De mars van de sneeuwmannen (2)

In ons vorige verslag zagen we dat de sneeuwmannen op pad waren om de profetie van de Maya’s te laten uitkomen (zie bericht van donderdag). Langzaam maar zeker bezetten zij de aarde en willen de macht van de mens vernietigen in opdracht van de Verschrikkelijke Sneeuwman. Hoe is de toestand op het ogenblik? Hieronder de laatste bevindingen van onze reizende reporter.

Hier en daar zien we toch ook wat sneeuwmannen die eenzaam achterblijven en de veldtocht niet kunnen voortzetten als gevolg van een vorm van obesitas, ontstaan door overtollige sneeuwaanzetting. Hierboven zien we zo’n slachtoffer die zich niet schijnt te verzetten tegen een agressieve wereldburger.

Een supergrote sneeuwman lijkt rustig voor een kerk te staan. Een paar mannen beklimmen onwetend tegen deze sneeuwman op.  Maar de sneeuwman lacht, want hij weet dat ze met hem de sneeuwman van Troje hebben binnengehaald en dat vannacht een leger van sneeuwmannen uit zijn lijf naar buiten zal komen.

Doet de wereld dan niets? Natuurlijk wel. Want ondertussen zijn al in veel landen militairen ingezet die proberen de sneeuwmannen te vernietigen maar hun geschut blijft in de sneeuw steken. Het lijkt toch echt een hopeloze zaak.

Ook de dierenwereld is inmiddels onrustig geworden. Al proberen zij zich wel op hun manier te verzetten. Zo zien we hier een hertje dat probeert een sneeuwman bij de neus te nemen.

Zojuist bereikt ons het bericht dat een groep inmiddels een grote stad heeft bereikt en de mensen die zich op straat bevinden onder de voet lopen.  Een van de bewoners zag nog net kans ons hiervan via zijn mobiele telefoon bovenstaand beeld  te sturen.

Ondertussen in de omgeving van het paleis van de Verschrikkelijke Sneeuwman die we slapend achterlieten. Wie is die vrouwelijke gestalte die hier met vastberaden tred het paleis nadert? Is het waar? Is dit de Sneeuwprinses?

Ze roept de heerser en met vleiende woorden weet ze deze zo ver te krijgen dat hij naar beneden komt. We kunnen niet verstaan wat ze zegt, maar even later zien we dat hij een snowmail de wereld in stuurt. En koret daarna zien we dat de sneeuwmannen zich overal terugtrekken. De sneeuwprinses heeft ons verlost! De voorspelling van de Maya’s zal niet uitkomen!

De heerser smolt bijna bij de aanblik van deze schoonheid, maar omdat dit funest zou zijn voor een sneeuwman wist hij zich nog te beheersen. Hij vroeg haar ten huwelijk, de prinses zei geen nee en nog die dag trouwden zij. Of zij nog lang en gelukkig leefden kun je je afvragen. De opwarming van de aarde, weet je wel? Maar dat is dan weer een heel ander probleem.

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

16 reacties op De mars van de sneeuwmannen (2)

  1. ollieherman zegt:

    Tagrijn, ik ben blij dat ik je blog weer heb teruggevonden. Val ik gelijk met mijn neus in de sneeuwboter en een prachtig verhaal. Je vindt het niet erg dat ik je verhaal heb doorgestuurd naar Steven Spielberg voor een mooie film hierover 😉

  2. platoonline zegt:

    Ik heb even gewacht met reageren tot de 21e. Dat is het nu een half uur en de wereld bestaat nog. Dus mogen we voorzichtig concluderen dat de strategie van de die sneeuwamaxima heeft geholpen. Niet dat de Maya’s het voorspeld hadden trouwens hoor. Dat hebben anderen er van gemaakt en die hebben met hun pseudo-esoterische boekjes flink verdiend. Maar goed, jouw tweeluik was erg leuk om te lezen en te zien. Kan die sneeuwprinses ook voor een elfstedentocht zorgen? Dat zou helemaal leuk zijn.

    Bedankt voor dit leuke verhaal Tagrijn.

  3. Heerlijk verhaal met een zo mooi einde Tagrijn…Leuk om te lezen. Voor jou een fijne avond. Groetjes Ria

  4. boomkruiper zegt:

    Hi hi hi de reeen hebben de peenneuzen leven ingeblazen zie ik en oh oh wat groeien ze nu uit hun voegen. Voor je het weet staan ze bij jou voor de deur Tagrijn. Ik zou maar vast een paar wollen wanten klaarleggen als ik jou was 😀

  5. Hildegarde zegt:

    Wel, dat vind ik nu ongelooflijk verrassend, zo’n romantisch einde en zo’n invloed voor de ijskoningin, dat vind ik buitengewoon fantastisch. Ook super hoeveel geweldige foto’s je vond van sneeuwmannen en hoe je die in je verhaal gebruikte, dat zal wat werk geweest zijn ! Knap werk ! En zo’n straat vol sneeuwmannen, ergens in Rusland ?, dat zou ik ook wel zalig vinden om daar eens tussendoor te lopen.

  6. Annespike zegt:

    Je hebt hier een geweldig verhaal neergezet Tagrijn. Mijn complimenten. 🙂

  7. Blij dat het alleemaal toch nog goed is afgelopen. Jij hebt wel je correspondenten over de hele wereld zitten he.:-)

  8. rietepietz zegt:

    je hebt het voor elkaar , ook bij dit logje zit ik met een (ijs) brok in m’n keel , maar nu van ontroering over dit prachtige happy end -)

  9. Waar een vrouw toch al niet goed voor is! Zie je nou dat het geen “it’s a men’s world” is?
    Als ze samen smelten, zijn ze in ieder geval gelukkig geweest 😉 Ik hou van happy endingen. Althans, in deze tijd van het jaar 😉

  10. Wieneke zegt:

    Geweldig verhaal met een gelukkig einde. Dat zie ik graag 😉 Nou, jij hebt een toetepotje verdiend, hoor.

  11. een heus sprookje tagrijn, met het gekend einde!

    schitterend verhaal met foto’s van nooitgeziene sneeuwmannen erbij! 😀

  12. Thérèse zegt:

    Goh wat een spannend en mooi verhaal en … hiep hoi… een happy end. Dat is wel zo prettig, vind ik altijd.

  13. Ik kwam even gluren door een paar steek woorden op een andere log Bali viel daar,dus dat trok en nu ik hier ben lees ik dit verhaal,iets wat ze in Bali niet kennen sneeuwmannen ,wel een mooi verhaal,groetjes gluurdster Laura 😉

  14. “Ze roept de heerser en met vleiende woorden weet ze deze zo ver te krijgen dat hij naar beneden komt” Yeah, lang leve de sneeuwprinses *gooit handen in de lucht en doet een vreugdedansje*. Ik blijf haar (sn)eeuwig dankbaar! Nou ja…in ieder geval heeeeel lang 😀

  15. En een happy end. Zo zie ik het graag Tagrijn. Ik ben weer blij met je.

    Love As Always
    Di Mario

  16. Hanny zegt:

    En toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies dit verhaaltje uit.
    Knap in elkaar gezet. Gelukkig dat ik de 21ᵉ toch met vertrouwen tegemoet kan zien.

Je kunt hier reageren

