Maar dit terzijde…

Ruim een jaar geleden liet Tagrijn in de rechterkolom het rubriekje ‘Maar dit terzijde…’ van start gaan. Met enige onregelmaat een oneliner over de waan van de dag met de vuistregel: er blijven er steeds acht staan. Het is merkwaardig dat hij daar nog nooit enige reactie op heeft gekregen en vraagt zich dus af of dit rubriekje je wel is opgevallen. Of dat je er gewoon niks van of aan vindt. Daarom zet hij het nu toch maar eens even in de picture. Zeg het maar. Volg de pijl en je kunt de laatste acht lezen.
Hieronder vandaag  een kleine selectie, het nieuws in een notendop, wellicht ter kennismaking, maar ook om je geheugen te testen. Want de tijd gaat snel en er gebeurt heel veel om ons heen. Weet je nog precies waarover dit allemaal gaat?  Nee, je hoeft geen antwoorden op te sturen, geen postzegels voor het goede doel bij te plakken en er zijn zeer zeker ook geen prijzen mee te winnen.

# 21.09.12 Elsevier riep Haren onlangs uit tot de fijnste gemeente om te wonen.
# 08.09.12 Van der Staay steeds wegzetten als een politicus is pure laster.
#06.09.12 Is het geen aardig idee eens een lijsttrekkersdebat op tv te organiseren?
#25.08.12 Nu bij de boodschappen van AH tijdens de verkiezingsweken: liegebeestjes.
#02.08.12 Utrecht: Oost, west, asbest.
#16.07.12 Buienradar bekeken: ik gooi nu die afritsbroek maar eens weg.
#16.05.12 Sap: Groen Links vóór uitzetting Tofik Dibi
#30.04.12 Wie met wc-potten gaat gooien heeft schijt aan alles.
#22.04.12 Wens Jolande Sap toch in vervulling: Wilders heeft de stekker eruit getrokken.
#07.04.12 Eindelijk wordt Post NL zelf bezorgd
#29.03.12 Eindelijk witte rook uit Catshuis: Wilders rookt zware pijp
#27.02.12 Mag Klukkluk ook nog bij het achtergrondkoortje van Joan?
#14.02.12 NS noemt nieuwe dubbeldekkers een ‘reisbeleving’; is er nog niet genoeg te beleven bij de NS?#20.01.12 CDA probeert  trui te breien van verwarde knot wol.
#17.12.11 Na rapport Deetman begrijpen we nu waar de uitdrukking ‘geile Bär’ vandaan komt.
#15.12.11 Bij P&W liep Henk Kamp tegen de lamp die in de Tweede Kamer naar beneden viel.
#08.12.11 Engeland over de EU: Het continent isoleert zichzelf.
#04.12.11 Als de economie niet bijtrekt verwerft de Voedselbank snel de Triple AAA status.
#25.11.11 Sint tegen Piet: Jij bent hier ook alleen maar omdat je zwart bent.
#19.11.11 Dion Graus dient voorstel in voortaan paarden op de daken te verbieden.
#12.11.11 Wilders heeft Diederik Stapel verzocht te onderzoeken of de gulden moet terugkeren.
#08.11.11 In 2016 zullen we ons afvragen of Silvio nou een zilverpoetsmiddel was of een potje met kruiden.
#29.10.11 Voor tienduizenden webloggers schijnt Weblog.nl nu toch echt Weglog.nl te zijn.
#28.10.11 Terwijl de christenen op Ned.2 worden getest op hun bijbelkennis lapt christen Leers in de Kamer deze leer aan de laars.
#25.10.11 Verkiezingsuitslagen, de keuze voor het songfestival en voor de Televizierring tonen aan dat democratische besluitvorming ook niet alles is.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

19 reacties op Maar dit terzijde…

  1. reismeermin zegt:

    Ah ik vind de terzijdes leuk. Maar ja ik lees hier wel eens, maar reageer niet altijd.
    Dus ik beloof ik reageer wat vaker en ja ik wil Bram de Musical 😉

  2. platoonline zegt:

    Ik vind ze wel leuk, vooral als er taalkundige spitsvondigheden aan te pas komen. Maar je kijkt er snel overheen. Het is natuurlijk ook op de actualiteit gebaseerd zodat het na een paar weken al vragen oproept als: hoe zat het ook al weer. De wereld is vluchtig en wij doen daar dapper aan mee. Maar ik vind het beslist een leuk initiatief.

  3. boomkruiper zegt:

    Zal eerlijk bekennen dat ik er ook steeds overheen keek. Er zitten hele leuke bij 🙂
    Elsevier deed deze oproep toch wel via Facebook en middels tweetjes?? :D)

  4. Caecil zegt:

    Ja hoor, natuurlijk zie ik ze. Ik vind ze meestal errug leuk, echt iets voor jou. Beetje spelen met taal. Er was ooit een tijd dat het lang duurde voordat er weer eens een nieuwe verscheen, dat viel me echt op. Heb ik nooit gereageerd? SORRY!

  5. Sorry Tagrijn dat zowel Mara als ik nooit gereageerd hebben op de rechterkolom. De beste vinden wij allebei deze: 18.10.12 Waarom heeft de Hema in het Toonderjaar geen Tompoezen in de aanbieding? iedere keer als we twee Tompoezen gehaald hebben bij de Hema moeten we onbewust aan jou denken. We betalen steeds de volle prijs.
    Saludos Albert

  6. RenéSmurf zegt:

    Ja, ik zag ze wel staan, en soms snapte ik het niet, maar vaker wel.
    En daar op reageren vond ik niet nodig, want ik ging het logje lezen en reageerde dan daar op.

  7. Voor jou een fijn weekend. Groetjes Ria

  8. ik beken, ik lees geen rechter- of linkerkolommen, tagrijn, dus ook deze ‘dit terzijde’ niet.

    fijn weekend,

  9. Thérèse zegt:

    Ik had ze wel gezien en ik vond ze leuk. Soms snapte ik ze niet omdat ik de politiek zo slecht bijhou. Maar het gekke is, dat je ze leest en dan aan je logje begint en dan… ja, vergeet er eens op te reageren. Sorry Tagrijn.

  10. rietepietz zegt:

    Ze zijn me na enige tijd inderdaad wél opgevallen en ik geniet ervan ,ze zijn soms héél spits !
    Omdat ze in de zij kolom staan en je ze volgens mij nooit officieel hebt gelanceerd is het niet in me opgekomen er bij de logjes op te reageren .Maar bij deze ,ik waardeer ze zeer !

  11. Ghita zegt:

    Ik las/ lees ze wel altijd en ik vond ze soms heel goed gevonden, vroeg me wel eens af of je ze zelf bedenkt, vind ik echt knap. Ze doen me denken aan Frits Spits, die in de jaren 80 het programma de avondspits met een soort gelijke oneliner begon. Van mij mogen ze blijven, ik vind ze leuk.
    groetjes Ghita

  12. Mij wel opgevallen bij mijn eerste bezoekje op je log. Wilde niet meteen haantje de voorste wezen maar ga er nu zekerssss wat mee doen. Fijne dag. Groetjes Ria

  13. Hanny zegt:

    Eerlijk gezegd heb ik nooit naar de zijkolom gekeken. Heb je indertijd de rubriek met enige tamtam geplaatst, of heel stilletjes. Als het eerste het geval was, dan schaam ik mij diep dat ik er nooit naar gekeken heb. In het tweede geval ????

  14. Het stomme is dat ik deze :”Als ik Erika op Reis zie, moet ik altijd denken aan La vache qui rit.” wel gezien heb (hihi en toen moest ik lachen) maar er verder niets mee gedaan heb door verder te kijken ofzo. Raar zeg. Sollie. Komt waarschijnlijk ook omdat jouw mooie foto’s zo afLEIDEN. Dan wil ik zien waar het over gaat en als ik aan het eind van de log een reactie plaats ben ik die kolom allang weer vergeten 😦

  15. shame shame shame ik schaar mij bij de anderen 🙂

  16. hannekelive zegt:

    eh……nooit opgemerkt en dat is jammer

  17. klaproos zegt:

    🙂

    ook ik, ehhh nee tagrijn het is me niet eerder opgevallen,
    ja heb daar wel teksten zien staan maar nooit aangeklikt:-)

  18. Sorry, ook ik heb er nooit aandacht aan besteed. Voortaan zal ik dat zeker doen, want er zitten sublieme oneliners tussen. De vondst van EGOnomie is er eentje van wereldformaat! En Bram, de musical is ook goed, en de Tompoezen, en en..
    Plus een mirakel: ik ken de meeste uit de notendop! Slechts twee kan ik me niet herinneren. Ik houd het er maar op dat dat de leeftijd is 😉
    Leuk blog!

  19. Annespike zegt:

    Om eerlijk te zijn, nee het is mij nog nooit opgevallen
    Zo merk ik bij mezelf maar weer hoe belangrijk een zijkolom is.. Eigenlijk niet dus! 🙂

Je kunt hier reageren

