Open dag Ars 2013

Afgelopen weekend werd bij Ars Aemula Naturae aan de Pieterskerkgracht in Leiden weer de jaarlijkse open dag gehouden. Deze schilder- en tekenacademie die al in in 1694 werd opgericht heeft een rijke historie. Veel kunstenaars hebben hier hun eerste stappen gezet.
Er werd zaterdag en zondag uitsluitend werk van cursisten getoond zodat men kon kennisnemen van de vaardigheden die men kan opdoen als men een van de vele cursussen bij Ars gaat volgen. Er was dan ook gelegenheid tot inschrijven voor de cursussen voor het komend seizoen. Ook hier geldt: vol is vol. En dat gaat ontzettend snel! Olieverf, acryl, portret, model, abstract, boetseren,  etsen, bijna alles is hier mogelijk. Er zijn ook cursussen voor kinderen tot twaalf jaar.
Zoals ieder jaar was het ook nu weer een gezellige drukte. Het winkelend publiek liet zich gemakkelijk verleiden even naar binnen te lopen. Hieronder een blik op de verscheidenheid aan werk. Raadplaatje: er hangt ook iets tussen van Tagrijn.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur, Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Open dag Ars 2013

  1. platoonline zegt:

    Ik zou zeggen, die bomen met weg en hekjes. Dat sneeuwschilderij zou het ook nog kunnen zijn maar ik heb je toch eerder natuur zien schilderen dan baksteen. Ik houd het op het eerste.
    Moet je het wel gaan vertellen Tagrijn. Ik weet dat je je ooit hebt voorgenomen niet op je eigen reacties te gaan staan, maar nu is de tijd gekomen om uit het torentje af te dalen.

  2. Ghita zegt:

    Wat hangen er mooie schilderijen tussen. En de tagrijn heb ik wel gevonden denk ik, het schilderij van een besneeuwd Leids kerkplein (vergeef me, ik weet niet of het de Hooglandse of de Pieterskerk is, heel erg want ik zie het plaatje zo voor me).
    groetjes Ghita

  3. Thérèse zegt:

    Je houdt het wel geheimzinnig, hoor!

  4. Ziet er geweldig uit. Ik kreeg de uitnodiging maar helaas was er al zoveel te doen dit weekend dat ik het niet ging redden.

  5. Volgens mij is de besneeuwde kerk van jouw hand, evenals het kunstwerkje daarboven. Helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet, dus ik kom nog eens terug om je antwoord te lezen. Fantastisch dat (buiten)gewone mensen zulke mooie werken afleveren!

  6. rietepietz zegt:

    Hé verdorie, waarom zeg je nou niet welk schilderij van jou hand is , ik zou willen gokken op het besneeuwde hoekje van de vierde foto , ik zie nu dat er meer zijn die daar hun geld op zetten;-) Ik wéét dat je zoiets moois kunt maken maar er zijn erg veel mooie werken bij !

  7. Wieneke zegt:

    Ik ben altijd weer verwonderd over het hoge niveau van amateurs. Geen opleiding gehad en kijk nou eens….. Een echte Tagrijn haal je meteen overal tussen uit. 🙂

  8. Marja zegt:

    Ga je nog verklappen welke van jou is?

  9. ohjeetje ..

    een echte tagrijn??

    ik twijfel tss enkele werken, maar zet toch mijn geld in op het schilderij, rechtsboven van kunstfoto nr 4! (de straat met de kerk achteraan) 😉

    alhoewel de dreef, er net boven, ook wel van jouw hand zou kunnen zijn? 😯

  10. gewoonhanny zegt:

    Er hangen prachtige werken.
    Naar mijn idee is het straatje met een stukje kerk in de sneeuw van jouw hand. Ik twijfel of het schilderij daarboven, de bomen met het hek, ook niet van jou is.

  11. Thérèse zegt:

    Die twee kleine schilderijtjes naast elkaar van berken?? Leuk altijd zo’n tentoonstelling van cursisten.

  12. Di Mario zegt:

    Mmmm, ik zag foto 3 en dacht.. die is van Tagrijn, maar toen zag ik foto 4.. Mmmm, moeilijk. Ga je het nog verklappen.

    Love As Always
    Di mario

  13. leo zegt:

    De talent van tagrijn zie k wel, paadtje met bomen en aan bijde kanten hekjes.
    Mooi gedaan Tagrijn.

  14. klaproos zegt:

    wat een talent tagrijn,
    prachtige werken zie je hier,
    ohh daar zou ik wel rond willen lopen,
    super.

Je kunt hier reageren

