De laatste sneeuw in Leiden

Vlak voordat de dooi inzette maakte Tagrijn in zijn stad Leiden een kort rondje om de Pieterskerk. De smalle steegjes en straatjes, het statige Rapenburg, het plein om de kerk in de sneeuw; het roept al gauw de kerstkaartensfeer of zo je wilt, het Anton Pieckgevoel op. En als de winkeliers dan ook nog de kerstverlichting laten hangen zoals in de Kloksteeg ga je je vertwijfeld afvragen of je de kerstboom per ongeluk nu al hebt opgeruimd. (Ik maakte ook nog wat foto’s van een aantal hofjes, maar maak het maar niet al te bont: die bewaren we dan toch tot de volgende sneeuwaanval.)

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op De laatste sneeuw in Leiden

  1. Thérèse zegt:

    O wat een prachtige foto’s!!! Maar het was wel glad daar, denk ik. Pas je wel een beetje op jezelf? Grotjes Th.

  2. Plato zegt:

    Prachtige serie. De bovenste zou (los van die auto’s en zo) zo een klassiek schilderij kunnen zijn.

  3. Bedankt voor je mooie sneeuwfoto’s uit Leiden, maar ik ben toch blij dat ik met m’n lief op tijd vertrokken ben naar Los Boliches aan de Costa del Sol. De zon schijnt volop. Groetjes Mara

  4. Ghita zegt:

    Je laat hier wel de mooiste plekjes van Leiden zien, en zo met dat laagje sneeuw heeft het inderdaad wel iets van een kerstkaart van Anton Pieck.
    Helaas is de sneeuw door warme regen en een een storm verdreven, nu maar wachten of de winter terugkomt of dat het herfst blijft, of lente wordt.

  5. rietepietz zegt:

    Leiden is en blijft beeldschoon maar natuurlijk nóg mooier in de sneeuw ! Kom maar op met je hofjes hoor !

  6. gewoonanneke zegt:

    Mooi serie foto’s zo, ja ik vond (vind) de sneeuw fantastisch. Doet me wel heel erg aan Gouda denken, ik ken zelfs Leiden niet, een paar keer geweest vanwege ziekenhuisbezoek en toen de stad ingegaan, toen viel me dat ook al op de overeenkomst met Gouda.

  7. Nou Tagrijn, mooier kan het werkelijk niet. En dat uit de mond van een Rotterdamse wil veel zeggen! Ik heb genoten.

  8. Caecil zegt:

    Ook ik heb een rondje stad gedaan in de sneeuw met mijn camera. Foto’s zijn bijna identiek!

  9. Wieneke zegt:

    Mét en zonder sneeuw: het is en blijft een bijzonder stad.

  10. Nou inderdaad, het is dat je op de foto’s auto’s ziet of een kliko anders zouden het foto’s uit een andere eeuw kunnen zijn 😀

  11. RenéSmurf zegt:

    ja, mooi he, en nog meer is nog mooier! Vooral dan in oude straatjes van binnensteden en zo, dat maakt het kerstachtig sfeervol!

  12. je hebt gelijk, tagrijn, deze serie heeft een heel hoog anton pieckgehalte! 😀

    kriebelt, in zo’n decor, je schildershart niet, tagrijn? 😉

  13. Het was echt weer prachtig in de stad he met al die sneeuw, ik heb ook genoten.

  14. boomkruiper zegt:

    Ach en hoe actueel is het Rapenburg na vanavond weer. Heb je ook een foto van het desbetreffende studentenhuis?
    Wat een heerlijke sfeerfoto’s van het mooie Leiden!

  15. Annespike zegt:

    Wat heerlijk zo met de sneeuw. Dat is toch volop genieten.
    Ik ben benieuwd naar alle andere plekjes…

  16. Dat zijn mooie plaatjes Tagrijn. Het kan toch enorm genieten zijn hoe Nederland eruit kan zien.

    Love As always
    Di Mario

  17. Hanny zegt:

    Met name in een oude stad zijn prachtige sfeervolle foto’s te maken met sneeuw. Fantastisch! Ik mis de sneeuw wel. Daardoor heeft de omgeving een extra uitstraling.

    ’t Is dat ik niet hoef te onthaasten, want haasten doe ik me al jaren niet meer. Maar anders zou ik je raad ter harte nemen. 😉

Je kunt hier reageren

