Singel bij laagstaande zon

Het was een koude winterdag. De laagstaande zon wierp prachtig licht en lange schaduwen over de bevroren Zoeterwoudsesingel en het Plantsoen in Leiden. Gras en bomen waren licht beijzeld.  Tagrijn maakte er een foto van en deed thuis een poging daar dan weer een schilderijtje van te maken.  Voor de liefhebbers: materiaal olieverf op canvas, formaat 40 bij 30.

 

Dit bericht werd geplaatst in Expo, Stad en land. Bookmark de permalink .

19 reacties op Singel bij laagstaande zon

  1. Ghita zegt:

    Ehh, ik zie mijn reactie niet terug…..
    Ik had iets geschreven dat de rechter boom met de kronkels echt zo’n boom van het Plantsoen is, die ik ook nog wel ergens op de foto heb. Het mooie winterlicht is prettig om bij te fotograferen of te schilderen.

  2. Ghita zegt:

    Mooi schilderij van de singel. Vooral de boom rechts met die kronkelige takken vind ik een karakteristieke boom voor het plantsoen, ik heb zo’n boom wel eens op de foto gezet.
    Het winterlicht is prachtig, altijd mooi om te fotograferen en te schilderen.
    groetjes Ghita

  3. boomkruiper zegt:

    Complimenten Tagrijn! Mooi zoals het glimmende ijs eruit springt

  4. rietepietz zegt:

    Het moet Glibber z;n relaties toch wel mogelijk zijn eens een tentoonstelling van jouw werk te organiseren? Ik weet zéker dat ik die dan ga bezoeken ! het is weer een juweeltje Tagrijn!

  5. Ik zou het je niet nadoen. Dus bij deze mijn complimenten. Het licht hier aan de Costa del Sol is toch ietsje anders. Saludos de Albert

  6. Lieve Tagrijn, ik wilde dat ik wat van je schildertalent had…

  7. Dit heb je al vaker gedaan: is duidelijk te zien! De boom op de voorgrond vind ik bijzonder knap gedaan. En dan dat licht.. daar heb ik niets nieuws meer aan toe te voegen, ik ben het volkomen met de rest eens. Doorgaan daarmee, Tagrijn!

  8. Annespike zegt:

    Het ziet er koud uit…

  9. klaproos zegt:

    het is echt héél waarheidsgetrouw tagrijn,
    zo ziet dat licht eruit,

    héél mooi gedaan.

  10. hannekelive zegt:

    die is prima gelukt, knap hoor.

  11. Thérèse zegt:

    Mooi sfeerschilderij, Tagrijn. De dooi zette al een beetje in, denk ik, aan de weerspiegeling te zien van de bomen. Ja, je moet wel van een foto schilderen als het zo koud is.

    OT Ik heb een antwoord geschreven op mijn blog over die synagoge.

  12. Plato zegt:

    Heel bijzonder Tagrijn. Ik ben het met de anderen eens, over dat licht en zo. Ja, een plezierig doek om naar te kijken.

  13. jouw ‘poging’ is een heus kunstwerk geworden, tagrijn!

    de kleuren en het licht zijn wondermooi!!!

  14. RenéSmurf zegt:

    Nou, dat is schitterend geworden! Ha, ik proef al een puntje zomer! nu al.

  15. Hij is weer goed gelukt Tagrijn en (voor ons) heel herkenbaar. Park en omgeving bij jou achter zag er laatst in de sneeuw trouwens ook weer geweldig uit.

  16. Emmelinda zegt:

    Oh móóóói! Men roept vaker over het licht in de zomermaanden om te fotograferen maar ik vind het licht nu juist zo mooi. Zo euh…schoon lijkt het wel. Dat heb je mooi neer weten te zetten! Petje af hoor!

  17. Hanny zegt:

    Je hebt de winterse pasteltinten geweldig te pakken gekregen. Mooi schilderij!

  18. Mooi de sfeer overgebracht. Volgend kwartaal eentje van de lente op dezelfde plek?

    Love As always
    Di Mario

  19. gewoonanneke zegt:

    Ik vind het licht in de winter altijd zo mooi, veel helderder lijkt het wel te zijn dan, vestild weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, gewoon mooi.

Je kunt hier reageren

