn om zo met zo’n boot te gaan varen
    wat ziet het leven er ineens héél anders uit hé:-)

  11. jammer dat er niemand thuis was op tipi-eiland, tagrijn. of waren ze allemaal op de vlucht geslagen toen kraaienboot aanmeerde? 😀

  12. Ehhhh, tagrijn, je vaart niet over de a28 maar over de knardijk. En volgens mij is dat de N707 😉

    Love As Always
    Di Mario

  13. Hanny zegt:

    Wat gezellig zo’n kraai die je gezelschap houdt. Een mooi verfrissend tochtje heb je gemaakt.
    Er moeten me toch twee dingen van ’t hart.
    Ten eerste bestaat de Zuiderzee al heel lang niet meer. Je bent of naar het Wolderwijd of naar het Veluwemeer gevaren.
    Ten tweede ligt er over de A28 geen aquaduct. Je zult waarschijnlijk het aquaduct over de Knardijk bedoelen.
    Ik ben het met je eens dat over een aquaduct varen heel apart is, terwijl je vanaf de boot het verkeer onder je door ziet razen.

    • tagrijn zegt:

      @Hanny: je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het is inderdaad het aquaduct over de Knardijk. We zeilden op het Wolderwijd. Al heeft iedereen het hier over de Zuiderzee. Er is daar pas een nieuw lux appartementencomplex gebouwd tussen Harderwijk en Biddinghuizen met de naam Zuiderzee op Zuid. Waarschijnlijk daardoor heb ik die naam hier ook gebruikt.

  14. RenéSmurf zegt:

    Over een snelweg varen en dan die wigwams tegenkomen, wonderlijk mooi!

  15. Annespike zegt:

    Ja dat vermoed ik ook Tagrijn!
    heerlijk zo bootje varen. 🙂 Mooie omgeving daar.
    Die masten daar zijn alleen niet heel erg mooi. 😉

Je kunt hier reageren

