Prettige Paasdagen!

Zo bont als op de paaswens hierboven zullen de weergoden het toch hopelijk niet maken.  Dat we in  de sneeuw bij windkracht 6 en een gevoelstemperatuur van -15 onze paaseitjes bijelkaar moeten scharrelen. Vandaag verzet koning winter zich nog hevig tegen de komst van de lentefee. Dat ze hem snel het land zal uitzetten staat vast.  Maar of dat ook al tijdens het paasweekend zal zijn… Hoe dan ook: we mogen weer paaseitjes gaan zoeken, al dan niet in de sneeuw. En als je ze niet vindt en het is toevallig op tweede paasdag, dan hoor je de paashaas misschien vanachter een struikje roepen: één april!
Nu is die paashaas in ons land trouwens toch erg krenterig met zijn eieren. Hieronder wat plaatjes uit het buitenland. Kijk, dan hoef je tenminste niet zo lang te zoeken!

We moeten maar optimistisch blijven en er wat van maken. Dus daarom voor iedereen:

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei, Cultuur en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Prettige Paasdagen!

  1. ollieherman zegt:

    Heerlijke boom, kan je uren naar kijken, vooral als de wind zachtjes waait. Dan beweegt alles net een beetje. Krijg je misschien wel een kaleidoscopisch gevoel.
    En natuurlijk ook een hele fijne Pasen, koud van buiten maar warm van binnen.

  2. Nog steeds zijn we blij dat we hier aan de Costa del Sol vertoeven. Adios Tagrijn. Salu2 A&M

  3. Ghita zegt:

    Oh, wat ziet dat er vrolijk en gezellig uit.
    Voor jou ook (nog) fijne Dagen
    groetjes Ghita

  4. Dwarsbongel zegt:

    30 maart, de vooravond van pasen: er ligt hier inderdaad sneeuw…

  5. je zal maar boom zijn en plots beginnen bloeien met ontelbare, gekleurde eitjes? 😆

    dankjewel voor je lieve wensen, tagrijn!

    ook voor jou fijne en vrolijke paasdagen! 😀

  6. rietepietz zegt:

    Er was ooit een liedje over een kauwgomballenboom….. dat moet er toch wel ongeveer zó uitgezien hebben! Ik zou er niet vreemd van opzien als we de eitjes uit de sneeuw moeten graven,maar toch, fijne dagen Tagrijn!

  7. Ik heb ook meelij met degene die ze opgehangen heeft. Fijne fleurige foto’s!
    Mijn dochter en ik verstoppen elk jaar een puntzak chocolade-eitjes in huis. En dan voornamelijk in de keuken en woonkamer. Ondertussen weten we de smalste randjes wel te vinden. We tellen ze ook altijd, anders weten we niet of er nog ergens eentje gaat liggen beschimmelen 😉
    Jij ook fijne paashazen.

  8. Caecil zegt:

    Ik word helemaal blij van die bomen vol met kleurige eieren, dank je wel!
    Fijne Paasdagen voor jou, Tagrijn!!!

  9. Di Mario zegt:

    Een paar jaar geleden sneeuwde het ook met pasen toen ik terug kwam van vakantie. Ik ben blij dat ik nu niet net weer terugkom.

    Love As Always
    Di Mario

  10. Heb medelijden met de man die ze in de boom heeft gehangen. 🙂

  11. gewoonhanny zegt:

    Gelukkig ben ik altijd optimistisch. Mijn paasdagen zullen dus best prima worden.
    Jij ook heel gezellige dagen!

  12. Di Mario zegt:

    Ik kan me nog een keer herinneren dat ik terug kwam op tweede paasdag een paar jaar geleden van vakantie uit Israël. Daar was het 36 graden, hier sneeuwde het. Ik wist niet wat ik zag… en voelde. Goede paashazen.

    Love As Always
    Di mario

  13. RenéSmurf zegt:

    Het is gewoon de natuur he, heel de maand april kan het nog winters zijn.
    Geen paniek, het wordt vanzelf mei.

  14. platoonline zegt:

    Insgelijks Tagrijn. En denk er om: bevroren eitjes kunnen hard aankomen dus niet ermee gooien.
    Die bomen zijn prachtig van lelijkheid. Daar kan half Cyprus zich aan tegoed doen.

  15. klaproos zegt:

    wat een schitterende boom tagrijn,

    mooi joh,
    mag zo bij mij in de tuin:-)

    het wordt wel wat beter het weer hoor:-)

Je kunt hier reageren

