Het nieuwe Scheveningen

Afgelopen donderdag was Tagrijn in Scheveningen. Eerst even aan de haven kijken en daarna naar de boulevard. Ze hebben de boel daar behoorlijk opgeschud. Het ziet er daar totaal anders uit dan de laatste keer dat ik er was. Want een Leidenaar heeft Katwijk en Noordwijk onder handbereik, dus wat heeft hij in Scheveningen te zoeken.
Vaak is een verandering geen verbetering, maar hier kon ik toch behoorlijk enthousiast van raken.  Hongerig geworden was vishandel Simonis niet ver weg en op het overdekt terras was het daar prima uit te houden met een overheerlijke visschotel en een klein flesje witte wijn erbij.  En dat alles onder het motto: geniet van het leven, het duurt maar even.

Reden van het bezoek aan de badplaats was het Museum Beelden aan Zee, hieronder te zien, waar onder de naam Russia XXI kunst uit deze eeuw is te zien. Onder deze naam zijn ook fascinerende sculpturen te zien aan de Lange Voorhout in Den Haag. Op beide plekken draaide mijn fototoestel overuren, dus dat zit hier nog in het vat.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Het nieuwe Scheveningen

  1. platoonline zegt:

    Ik vind Scheveningen met Zandvoort de beroerdste badplaatsen want veel te commercieel en dichtgebouwd. Kom ik in België dan tref ik daar hetzelfde aan. Het is echt niet hetzelfde als een dagje Callandsoog of Castricum aan zee. Dus ik zeg, met alle respect, nee tegen Scheveningen.

  2. RenéSmurf zegt:

    ja, ik ben daar ooit een keer geweest, nee, dat spreekt me niet aan, niks voor mij. Veel te volgebouwd allemaal, maar goed, anderen vinden dat dan weer prachtig.

  3. ollieherman zegt:

    Ik ben sinds 2 jaar niet meer in Scheveningen geweest, zal er de volgende maand eens heen fietsen en tegelijk de beelden bekijken.

  4. Wel opgeknapt de boulevard had het nog niet gezien.

  5. Wieneke zegt:

    Hm, ik vind er niet veel meer aan. Nu scheen de zon nog, maar bij een bewolkte dag heeft Scheveningen helemaal geen sfeer meer. Het museum Beelden aan Zee is oké.
    Geef mij de badplaatsen aan de Oostzee maar.

  6. de laatste foto springt eruit, tagrijn!
    althans .. voor mij! 😉

    fijn weekend,

  7. Hans zegt:

    De haven van Scheveningen was vroeger de opstap plaats om zeezenders te bezoeken. Hans

  8. Thérèse zegt:

    “Er is geen zee zo distingué als de Scheveningse Zee…”.enz. Zou dat uit het zelfde lied komen? Leuk het nieuwe Scheveningen eens te zien. Ik was laatst voor een expo in Zandvoort en dat ziet er toch droefmakend uit. “Voor geen goud zou ik hier willen wonen”zei ik. Dat wil wat zeggen, want ik hou wel van de zee.
    Een pracht van een reportage. Nu kijk ik uit naar de beelden. Die in Scheveningen dan.

  9. Hans zegt:

    ook Scheveningen gaat met de tijd mee, maar de haven in nog goed herkenbaar.
    Een mooie dag om zee en kunst te combineren. Hans

  10. klaproos zegt:

    gezellig tagrijn,
    laat maar komen ik heb de tijd:-)
    mooie kunst is altijd welkom,

    dat vliegeren aan zee dat vind ik toch zó gaaf hé:-)

  11. rietepietz zegt:

    Je hebt er heel mooie overzichtelijk foto’s van gemaakt waarop goed te zien is hoe de “nieuwe boulevard”eruit ziet. het is inderdaad een verbetering met de oude situatie;
    Grappig , je had me zó maar tegen het lijf kunnen lopen omdat ik er ook rondliep met marion in de rolstoel!

  12. Hanny zegt:

    Een paar maanden geleden waren wij ook op Scheveningen, maar we zijn niet verder gekomen dan de SprookjesBeelden aan Zee. Maar wat we van Scheveningen gezien hebben, was alleen maar positief. Een hele verbetering vergeleken met jaren geleden.

  13. gewoonanneke zegt:

    Als ik dit zo zie krijg ik gewoon weer zin om eens naar Scheveningen te gaan, al weer te lang geleden eigenlijk.

  14. Marja zegt:

    Het valt me enorm mee. Ik zou het bijna niet herkend hebben.

  15. Di Mario zegt:

    Blijft mooi die waterlijn. Die eerste foto is toch wel echt een visfoto. Mooi.

    Love As Always
    Di Mario

  16. leo zegt:

    Als ik de naam Scheveningen hoor, denk ik alteid aan het liedje van Louis Davids
    Ik breng mijn weekend door met jou in Schevenigen
    De zee is lauw, de lucht is blauw in Scheveningen
    Daar kan je braaien in het zand
    Met een ijsco in je hand
    Zo samen aan het stille strand in Scheveningen

Je kunt hier reageren

