Russia XXI op de Lange Voorhout

Vorige week waren we in Beelden aan Zee om daar een deel van de expositie Russia XXI te bekijken. Vandaag wandelen we over de Lange Voorhout in Den Haag voor de buitenexpositie. Zoals bekend wordt het geven van kritiek op het systeem in Rusland niet zo erg op prijs gesteld. Het is er wel, maar in zeer milde vorm. Zo is er een wand met tonnen te zien. Door vijf ringen in het model van de Olympische ringen kun je kijken met uitzicht op het paradijs. En de expositie wordt afgesloten met een man die door een muur springt, de vrijheid tegemoet.  Er staan meer sculpturen dan hier te zien zijn. De keuze is dus zeer persoonlijk.  Als je ze in het echt en ook allemaal wilt zien zul je naar Den Haag moeten. En dat kan nog tot 8 september.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Russia XXI op de Lange Voorhout

  1. ollieherman zegt:

    Het ziet er allemaal heel erg spannend en boeiend uit. Ga er in mijn vakantie absoluut naar toe.

  2. Thérèse zegt:

    Prachtige beelden, heel interessant. Ik zou er graag naar toe gaan, maar ik heb het nog even te druk. Nou druk… gisteren was ik op een Volle Maansfeest; had ik niet graag willen missen. Maar gelukkig blijven de beelden nog een tijd staan.

  3. platoonline zegt:

    Heel bijzondere expositie. Ik vind die beeldengroep wel mooi. En die man met die punten aan zijn snor. Die kop, zo heb ik me altijd Gepetto van Pinochio voorgesteld.
    Prachtig weergegeven Tagrijn. Dat kan jij als geen ander.

  4. klaproos zegt:

    schitterende stukken heb jij vastgelegd tagrijn, de moeite om er heen t e gaan waard.

  5. boomkruiper zegt:

    Wat een zeggingskracht heeft het marmeren beeld met de persoon met de handen over de oren. De winnaar wat mij betreft.
    Nee helaas geen lekkere platenwinkels meer waar je ontdekkingen deed. Die doe ik nu op Spotify, lekker veel klassiek!

  6. ze mogen fier zijn, daar in rusland, op hun kunstenaars!!

    je hebt een hele mooie selectie gemaakt, tagrijn!! 😀

  7. Di Mario zegt:

    Wat dat betreft mogen we toch blij zijn dat we hier in Nederland wonen.

    Love AS Always
    Di Mario

  8. Vorig jaar vond ik het wat tegenvallen, maar als ik dit zie dan is het dit jaar weer spectaculair.

  9. Hans zegt:

    De bronzen mannetjes vind ik wel de leukste, ze spreken me wel aan. Hans

  10. rietepie zegt:

    Je hebt vást niet de slechtste uitgekozen, jammer dat ik vorige week toch niet wéér uit de tram ben gestapt toen ik ontdekte dat we wéér het Lange Voorhout vergeten waren, er zijn echt mooie dingen bij!

  11. Marja zegt:

    Er zitten mooie beelden bij, maar ik blijf toch liever thuis. Dank voor het delen.

Je kunt hier reageren

