Bloesempark

Nu niet meer zeuren. Want de lente is écht begonnen.  Zondag was Tagrijn in Amstelveen waar het overtuigend bewijs werd geleverd in het Bloesempark in het Amsterdamse Bos waar op dit moment tweehonderd kersenbomen volop in  bloei staan.  Een grote witte zee onder een stralende zon.

De bomen werden in 2000 geschonken door de Japan Women’s Club ter gelegenheid van vierhonderd jaar Japans-Nederlandse betrekkingen.

In het park ligt ook een herdenkingssteen voor de slachtoffers van de aardbeving en de tsunami in Japan. In Amstelveen en Amsterdam Buitenveldert wonen ongeveer vierduizend Japanners.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur, Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Bloesempark

  1. Ghita zegt:

    Wat een heerlijke bloesems, dat zal ook lekker ruiken denk ik. Ik zou daar best eens een wandelingetje willen maken, prachtig al dat roze.

  2. Heel langzaam komt de lente op gang. In heel Europa is het dit jaar gewoon anders. Deze bomen zijn even mooi, als ze in bloei staan 😉

  3. platoonline zegt:

    Volgens mij is het geen koe maar gewoon een wat misvormde boom. Maar wat zijn die japanse kersen toch mooi. Daar weegt een beetje overlast niet tegen op. Ik mijn wijk stonden ze ook. Tientallen en het was altijd prachtig. Tot de gemeente in haar wijsheid het straatonderhoud misbruikte om ze genadeloos te laten kappen. Er kwamen nietszeggende sprietjes voor in de plaats. Makkelijker en goedkoper te onderhouden zeker. Maar zonder overleg en rigoreus.

  4. rietepietz zegt:

    Ooh…. wat práchtig! Ik heb hier ook al wel wát bloesem gezien maar zóveel bij elkaar is natuurlijk een feestje!….

  5. Wieneke zegt:

    Dat is nog eens een leuk cadeau!

  6. Di Mario zegt:

    Het zijn schitterende bomen om te zien als ze in bloei staan, Maar man o man wat geeft het een zooitje als ze uitvallen.

    Love As Always
    Di Mario

  7. bijzonder mooi, zo’n bloeiend bos van kerselaars, tagrijn! 😀

    ’t is duidelijk dat dat op iedereen een grote aantrekkingskracht uitoefent? 😉

  8. gewoonhanny zegt:

    Het is vast een hele sensatie om onder zoveel bloeiende kersenbomen door te lopen. Prachtig deze roze zee!

  9. Thérèse zegt:

    Je hebt gelijk, wat prachtig. Morgen moet ik in A’dam zijn. Als het te combineren valt, ga ik er heen. Groetjes en bedankt!

  10. Dit is echt prachtig.Lijkt me geweldig daar rond te lopen.

  11. Caecil zegt:

    Wonderschoon!

  12. Nog maar pas geleden stond er een foto in de krant van picknickende Japanners onder de kersenbloesems. Dat blijkt daar dus een nationale feestdag te zijn. Ik ben helemaal vóór om die bij ons ook in te voeren! Prachtig gezicht, die bloesems. Vroegah, toen ik nog in Rotterdam woonde, stond een hele singel er vol mee. Dan plukte ik wat takjes af voor mijn moeder, maar die wees ze streng de deur uit. Ze stonken naar de hondenpies, zei ze. Ik heb er nog een trauma aan overgehouden. Zó hoog kunnen honden helemaal niet piesen!
    Schitterende foto’s, Tagrijn, en nee, ik zal niet meer zeuren 😉

  13. leo zegt:

    Als ik HEEL goed kijk naar de eerste foto, zie aan de rechter kant, een Koebeest staan, of een Wolfbeest,maar het is een beest. of moet ik een nieuwe bril hebben.

  14. gewoonanneke zegt:

    Prachtig he, er staan hier in de straat ook een aantal bomen met bloesems en over een paar weken lijkt het dan weer of het sneeuwt als alle bloesem wegwaait.

  15. klaproos zegt:

    ohhhhhh wat een rose zee van bloesem tagrijn, het zijn sierkersen,
    maar dat mag de pret niet drukken:-)

    zou het nou niet leuk zijn geweest als dat een écht plukbos zou worden voor de amsterdammers:-)

Je kunt hier reageren

